Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MZR reaction

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Majet

MZR reaction

Bericht door Majet »

Hoi allemaal,

Weet iemand hier iets van. Ben artikel tegengekomen waarin geadviseerd wordt om dit te testen om te differentiëren tussen MS en reumatische ziektes met invloed op centraal zenuwstelsel.

[url]https://www.frontiersin.org/articles/10 ... 00514/full[/url]

Op MRI (maart) is wel wat te zien maar aspecifiek. Deze word nu herbeoordeeld en omdat dat volgens UMC maar door een radioloog kan moet ik nog vier week wachten. Gister zou ik gebeld worden maar in Augustus waren ze er niet aan toe gekomen.

Lumbaalpuntie geen afwijkingen al is albumine laag

EMG normaal

Bloedwaarden
Ana positief en vit d laag
Vit b12 met ondersteunende testen, lyme, sle, sarcoidose , lupus zijn onderzocht. Geen reden om te nemen dat het dat is.

Lichamelijk
Klapvoet, spasmen, gebrekkige neusproef, kan niet op een lijn lopen, op mijn hakken lopen lukt niet (op hakken ook niet :ogen::ogen:) en tappen met hakken op grond wordt een spastische bedoening .
Hyperactieve reflexen.

Ik weet niet wat de neurologen in UMC hiervan denken had het graag gister gehoord. Als ik ze spreek wil ik weten wat te vragen om de boel richting diagnose te krijgen. Ik heb op sommige dagen letterlijk gevoel dat mijn benen aan het afbreken zijn.

Zit en de medische molen sinds Maart. Mijn partner heeft toen filmpjes gemaakt van wandelen met en zonder stokken waar Ik van schrok. Ik weet mijn gestuntel aan astma en bekken instabiliteit.

Huisarts en neuroloog in Meander dachten MA maar vooralsnog geen bewijs gevonden
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Een heel moeilijk en technisch verhaal en voor mij, als leek, veel te moeilijke termen en ik kan het niet volgen.
Majet

Bericht door Majet »

Inderdaad lastig. Specifiekere testen om diagnose te stellen, zouden het makkelijker maken. Moet het voorlopig doen met piramidaal syndroom en een degeneratieve aandoening.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp