Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zoekende...

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
roomijsje

Zoekende...

Bericht door roomijsje »

Beste ervaringsdeskundigen,

ik ben zoekende en ik probeer momenteel te bedenken of er nog meer is dat ik zou kunnen doen. Ik zou graag jullie mening horen.

Zo'n twee jaar geleden rond deze tijd heb ik last gekregen van een veranderde activiteit in mijn darmen, die zorgt voor verstopping en voornamelijk pijn in mijn bovenbuik, onder mijn ribben. De pijn gaat gepaard met tintelingen in dat gebied en op slechte dagen stralen de pijn en tintelingen uit naar mijn rechterarm en schouder. Ik heb veel onderzoeken gehad bij de mld arts, maar daar is nooit een oorzaak toegeschreven en zij richten zich voornamelijk op symptoombestrijding. Het veranderen van mijn eet patroon heeft beperkte invloed. Soms heb ik een maandje dat het goed gaat, en daarna weer een periode dat het helemaal niet goed gaat. Het lijkt dan ook niet echt uit te maken wat ik wel of niet eet…

Daarnaast zijn er nog een aantal andere zaken - die ik overigens nooit met de mld arts heb besproken. Het eerste is dat ik al van jongs af aan veel last heb van jeuk die sterk gerelateerd is aan temperatuurschommelingen. Met name van koud naar warm, waarbij de jeuk juist afneemt van warm naar koud. Daarnaast heb ik sinds ca 2012 in koude tijden last van aangezichtspijn, waarbij het voelt alsof er elektriciteit door mijn kaken en tanden heen gaat. Ook hier geldt dat deze pijn komt wanneer ik van koud naar warm ga of wanneer ik iets kouds eet en daarna iets warms. De pijn komt en gaat geleidelijk en dat duurt zo’n 30-60 minuten .

In 2014 heb ik last gehad van krachtsverlies in mijn rechterhand, waarvoor ik destijd bij een Neuroloog ben geweest. Er is toen een MRI gemaakt van mijn hoofd, maar daar was niets op te zien. Er werd toen gesteld dat ik misschien gewoon overwerkt was. Datzelfde is overigens ook geopperd bij de mld arts. Wel werd er destijds bij het bloed onderzoek een vitamine b12 tekort vast gesteld. Dat is toen op peil gebracht met injecties.

Ik heb geen cognitieve problemen. Wel heb ik periodes waarin ik me makkelijk verslik. Dat kan dan in mijn eigen eten zijn, maar vaker gewoon in mijn eigen speeksel op hele stomme momenten
Sara

Bericht door Sara »

Ha roomijsje (wat een mooie nickname op een warme dag als vandaag :D),

wat je beschrijft zijn voor zover ik weet geen voordehandliggende verschijnselen van MS.

Ik heb wel een opmerking over de B12. Afhankelijk van wat de oorzaak van het B12-gebrek is, is het belangrijk om te blíjven injecteren, ook als het bloedonderzoek een 'normaal' gehalte aangeeft. Je zou es op stichtingb12tekort.nl kunnen kijken, en gewapend met inzichten of vragen nog een keer naar een dokter gaan.

Of je klachten passen bij een B12-tekort, daar durf ik echt geen uitspraak over te doen.

Ik hoop dat je een oorzaak en natuurlijk vooral een remedie vindt. Sterkte!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik kan het mis hebben maar bij MS zie ik heel andere symptomen voor me, ik denk, persoonlijk
dat je niet in de MS hoek moet kijken.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=roomijsje;n476103]ik ben zoekende en ik probeer momenteel te bedenken of er nog meer is dat ik zou kunnen doen. Ik zou graag jullie mening horen.
[/QUOTE]
Wat je beschrijft, lijkt totaal niet met MS te maken te kunnen hebben. Terug naar de huisarts?

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp