Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Licht in de duisternis?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Ha Klick,

Wat fijn, dank je wel!
Ik ga zeker de trotse eigenaresse worden van een coole-cool-cobber.

Ik bekroon je tot tip van de dag ;)
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Hi Marina,

Je maakt mij niet bang ;)

Je geeft mij eerder het vertrouwen dat er ondersteuning is om het vallen te beperken. Ik zal maandag toch bellen naar de ms-vp.

Ik houd jullie hoe dan ook op de hoogte van alles.

:bedankt:

Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Marina;n471945]Wil toch nog even dit kwijt: niet om je bang te maken, maar mijn fysiotherapeute heeft mij al een paar keer op het hart gedrukt dat ik (zo mogelijk natuurlijk ;)) echt moet zien te voorkomen dat ik val want dan "ben je verder van huis". [/QUOTE]

Naja. Beetje overbezorgde fysio? Sorry, maar dit vind ik echt onnodig angst creëren door een hulpverlener.


Marina

Bericht door Marina »

Gelukkig dat ik je niet bang gemaakt heb Nataschatje :), ik hoop dat je gauw ondersteuning krijgt via de MS-verpleegkundige of eventueel een zelfstandige fysiotherapeut bijv.

[USER="16302"]Suzan[/USER] ik realiseer me dat het een beetje "overdreven" over kan komen hoor en nu ik er nog eens goed over nadenk: misschien heeft de fysio het op een iets andere manier tegen me gezegd (zoiets al dat ik "voorzichtig moet zijn om niet te vallen want dan ben je verder van huis"). Tja en overbezorgd.. ik weet het niet. Het zou toch niet bepaald handig zijn als je al met heftige klachten zit om ook nog met de eventuele gevolgen van een val te moeten dealen daarnaast, dus voorzichtigheid lijkt me niet verkeerd, maar ik begrijp dat de boodschap in m'n vorige berichtje anders over kwam.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik snap die fysio wel, vallen als je gezond ben is vervelend maar wij vallen als een zak zand heb ik gemerkt. Je breekt zo wat of kneust wat en daar zit niemand op te wachten dus.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Dannifan;n471974]maar wij vallen als een zak zand heb ik gemerkt. [/QUOTE]

Niet allemaal en standaard hoor. Het is geen wetmatigheid.
Twee weken geleden ging ik onderuit met de fiets en ik stond sneller weer op twee pootjes dan de vrouw de me te hulp schoot in de gaten had. Ik was zelf nog het meest verbaasd van m'n soepelheid. Het ligt er maar net aan hoe en wat en wie valt.

Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Dannifan,

Vallen als een zak zand....
Zo ging het ook echt. Precies de juiste woordkeuze.

Ik stond niet zomaar op. Hing toch even als een “zak zand” daar in het trapgat.

Marina,

Voor mij kwam je bericht niet overdreven over.
Ik heb liever een (over)bezorgde hulpverlener dan eentje die zou zeggen;
Tja vallen hoort erbij en hopen dat je niet weer valt.

Suzan,

Gelukkig kon jij weer als een veertje opspringen.
Begrijp ik ook wel dat je de reactie van een hulpverlener als onnodig angst veroorzaken betiteld.

Maar als je als een zak zand in stort dan denk je er wellicht net even iets anders over.

PS;
De douchekruk....
Wat een fenomeen dat is zeg.
Vandaag een gekocht bij de Blokker en uitgeprobeerd in combi met de tip om koud af te spoelen.
Energie level gered!:ogen:

Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Hallo allemaal,

Ik zou laten weten hoe de LP was verlopen.

Mensen wat was ik bang.
Ik ben nooit bang en laat het allemaal gewoon over mij heen komen.
Maar deze keer was echt vreselijk.

En daar kwam gisteren een boom van een neuroloog mijn kamertje binnen.
Hij was ontzettend aardig en gaf een uitleg in Jip en Janneke taal.
10 buisjes bloed en 4 buisjes hersenvocht.

Ow God, heb ik wel zo veel in mijn kleine lijf?

Het is allemaal 200% meegevallen.
Meteen goed geprikt, geen pijn alleen een missselijk drukgevoel op de plaats in de rug.
Even heel diep inademen en bij uit ademen verwijder ik de naald.
Er zat opeens een pleister op en ik had het niet eens gemerkt.

De 17de de definitieve uitslag.

Ik houd jullie op de hoogte.

:bedankt:
Klick

Bericht door Klick »

dat heb je maar ff mooi gedaan, die heb je gehad!
Marina

Bericht door Marina »

Fijn dat het je zo meegevallen is uiteindelijk Nataschatje, en prettig dat de neuroloog zo aardig en duidelijk in zijn uitleg was, dat scheelt he :vriendjes:!
Heb je ook nog contact kunnen krijgen met de MS-verpleegkundige?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp