Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welk ziekenhuis

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Mélola

Welk ziekenhuis

Bericht door Mélola »

Hallo iedereen,

Sinds anderhalf jaar heb ik 4 keer last gehad van een periode dat ik niet/nauwlijks kan lopen door pijn en krachtverlies in mn rechterbeen. Ook last van rechterarm en ogen. Ook beven van arm en been nek en zicht. Ook spasmes af en toe. Ben al aantal keer naar een neuroloog geweest. Ze zeggen verergerde hmsn en overbelasting. (zenuwaandoening waarvan ik weet dat ik dat heb sinds mn 12e). Probleem is dat deze klachten alleen rechts zijn en opeens komen, 6 tot 14 weken blijven en grotendeels weer gaan. Dat komt absoluut niet overeen met het te verwachte hmsn1a beeld dat symetrisch is en gelijkelijk toeneemt.
Ze hebben een mri met contrastvloeistof gedaan maar daar kwam niks uit.
De revalidatie arts heeft me weer terug naar de neuroloog gestuurd maar voel er weinig voor terug naar de radboud te gaan. Ik denk dat ik ms zou kunnen hebben.
Wie weet een goed ziekenhuis waar ze goed met je meekijken?

Mvg
leeuwtje-nl

Re: Welk ziekenhuis

Bericht door leeuwtje-nl »

Misschien handig om ook je locatie/reisopties te vermelden? Ik ben zeer tevreden over het Antonius ziekenhuis in Utrecht.
Mélola

Re: Welk ziekenhuis

Bericht door Mélola »

Kom uit omgeving nijmegen maar het maakt me niet uit waar ik heen moet, het gaat heel slecht ik heb duidelijkheid nodig over wat hier aan de hand is wat het ook is.
Jrs77

Re: Welk ziekenhuis

Bericht door Jrs77 »

Het Radboud is al een goed ziekenhuis.
Voor een second opinion, waar je altijd recht op hebt, is het VUmc in Amsterdam een goede keuze.
Je moet je alleen afvragen of je alleen de optie MS wil uitsluiten, of dat je uitgezocht wil hebben wat er nu werkelijk aan de hand is.
Dannifan

Re: Welk ziekenhuis

Bericht door Dannifan »

Misschien Raimonnea duidelijk maken wat ze schrijft. Welke risico's?

Zelf heb ik nooit een lumbaalpunctie gehad, alleen de mri. Ik weigerde de lumbaalpunctie wegens de risico's.
Sara

Re: Welk ziekenhuis

Bericht door Sara »

Heeft je revalidatiearts geen slim idee voor een ziekenhuis of zelfs een specifieke arts, die jou het best zou kunnen helpen met deze puzzel?

Hij of zij kent jouw situatie en als het goed is ook de kwaliteiten van dokters in de buurt.

En wellicht is het ook slim om samen met je reva-arts je geschiedenis en je specifieke vraag te formuleren in een zo volledig mogelijke verwijzing.

Sterkte hoor, onzekerheid is beroerd!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp