Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lumbaalpunctie

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Bij mij is het dan net omgekeerd,de enige manier om geen evenwichtsstoornissen te hebben is door te gaan zitten.
maar van zodra ik rechtstaan heb ik prijs.
als ik mijn hoofd links of rechts naar achter draai zie ik dubbel,het branderige gevoel is ook maar tot net onder mijn knie en valt mij vooral op als ik ga slapen,net als mijn piepende darmen.
Maar je leest wel vaker dat mensen met ms verschillende klachten hebben en waar de één totaal géén last van heeft kan dan weer helemaal anders zijn bij de andere.
Maar ook geestelijk is het niet te onderschatten.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Malawi fan;n470325]Volgende week word ik voor een ganse week opgenomen in ziekenhuis,omdat ze zo de onderzoeken op een week kunnen doorvoeren[/QUOTE]

Ja... België is duidelijk anders dan Nederland. Want ik heb er nog nooit van gehoord dat je een week opgenomen wordt voor deze onderzoeken.

Maar ik hoop dat er nu iets bevredigends uit komt en je straks weet wat niet klopt aan je lijf. Want pas als je dat weet, kun je er iets aan proberen te doen.


Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Suzan;n470350]

Ja... België is duidelijk anders dan Nederland. Want ik heb er nog nooit van gehoord dat je een week opgenomen wordt voor deze onderzoeken.
[/QUOTE]

Toch wel hoor. Ik ben destijds, in 2005, ook een week opgenomen. En in die week zijn alle onderzoeken uitgevoerd: de neurologische testjes, EMG, MRI, LP... De neuroloog vond een opname minder belastend dan dat ik voor al die onderzoeken aparte afspraken kreeg. Het gaat ook sneller, omdat je als 'gatenvuller' wordt gebruikt. Alle onderzoeken zijn binnen 4 dagen uitgevoerd en dat was anders niet gelukt.
Voordeel was ook nog dat ik direct kon blijven voor een predisonkuur.
Suzan

Bericht door Suzan »

Zo zie je maar weer. Ik had er echt nog nooit van gehoord, iig.
Want iemand voor een week opnemen is niet bepaald goedkoop, dus ik kon me ook niet voorstellen dat zoiets gedaan werd.

Tegenwoordig word je na een operatie al naar huis gestuurd als je bij wijze van spreken de slangen er nog in hebt hangen. ;)
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Het is heel veel veranderd afgelopen jaren maar ook ik ben opgenomen geweest voor mijn klachten die ik destijds had.
Heb in totaal bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen, daar prednison infuus gehad en alle onderzoeken en ook de uitslagen, daarna mocht ik pas naar huis toe.

Maar dit is nu 30 jaar geleden en toen was dit alles heel normaal!
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Bij mij is het omdat ik te lang heb gewacht,ik had al wel is laten onderzoeken had toen ook een MRI gehadmaar daar was toen niks op te zien.
mijn klachten waren toen eigenlijk nog minimaal,als ik het vergelijk met nu en ik ben zowiso iemand die bijna nooit naar de dokter ga.
Maar nu lukte het gewoon niet meer,veel gewicht verlies,bijna nooit honger,altijd moe,mijn stem word bij het minste dat ik spreek hees,brandend been enz.
Daarom dat hij het beter vond van van mij te laten opnemen zodat al de onderzoeken er op een week konden gedaan worden.
Majet

Bericht door Majet »

Ben benieuwd hoe het met je is Malawi fan. Zijn ze erachter wat het is of in ieder geval eind in de goede richting. Ben je weer thuis?
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Hey Majet,

ik ben idd nu terug thuis,ziekenhuizen zijn echt niks voor mij...
er moeten nog een paar onderzoeken gedaan worden,maar daarvoor mag ik gewoon binnenspringen op het einde van deze maand.
mri scan is gedaan en daar denken ze eerder dat het iets erfelijk zou zijn,mijn kleine hersenen zien er veel ouder oud dan bij iemand anders van mijn leeftijd.
De lumbaalpunctie hebben ze ook gedaan,ze hebben drie keer moeten prikken 1 keer met gewone naald dit voelde ik wel maar deed niet zoveel pijn maar leverde ook geen vocht op.
Toen hebben ze een dikkere naald moeten gebruiken ik had veel kalk tussen mijn wervels en dat heb ik zeer goed gevoeld,misschien had ik een slechte prikker.....
maar volgens hun hangt dit van persoon tot persoon af,hoe jonger je bent hoe makelijker dat dit zou gaan.
Daarna 3u platgelegen ,toch kreeg ik twee dagen barstende hoofdpijn
Majet

Bericht door Majet »

Nog niets duidelijk dus? Gaan ze dan nu genetisch onderzoek doen en weten ze in welke richting. Bij mij opperen ze ook iets genetisch vanwege holvoeten al zouden mijn hyperactieve reflexen meer wijzen op iets centraals.
Is de uitslag van lumbaalpuntie er al.
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Nee niet echt,uitslag van de lumbaalpunctie moet ik nog of afwachten.
Ook is er wel een 0,5l bloed afgenomen dat naar Leuven is gegaan voor allerlei testen daar moet ik ook de uitslag van afwachten.
Maar wat als ze ook daar niets in vinden,ik kan mij maar moeilijk inbeelden dat al die klachten die ik heb te wijten zouden zijn aan die krimpende kleine hersenen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp