Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Licht in de duisternis?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Ik durfde toch niet te bellen maandag.
Maar wel naar de afdeling Neurologie.

Deze was ook weer heel aardig en maakte (ondanks dat ik bleef aandringen om mijn neuroloog niet lastig te vallen) meteen een telefonische afspraak met hem dezelfde dag.

Hij belde vrij snel terug en ik mocht vertellen wat er gebeurd was.

Hij kon anders nog wel een vaatonderzoek doen.:???::???::???:
Maar toen ik aangaf dat het wellicht verstandig was om de LP af te wachten was hij het daarmee eens. Door mijn leeftijd (42) en gewicht leek het hem zeer onwaarschijnlijk dat een vaatonderzoek iets zou opleveren.

Ik bleef weer eens stomverbaasd achter.
Vaatonderzoek?
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Ik heb toch een vraag die ik graag aan jullie stel.
Ik weet dat ik deze natuurlijk het beste bij mijn Neuroloog kan stellen.
Maar toch...

ik heb laesies in mijn hersenen.
mijn ruggenmerg is schoon.
LP wordt nog onderzocht.

Met een schoon ruggenmerg toch problemen met lopen en incontinentie.
Is dat niet vreemd?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

(Als het MS is) zit het probleem dan in het gebied waar de benen en sluitspieren worden aangestuurd. Dus in je hersenen.

Je ruggenmerg is de snelweg waarover signalen uit de hersenen aan je lichaam worden doorgegeven. Als die kapot is, sturen de hersenen wel aan, maar raakt het signaal onderweg verloren.

Bij jou wordt het signaal dan dus niet eens gestuurd.

Dingen kunnen verschillende oorzaken hebben. Ik heb zichtproblemen, maar mijn oogzenuw is niet aangetast. Bij mij zit er een vlek achterin mijn hersenen waar het binnengekomen beeld verwerkt wordt.
Knillis

Bericht door Knillis »

Het is heel vervelend als je serieuze klachten hebt en er wordt geen oorzaak voor gevonden. Helaas komt dat best vaak voor. Het stellen van een goede diagnose is in veel gevallen erg moeilijk is voor een neuroloog. Er zijn heel veel neurologische ziektebeelden maar voordat je een “stempel” krijgt moet er voldaan worden aan bepaalde criteria.

Is heel moeilijk voor de mensen die hier mee te maken hebben want je lijf werkt niet zoals het hoort maar er is geen oorzaak te vinden. Sterkte met wachten op de uitslag van je LP.
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Toeter, dat is duidelijke taal :ogen:

Er is ook een soort sponsvlek gevonden in het midden van de hersenen. Gebied kwab of stam weer ik niet meer.
Neuroloog wist niet wat het was zei hij.
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Hoi Knillis,

Jij ook ontzettend bedankt voor je fijne berichtje.

Het is inderdaad frustrerend.
Maar heb alle begrip voor de neurologen die die dit vraagstuk moeten oplossen.
Ik ben al blij dat ik serieus genomen wordt en dat er overal snel gehandeld wordt en verkorte wachttijden op onderzoeken heb gekregen.

Ik ga vrij snel in de achteruit. En soms wordt je dan toch bang.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Wat fijn Nataschatje dat het je zo meegevallen is!! en ook heel prettig dat ze jou alles zo goed uitgelegd hebben dan ben je toch ook wat op je gemak gesteld, super!

En dan nu afwachten wat eruit komt, fijn dat dit niet zo heel lang gaat duren.

Sterkte verder.
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Hallo lieve mensen,

Ik had eerder gezegd dat ik jullie de 17de op de hoogte zou brengen van het laatste onderzoek. De LP.

Het ziekenhuis belde net dat ze nog met de onderzoeken bezig zijn en dat het niet de 17de klaar is.

Nieuwe afspraak staat op 24 dec.
Kerstavond.

Je verzint het niet hè :huh:
Marina

Bericht door Marina »

Balen Nataschatje dat het later wordt en op kerstavond :(. Hoe gaat het ondertussen met je?

Misschien toch wel goed (en zeker als de LP onverhoopt ook geen duidelijkheid gaat opleveren wellicht) om te overwegen om de MS-verpleegkundige te bellen: uit eigen ervaring gesproken (en die van anderen) is het namelijk zo dat je daar wel wat meer ruimte krijgt om je verhaal te doen dan bij de neuroloog zelf en is er meer oor voor je zorgen.
Klick

Bericht door Klick »

de pleeg neemt en heeft altijd tijd voor je. als toevallig net op dat moment even een ander een gesprek heeft belt ze snel terug, altijd prettig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp