Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cis aanval? Paniek

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Job

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Job »

Ik denk dat je klachten voornamelijk veroorzaakt worden door stress. Tintelende handen en voeten worden meestal veroorzaakt door hyperventilatie.

Tintelingen veroorzaakt door MS manifesteren zich meestal in 1 lichaamsdeel. Trillingen herken ik wel, maar vooral wanneer ik, tegen beter weten in, teveel van mijn lichaam eis, en met een diagnose op zak heb ik wellicht in jouw ogen makkelijk praten.

Ik denk dat je het in de psychische hoek moet zoeken en hulp moet vragen bij je huisarts. Ik wens je heel veel sterkte en de juiste hulp om verder te kunnen.
Marcel1984

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Marcel1984 »

Dag Allemaal,

Vorigweek bij de huisarts geweest en mijn verhaal gedaan en uitgelegd waar ik mee zat en dat ik bang ben voor MS hij vertelde me dat ik sensorische klachten heb en geen neurologische klachten klopt dit? Hij zei dat ik me teveel met MS bezig hou en dat ik me er niet zo op moet focussen.

Heb namelijk ook het rare gevoel in mijn linkerbeen dat niet weggaat ene keer wel goed ene keer weer niet heb dit nu al een jaartje ene keer meer als de ander heb het gevoel dat die minder aan kan. Ik ben zelf autospuiter van beroep en als ik soms een autospuit en door de knieën moet om de onderkant te raken met spuiten voel ik mijn linkerbeen dat minder is tintelig gevoel zeg of minder krachtiger zeg maar ,dat heb ik ook met mijn handen als ik bijv telefoon in mijn handen heb beginnen ze te tintelen.

Mijn klachten:

-Spiertrillingen
-Wazig zien
-Raargevoel linkerbeen
-Tintelingen
-Oorsuizen
-Soms overmatig speeksel
-Bij inspanning gaan spieren meer trillen

Dit alles is gekomen nadat het begonnen is. Als ik sommige verhalen hier lees komt het identiek over als die van mij vandaar dat ik me zorgen maak om MS.

Mvg
D-Cheryl

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door D-Cheryl »

Ik zou de conclusie van je huisarts durven ondersteunen, dit is geen overduidelijk MS-beeld.

Vaak komen die gevoelsstoornissen erbij, ze staan bijna nooit alleen. Het gaat samen met niet meer kunnen lopen, of bv helemaal niet meer kunnen zien, of plotseling in je broek plassen.

Het zou kunnen dat als je onder de auto ligt, of anders in een wat rare houding, er een zenuw bekneld raakt. Maar dan is het lokaal, niet centraal vanuit de hersenen.
Dat is denk ik het verschil dat je huisarts ook bedoelt.
Marcel1984

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Marcel1984 »

Hallo iedereen,

Misschien een rare vraag maar mijn vraag is meer voor de mannen bedoelt wie heeft last van erectiestoornissen? En is dit gelijk ontstaan nadat je ms gerelateerde klachten had of is dit in der loop de tijd ontstaan hier ben ik wel heel erg benieuwd na. Kan hier verder niks vinden op het forum. Op het internet lees je hier meer over dat je seksuele klachten krijgt. Ik heb namelijk zelf ook seksuele klachten nadat ik mijn klachten kreeg. Zit er aan te denken om aan de bel te trekken bij de huisarts.

Ik heb er vrede mee gesloten wat het is geweest destijds weet ik nog steeds niet of het nu ms is of wat anders ik leef me leven alleen op sommige punten weet ik dat er iets niet in de haak is voorheen geen erectieklachten ik weet 100% dat het bijv gisteren begonnen is en vandaag de klachten begonnen zijn, want ik wist niet wat er met mijn lichaam gebeurde alleen het is erg zwaar om niet te weten wat het is.

Wens iedereen een heel fijn weekend
Dango

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Dango »

Ik heb nog niet gelezen dat je je bloeddruk een keer hebt laten meten in rust maar ook na inspanning en hoe lang het duurt voordat deze na inspanning weer normaal is.

Heb geen last van erectieproblemen maar wel van tintelingen na inspanning , mijn bloeddruk is op dit moment MET medicatie tegen hoge bloeddruk sinds 3 dagen fors te hoog.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Dango op 28 feb 2021, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Marcel1984

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Marcel1984 »

Beste Mensen,

Zoals ik een tijdje terug hier op de forum een bericht had geplaatst dat ik bang was dat ik misschien een Cis aanval had of dat ik ms had vanwege de verschillende klachten wat ik toen heb meegemaakt. Na een paar maanden zijn mijn klachten geleidelijk weggetrokken alleen waren er wel dingen waarvan ik dacht dit had ik voorheen niet maar goed ik probeerde mezelf een beetje positief voorruit te zetten en hier overheen te stappen dit was me ook goed gelukt. Stress had ik heel erg verminderd voelde me weer sterk.

2 weken geleden ben ik gaan fitnessen heb hierbij een nekoefening gedaan waarbij jeje nekspieren heel erg gebruikt. Na de training was er niks aan de hand heb lekker gedoucht en ben gaan slapen minden in de nacht ben ik met een hele rare (scherpe) nekpijn opgestaan. Ik kon geen oog meer dicht doen door de pijn. Heb het eerst aangekeken de eerste week daarna ben ik na de huisarts gestapt en mijn verhaal gedaan deze beweerde dat ik een nekhernia had of een zenuw die klem zat in mijn nek.

Eerste week had ik alleen last van mijn nek daarna heb ik last van mijn linkerarm gekregen pijnlijk bij
Mijn schouder en elleboog kort daarna werd mijn duim gevoelloos en mijn wijsvinger hierbij kreeg ik weer spiertrillingen waar ik eigenlijk overheen was gegroeid wat ik 2 jaar geleden ook meegemaakt heb. Ik hielt me sterk en hielt het bij stress. Heb in mijn linkerarm ook krachtverlies. Paar dagen daarna ben ik weer na de huisarts geweest en verteld van mijn arm en vingers. Hij vertelde dat dit een maand of 2 kan duren krachtverlies is normaal vertelde hij bij dit soort blessures.

Alleen ergens in mijn hoofd kan ik het nog net niet omschakelen of dit MS gerelateerd is omdat ik 2 jaar geleden ook al heel erg bang was en nu een beetje in een twijfel ga nadenken zou dit een verband hebben of is dit gewoon een nek hernia heb mijn angst ook
aan de huisarts verteld maar hij lachte er een beetje om.

Ik zie vaak dat mensen ook een zenuwklem hebben of een hernia en achteraf toch een diagnose MS krijgen. Hoop graag van jullie te horen het maakt me wel een beetje weer bang terwijl ik voor mezelf alles een beetje vergeten was.

Liefs
Moekesolar

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Moekesolar »

Wat naar dat je hier zo mee blijft tobben. Heb je een mri gehad?
Jrs77

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Jrs77 »

Ik herken in je klachten nog op geen enkele manier MS of CIS; ik heb geen idee hoe je dat verband hebt gelegd.
Maar je kan altijd aan je huisarts vragen of hij met wat simpele testjes een aanleiding voor een neurologisch probleem kan vinden, en je dan evt. doorverwijzen naar een neuroloog.
leeuwtje-nl

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door leeuwtje-nl »

In wat je nu schrijft over de nekpijn kan ik in de verste verte geen MS/CIS herkennen. Daar horen echt hele andere klachten bij.
Klick

Re: Cis aanval? Paniek

Bericht door Klick »

@Marcel1984 bij je omschrijving van de klacht denk ik ook niet aan cis/ms. (bij je eerdere klachten ook niet)

het is wel iets vervelends en iets waar je naar moet laten kijken, maar het komt op mij over als een oplosbaar probleem (hernia of een beknelling).

dat je zo moe bent komt denk ik omdat je je teveel zorgen maakt. google is niet altijd je vriend, als je je gezondheid googled dan heb je al snel het ergste.
stress kan zoveel narigheid geven, ook erectiestoornissen enz.

ga naar je huisarts en leg dit probleem uit. dikke kans dat hij je doorstuurt en er na onderzoek blijkt dat je iets hebt wat ze gaan fixen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp