Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vraag mri en contrastvloeistof p

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Dana34

Vraag mri en contrastvloeistof p

Bericht door Dana34 »

Lieve mensen

Ik ben dana 35 jaar..en afwachtend op mijn mri volgende week..ik heb neurologische klachten...maar dit kan ook door ontzwangeren zijn volgens de neuroloog maar om ms uit te sluiten een mri.. ik heb namelijk een dochter van 20 weken...
maar nu krijg ik dus een mri van nek en hoofd..dit wordt zonder contrast vloeistof gedaan volgens de sectretaresse van neurologie ..maar stel dat tijdens de MRI wel wordt besloten om vloeistof toe te dienen..betekent dit dan altijd dat er iets gevonden is?

warme groet dana
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hoi Dana,

Wat vervelend dat je neurologische klachten hebt en nu onderzoeken moet ondergaan!

Helaas kun je niets aflezen aan het feit dat de radioloog beslist om contrastvloeistof toe te dienen.

Ja het wordt gebruikt om nieuwe MS vlekken te onderscheiden van oude, maar het heeft nog zoveel meer toepassingen!

Veel mensen hebben wel wat vlekjes of iets 'afwijkends' in hun hoofd, maar of dat ook MS vlekken zijn ligt bijvoorbeeld aan de precieze plaats.

Helaas zul je gewoon het gesprek met de neuroloog af moeten wachten. De radioloog gaat niks zeggen.

Sterkte met afwachten!
Bets

Bericht door Bets »

Hallo Dana,

Ik sluit me helemaal aan bij toeter.
Maar wil je toch veel sterkte wensen.
Afwachten dus.

Groetjes bets:ogen:
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

hoi dana,voorheen kreeg ik bij een mri altijd steevast contrastvloeistof,maar dit mag niet meer omdat dit schadelijk zou zijn, vertelde de verpleegster mij aldaar,pas als de neuroloog het nodig vind krijg je contrastvloeistof,15 min nadat ik dus thuis was ging de telefoon dat de mri overnieuw moest,nu dus wel met contrastvloeistof,succes ....
Dana34

Bericht door Dana34 »

Ja het is allemaal spannend! Bedankt voor je uitleg toeter! Geeft geruststelling..dank daarvoor!
Ghost

Bericht door Ghost »

Hey Dana,
ik heb zelf een aantal mri's met contrasvloeistof gehad.
Zonder kunnen ze wel littekens zien, maar met zien ze ook evt actieve ontstekingen,
dus mocht je ms hebben zou dat betekenen als er plekken oplichten dat de ziekte actief is, als er geen plekken oplichten
is er op moment van mri geen activiteit, maar mogelijk dus wel oude schade zichtbaar.
Ik duim voor je dat het iets onschuldigs is en geniet van je kleintje!
Dana34

Bericht door Dana34 »

Hoi hoi

Het was meer ( en toeter heeft daar eigenlijk al antwoord op gegeven) als er tijdens de MRI wordt besloten om.toch contrast toe te dienen..of dit betekent dat er iets gezien is. Ik weet dat de neuroloog geen aanvraag heeft gedaan met contrast vloeistof
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp