Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Licht in de duisternis?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Ja echt hè Klick, alsof de schrik niet genoeg was.
Maar ik huppel alweer rond. Niets ernstigs. Alleen wat schaafwondjes.
Marina

Bericht door Marina »

Poeh Nataschatje, dat is wel schrikken ja als je je been ineens niet meer voelt en dan ook nog eens het trapgat invalt! Gelukkig dat de val enkel wat schaafwondjes teweegbracht. Ik hoop voor je dat je (been) niet meer (uit)valt :bidden:!

Zou het geen idee zijn om, zoals Toeter opperde, de MS-verpleegkundige te bellen, als je dat nog niet gedaan hebt tenminste ;)? ("Het Zuyderland heeft ook dagelijks een spreekuur met een MS verpleegkundige. Iedereen kan bellen van 9 tot 12, [B]ook als je daar nog niet onder behandeling bent.[/B] Kun je met haar overleggen over jouw situatie.") ?

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!
Klick

Bericht door Klick »

dat is wel een goeie tip!
de pleeg kan misschien wel wat extra spoed achter je LP zetten of met de neuro overleggen over je trapgat val..
het kan geen kwaad even een telefoontje te wagen!
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Hallo Marina en Klick,

LP is al a.s dinsdag ingepland. Dat is schijnbaar heel snel. Het duurt ong 2 weken voordat de resultaten bekend zijn en ik ben al op 17de ingepland voor de uitslag.
Ben ik heel blij mee.

Ik had mij voorgenomen om vandaag te bellen met de ms verpleegkundige.
Maar ik durfde niet. Ik heb de diagnose nog niet definitief en ik wilde niet tot last zijn, of mensen met wel de definitieve diagnose in de wacht laten staan aan de telefoon voor mij.

Ben van de schrik bekomen.
Als het weer gebeurd bel ik wel.

Stomme vraag misschien,
Maar hebben jullie ook zo een bloedhekel aan douchen?
Ik douche inmiddels haast koud anders lijkt het alsof al mijn energie en stabiliteit door het putje met het water wegstroomt.
Klick

Bericht door Klick »

douchen (warmte intolerantie) is een bekende voor de grootste groep ms-ers, zelf behoor ik tot de kleinere groep die juist beter gaat bij warmte.. de meeste warmte bronnen dan..
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb geen hekel aam douchen! Ik hou zelfs van lekker heet douchen, maar de energie stroomt weg dan inderdaad. Wat helpt is koud afdouchen en dan zeker je hoofd. Trek je weer een beetje bij.

Wat ook kan is dat het lange staan in combinatie met de warmte, teveel is voor jouw benen. Dan zou je een krukje kunnen proberen.
Klick

Bericht door Klick »

ik heb ook een krukje.. stilstaan kost heel veel energie
en voor de zomer een cobber (het koelt mn halsslagaders en daarmee mn hoofd.. misschien is het wat voor na het douchen?)
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Fijn te horen dat het helemaal niet zo gek is dat het douchen zo een energie vretende actie is.

Krukje ga ik morgen meteen regelen

Wat een cobber is weet ik niet.
maar dat Google ik morgen even.

Ik vraag niet nog meer van jullie tijd.

Na dinsdag laat ik weten hoe de LP is gegaan.

Fijn weekend lieve mensen, bedankt weer voor alle steun en hulp.

Ongelooflijk maar waar,
Dankzij jullie is er toch dat lichtje in de duisternis
:vriendjes:
Klick

Bericht door Klick »

[URL="https://www.coolcoolestcobber.nl/"]https://www.coolcoolestcobber.nl/

;)[/URL] scheelt zoeken

energiemanagement noem ik het :haha:
zittend tandenpoetsen scheelt ook

Marina

Bericht door Marina »

Wil toch nog even dit kwijt: niet om je bang te maken, maar mijn fysiotherapeute heeft mij al een paar keer op het hart gedrukt dat ik (zo mogelijk natuurlijk ;)) echt moet zien te voorkomen dat ik val want dan "ben je verder van huis". Misschien, als je de MS-verpleegkundige niet wil lastigvallen (waar je in mijn ogen trouwens wel het recht toe hebt, gezien je heftige klachten!), zou je ook nog baat kunnen hebben bij een bezoekje aan een fysio- of ergotherapeut die adviezen en oefeningen kunnen geven om ervoor te zorgen dat het valrisico verminderd.

Douchen is voor mij ook vermoeiend maar meer omdat het me staande houden (heb een balansprobleem) moeite kost dan dat het iets met warmte te maken heeft.

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp