Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lumbaalpunctie

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Fratema

Bericht door Fratema »

Hi, ik heb altijd geleerd dat er bij MS specifieke afbraakproducten van je myelinelaag (de beschermende laag rond je zenuwbanen) aangetoond kunnen worden in het liquor (ruggemergvocht). Is wel een zeer sterke aanwijzing van het vermoeden van MS.

Kun je geen lidocaïnezalf op de priklocatie krijgen (even een paar minuten laten inwerken)?

Bijna altijd blijkt het in werkelijkheid veel minder erg te zijn dan je eigen bedenksels...

Komt goed, echt
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Bedankt voor de tip en het medeleven alvast,je hebt vast gelijk.
maar als ik het goed heb word je toch eerst verdoofd met een klein naaldje voor ze die grote steken?
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Volgens mij ben ik niet twee keer geprikt hoor. Ik denk dat ze het bij mij ook met zalf hebben verdoofd.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Een beetje goede prikker doet het gewoon in één keer goed, verdoven hoeft niet eens want je voelt er niets van.
ansje

Bericht door ansje »

Mijn lumbaal punctie was niet pijnlijk. Is nu 22 jaar geleden
Was er niet bang voor. Heb 2 jaar verpleging gestudeerd dus kende de ingreep.

Maar heb weken barstende hoofdpijn gehad als ik rondliep. Met liggen verdween de pijn.

Mijn man is nu ook ziek en kreeg ook een lumbaalpunktie.

Om ms uit te sluiten. Ziekte van Alzheimer en nog wat dingen


Woensdag weten we wat meer

Zijn punctie viel goed mee en geen hoofdpijn.

Een paar dagen stijve rug.

Dus is voor iedereen anders. Al ken ik ondertussen al veel mensen met me en bij de meeste viel de punctie goed mee.

Suzan

Bericht door Suzan »

Maar ondertussen ben je nu al een maand doodsbang voor iets waarvan je niet eens weet of het gaat gebeuren. Er is natuurlijk ook een grote kans dat de neuroloog een lp totaal niet nodig vindt.

Je verpest je eigen leven door bang te zijn voor iets wat je helemaal niet zeker weet. Vind je dat nou geen zonde?
Het is zo jammer. Het leven is te kostbaar en te kort om te laten verpesten door (ongegronde) angst.
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Hey Suzan ,

klopt volledig wat je daar zegt,maar het is sterker dan mezelf....
ik zou niet liever willen dat ik dat even uit mijn hoofd kon zetten.
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Dag Ansje ,
Wat fijn te horen dat jij en jou man er niks van gevoeld hebben,dat geeft mij ook weer wat nieuwe hoop.
laat ons hopen dat nu ook alles goed mag verlopen voor jou man en dat het niks ernstig is
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Dag Dannifan,

Dat is raar want op de meeste filmpjes op YouTube word er eerst verdoofd met een klein prikje.
Malawi fan

Bericht door Malawi fan »

Hallo D-cheriel,

Als ik zelf mocht kiezen dan zou ik ook natuurlijk voor het zalfje kiezen,als dit evengoed werkt als dat prikje....
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp