Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voorstellen/mijn verhaal

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
FreshLemon

Voorstellen/mijn verhaal

Bericht door FreshLemon »

Beste lezers

Mijn naam wil ik graag anoniem houden maar ik noem mijzelf dan maar even FreshLemon voor jullie.
Ik ben 26 jaar en mijn klachten zijn nu 1.5 maand lang toch wel in redelijke mate aanwezig.

In mei begon het plots met mijn linkeroog, die spier trok enorm, vooral achter de pc (werk) na 1 week ben ik naar de opticien gegaan en het bleek dat mijn linkeroog dubbel zag en niet meewerkte met mijn rechter, nu loop ik met een bril rond. Ik zal hieronder straks even een opsomming maken van mijn klachten anders word mijn verhaal enorm lang.

Ik had op dat moment geleidelijk aan klachten en ben naar de dokter gegaan, bij de 1e x dachten we aan een infectie. Bij de 2e x dat ik langs kwam, nee toch geen infectie, maar wat wel weten we niet. Dus maar even aan kijken. 3e x.. toch maar even bloedprikken, bleek alles inorde op mijn vitamine D na, een klein beetje te weinig, daar slik ik nu wat voor.

eergister ochtend voor de 4e x naar de dokter, de dokter kon geen vinger leggen op al mijn klachten, maar vond het dermate verontrustend dat ze met ''spoed'' een verwijsbrief gestuurd heeft naar de neuroloog. Vanochtend te horen gekregen dat ik morgen al langs kan komen.

Lijstje met mijn klachten,klachten die continu aanwezig zijn, maar ook om de dag of eens in de week.
- Last van linkeroog, wazig zien bij naar links en rechts kijken en pijnlijke spier.
- Tintelingen of onrustig gevoel in lichaam vooral rechterarm, hoofd, tong, neus,oren,lippen.
- Door de dag heen misselijk gevoel.
- Snel buiten adem en duizelig.
- Stijve spieren/gewrichten,zwakheid of zwaar gevoel.
- Constipatie
- Trager spreken, woorden verwisselen of niet uit een woord kunnen komen.
- Brandende ledematen
- Slecht slapen, vaak wakker worden.
- Droge ogen.
- Snachts zweten.
- Snel afgeleid, geen concentratie.
- Geen energie om lange gesprekken te voeren.
- Evenwicht vooral links, naar links hellen of in rechte lijn lopen en naar links te willen neigen.
- Steken onder voet of elders.
- Eten komt sneller omhoog en boeren laten.

Ik vraag me af of iemand hier wat van herkent en ook op zo'n jonge leeftijd.:nerveus:
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Het zou iets neurologisch kunnen zijn, maar ook iets als stress kan dit verklaren. Als het neurologisch is, is een van de vele opties MS. Een helderder antwoord kan ik (en ook niemand anders hier) helaas niet geven.

Goed dat je morgen al een afspraak met een neuroloog hebt, daar ben je vooralsnog op de juiste plek om dingen uit te sluiten, of juist in een bepaalde richting verder te gaan zoeken.
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Ja, gelukkig heb ik een afspraak morgen staan. Stress kan het haast niet zijn, ik zou namelijk niet weten van wat, mijn leven loopt nog steeds precies hetzelfde als 2 maand hiervoor.
Maar, ik zal jullie wel allemaal up to date houden. Wie weet komt er in de loop van de weken wel wat uit of het MS is of een andere ziekte/aandoening en helpen we elkaar daarmee.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik zie in het geheel niet direct MS maar laat de neuroloog maar kijken, raden en herkenning heb jij niets aan want alleen de neuroloog kan meer vertellen.
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Zojuist terug uit het ziekenhuis.

De neuroloog kon op dit moment nog niet echt iets erover zeggen. Wel vervelend altijd, dat als je naar de dokter of arts gaat, dat alles dan ineens meevalt met de klachten en morgen kan het bij wijze van spreken weer helemaal tegenvallen. Maar ik heb vertelt dat de klachten enorm uit een lopen en ook van dag tot dag, dus dat zouden ze wel begrijpen.
We gaan nu over op een MRI scan van de hersenen en nu is het dus wachten op een verwijsbrief dat zou komen binnen 1.5 week vertelde de arts.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Gewoon rustig afwachten maar en door gaan met leven en je niet van alles en nog wat in je hoofd halen.

Google is een mooi ding maar als je er te lang mee bezig ben heb je het idee dat je laatste weken gaande zijn.
FreshLemon

Bericht door FreshLemon »

Ik wacht ook rustig af ? wie zegt dat ik continu enge ziektes loop op te sporen in google ?
Job

Bericht door Job »

Dat zegt Dannifan.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=FreshLemon;1124661]Ik wacht ook rustig af ? wie zegt dat ik continu enge ziektes loop op te sporen in google ?[/QUOTE]

Ik zeg ook dat je door moet gaan met je leven en niet gaan googlen.

Je komt ook op deze site terecht en ik neem aan dat MS niet spontaan in je hoofd op kwam als eerst n.a.v. je klachten.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Hoe was het bij de neuroloog vandaag?

Laat maar, had berichtje gemist. MRI afwachten dus.
Maak je niet al teveel, veranderen kun je het toch niet meer. En stress is nergens goed voor. Sterkte met wachten.

Overigens doen jouw klachten me ook niet direct aan MS denken. Wel een hoop klachten, hoop dat je wel duidelijkheid krijgt waar het vandaan komt en wat ermee gedaan kan worden.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp