Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en immuunsysteem?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik ben twee keer in de MRI geweest en beide keren zonder contrast. De eerste keer werd a.d.h.v. onder andere die MRI de diagnose gesteld (oftewel, je hebt niet met alle geweld contrast nodig voor een diagnose ;)).

Het verschilt per keer, per persoon en per neuro.
In mijn geval was het dusdanig niet mis te verstaan dat er geen extra aankleuring van laesies nodig was.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb ook nooit een MRI met constrast gehad maar volgens mij was dat er destijds (1998) ook nog niet.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik ben er nu 2x in geweest en beide zonder contrast vloeistof.
yuna

Bericht door yuna »

Bij iedereen dus heel verschillend, nou ben benieuwd. Morgen mag ik, ben erg nerveus want moet 2 scans.
Kleine ruimtes zijn niet zo mijn ding maar ik moet maar even doorzetten.

Comfortabele kleding is een goed idee. En ik neem ook een CD mee.
Nou wordt dan nog een challenge om niet mee te zingen :haha:.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=yuna;1125100]
Nou wordt dan nog een challenge om niet mee te zingen :haha:.[/QUOTE]

Je hoort er waarschijnlijk weinig van. Dat apparaat maakt nogal herrie. :D
Ik kan me nog herinneren dat ik alleen maar uiterst ingespannen probeerde te ontcijferen welk nummer er nou toch gespeeld werd..... :hmmm:
Dannifan

Bericht door Dannifan »

In het Maasstad hebben ze een heel mooie wand schildering (of afdruk) en je kijkt in de spiegel in de MRI en je blijft kijken naar die muur.
Suzan

Bericht door Suzan »

... Heb je niet zo veel aan als je je bril af moet zetten en zonder bril voornamelijk wazige vlekken ziet. :haha:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=yuna;1125100]
Kleine ruimtes zijn niet zo mijn ding maar ik moet maar even doorzetten.
.[/QUOTE]

In hoofddorp is bij het diagnostisch centrum recent de meest 'open MRI' van NL in gebruik genomen. Het is geen tunnel, meer een gigantische platte donut.

Als je ooit nog een keer moet en je woont in de buurt, kun je vragen of je daar mag.

Diagnostische centra hebben vaak ook geen wachtlijst (ik kon meteen terecht) en zijn nog goedkoper ook. Al betaalt de verzekering uiteraard, maar daar hoef je het dus niet voor te laten.

Voor nu sterkte. Komt goed. Het is zo koud daar omdat het apparaat heftig gekoeld moet worden, dus dikke sokken en lange broek zonder metaal zijn wel fijn.
yuna

Bericht door yuna »

Nou ik heb de MRI gehad hoor. Ik zag echt amper wat, er zat ook geen spiegel in bij mij. En dat geluid! Echt 3 verschillende soorten ook nog, en hard. Gelukkig kon ik het meest van de tijd mijn muziek wel horen.
Het duurde gelukkig wel korter dan verwacht, een half uur volgens mij.

Ik lag ook op het begin niet stil genoeg, dat was echt moeilijk. Ik heb een soort zenuwtrekje dat als ik angstig ben ik wat schokken krijg. Na een tijdje begon ook echt heel mijn arm te tintelen.
Was blij toen ik eruit mocht. Nu maar wachten op de uitslag!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=Suzan;1125114]... Heb je niet zo veel aan als je je bril af moet zetten en zonder bril voornamelijk wazige vlekken ziet. :haha:[/QUOTE]

hahahaha ja dan is het lastig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp