Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Licht in de duisternis?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Bij welk ziekenhuis zit je nu in Limburg?

Je kunt ook dichterbij een second opinion aanvragen. Ik hoor goede verhalen over het Zuyderland. Ik ga er zelf ook heen volgende week (ik woon in het westen). Ik kon snel na de doorverwijzing terecht.

Het Zuyderland heeft ook dagelijks een spreekuur met een MS verpleegkundige. Iedereen kan bellen van 9 tot 12, ook als je daar nog niet onder behandeling bent. Kun je met haar overleggen over jouw situatie.
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Ik ben patiënt in Zuyderland ziekenhuis
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Dan is daar een second opinion niet handig ;)

Nou blijkt maar weer dat als er goede verhalen gaan over een ziekenhuis, het helaas niet zo is dat iedereen er positieve ervaringen heeft...

In Breda zit eventueel ook een MS centrum. En het VU in Amsterdam heeft een 'one stop poli', dus wel ver rijden, maar dan lichten ze je in 1x helemaal door.
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Lieve allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie hulp, steun en begrip.

Ik voel mij een stuk minder alleen!
Dank je wel :vriendjes:

Voor nu neem ik het advies om de LP af te wachten.
Ik heb inmiddels geleerd dat er ook artsen zijn die (bijna) niets vertellen aan hun patiënten om deze niet ongerust te maken tot dat het hele plaatje duidelijk is.
Mijn arts gaf wel inmiddels aan dat als het ms is ik in de groep SP-PP behoor.

Natuurlijk zal ik hier de uitslag met jullie delen. Dat is het minste wat ik kan doen.

Vele groetjes vanuit het zonnige Limburg

Iris J.

Bericht door Iris J. »

Welkom hier Nataschatje

Wat vervelend dat het allemaal zo lang moet duren voordat je zekerheid hebt of je nu wel MS hebt.
Ik hoop voor jou dat de LP niet te lang op zich laat wachten.

Zelf ben ik nu bijna 3 jaar patient in het Zuyderland ziekenhuis, voor mij voelde het als een warm bad hoe dat je daar behandeld wordt, en ik vind gewoon alles daar erg positief,
Heb al 30 jaar MS en ben eerder onder behandeling geweest in het Radboud ziekenhuis en MS centrum Nijmegen.

Wens je heel veel sterkte toe met alles de komende tijd.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Nataschatje;n471859]
Ik heb inmiddels geleerd dat er ook artsen zijn die (bijna) niets vertellen aan hun patiënten om deze niet ongerust te maken tot dat het hele plaatje duidelijk is.


[/QUOTE]

Ja het zijn ontzettend slimme mensen, maar soms hebben ze niet door dat hun aanpak niet voor alle patiënten werkt... Mensen aanvoelen is toch weer een heel vak apart, artsen zijn wat meer technici.

Sterkte met afwachten.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

[QUOTE=Toeter;n471863]

Ja het zijn ontzettend slimme mensen, maar soms hebben ze niet door dat hun aanpak niet voor alle patiënten werkt... Mensen aanvoelen is toch weer een heel vak apart, artsen zijn wat meer technici.

Sterkte met afwachten. [/QUOTE]

Helemaal mee eens Toeter.
En dan vooral neurologen!!:D
Nataschatje

Bericht door Nataschatje »

Hoi Iris,

Wat fijn te horen dat ook jij bij Zuyderland bent.
Ik heb ook niets te klagen.
Ze zijn allemaal lief en zorgzaam.

Het is die donkere tunnel waar ik in zit.
Maar er komt een einde aan. Of beter gezegd een begin.

a.s dinsdag al LP.
Uitslag duurt gemiddeld 2 weken en ben al op de 17de ingepland bij de Neuroloog voor de uitslag.

Wel vandaag enorm geschrokken.

Mijn linkerbeen is sinds 21 sept een eigen leven gaan leiden en het loopt moeizaam. Het is stijf en mijn voet draait naar binnen met lopen.

Vanmiddag viel ook nog mijn been zeg maar “uit”.
Gevoel helemaal weg en ik zakte er doorheen en viel het trapgat in.
Dat is wel weer schrikken. Eerste keer dat het been “uit viel”.
Weet anders niet hoe ik het moet noemen.

Daar hang je dan in het trapgat, zoekende naar je been want je voelt het niet.
En dan is er niemand waarbij ik vragen kan stellen.
Ik vraag het de 17de en hoop dat het tot die tijd niet weer gebeurd.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

O wat heftig zeg, bah lijkt me heel erg akelig als je dat zo meemaakt.
ook onzeker, hoop inderdaad met je mee dat het niet meer gebeurd.

Wat fijn dat je LP al as dinsdag is! echt supersnel hoor, en ook de uitslag is best wel snel heel erg fijn voor jou!
Wens je t allerbeste toe! ;)
Klick

Bericht door Klick »

jeetje dat is schrikken!!
dat dat nu uitgerekend in het trapgat moet gebeuren... pffffff heftig
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp