Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wel of geen MS ?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
KaatjeK

Wel of geen MS ?

Bericht door KaatjeK »

Hallo

Ik ben nieuw in dit forum.

Ik ben nu volop bezig met onderzoeken nadat ik last kreeg van mijn oog en wazig zag . (Alleen van afstand want als ik dichtbij stond zag ik goed). Ook heb ik nu een bril en kan ik met bril gewoon goed zien.
Ik had wel pijn in mijn oog , het waren steken en voelde ook een druk op het oog. Ook had ik dan soms last van hoofdpijn, ik kneep dan ook veel met mijn ogen omdat ik dan last had.

In die periode heb ik een MRI moeten krijgen en daar zagen ze 2 kleine witte stofletsels die frontaal van mijn hersenen aanwezig waren en op de mri stond dat ze A-typisch (niet typisch) waren voor demiyelineserende aandoeningen ook nadat ze contrast inspoten zagen ze niks raars.

De neuroloog wilde toch mijn casus bespreken met collega's en nu moet ik nog een aantal onderzoeken krijgen waarvan een MRI van mijn ruggenmerg.
Ik heb ook al een jaar last van tintelingen in het bovenste stukje van mijn pink.
Nu ik er zo mee bezig ben krijg ik ineens ook tintelingen in mijn hand, ik let nu ook gwn teveel op alles.

Verder heb ik ook al een geruime tijd een raar gevoel links in de keel dat soms naar mijn oor trok. Daarvan word gezegd dat ze dat niet kunnen linken aan iets . Heb allerlei onderzoeken gehad en alles was goed. Wel was er een spier in de nek erg gespannen en zodra ik die vast pak trekt dat naar de plek van de keel waar ik last van heb. Daar krijg ik nu massage voor.

Ik slik gewoon goed en heb verder niet echt problemen dan dat ik nu teveel pieker omdat ik pas in feb het gesprek met de neurloog heb.

Mijn vraag is, herkennen sommige mensen dit bij ms ?

Groetjes
Kaatje
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Wel of geen MS ?

Bericht door Toeter »

Hallo,

Ik denk bij jouw klachten niet echt aan MS.

Oogklachten door een oogzenuwontsteking zijn niet te corrigeren met een bril. Dat jij goed ziet met een bril, betekent dat het oogprobleem in ieder geval niet in de oogzenuw/hersenen zit.

Een tintelende pink is vreemd maar eigenlijk atypisch voor ms dat alleen dat topje zou tintelen. Dat je hand tintelt als je erop let, klinkt als stress.

Sowieso heeft zorgen maken geen zin. Sterkte met je afspraak afwachten en je verdere onderzoeken.
leeuwtje-nl

Re: Wel of geen MS ?

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi, ik sluit me wel aan bij Toeter, om dezelfde redenen. Ik zie er niet veel herkenning in voor MS, maar je krijgt nog verdere onderzoeken, dus die zal je toch moeten afwachten. Succes!
KaatjeK

Re: Wel of geen MS ?

Bericht door KaatjeK »

Hallo

Ja er zit ook niets anders op dan af te wachten maar er gaat gwn zoveel doot mijn hoofd, ook omdat de arts toch nog allerlei onderzoeken wil laten uitvoeren.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties😊
D-Cheryl

Re: Wel of geen MS ?

Bericht door D-Cheryl »

Bij dingen die door je hoofd blijven gaan, is het soms goed om ze op te schrijven.

Standaard-vragen van de neuroloog zijn altijd: 'sinds wanneer heb je die klacht?' en 'hoe omschrijf je het gevoel?'
Als als jij straks weer bij de neuroloog zit, is het dus fijn als je dit soort dingen paraat hebt. Ik heb al snel geleerd om bij klachten een aantekening te maken in mijn agenda. Nu geeft mij dit rust: een MS-aanval duurt eigenlijk altijd meer dan 24 uur. Als ik ergens een klacht heb en die komt in de dagen daarna niet meer terug, dan was het dus niks.

Je neuroloog gaat vervolgens proberen jouw klachten te linken met wat zhij ziet op de MRI scan, misschien past het meer bij een ander ziektebeeld. Vergeet niet dat neurologen een jaar of 8 studeren om dit soort ingewikkelde puzzels op te lossen. Jij kunt daarin helpen door samen te werken!

Ik heb vaak ook een lijstje met vragen of opmerkingen als ik in een gesprek zit: op mijn telefoon, of soms op papier. Niks is zo vervelend als onderweg naar huis nog weer vragen bedenken die je had willen stellen.
toshbas

Re: Wel of geen MS ?

Bericht door toshbas »

Ik herken me wel in dit verhaal. Ook een aspecifieke laesie gevonden in mijn hersenen, frontaal. In het ruggenmerg niets gevonden. Na deze onderzoeken was mijn neuroloog en second opinion er van overtuigd dat het bij mij niet om MS gaat, maar ik blijf wel klachten houden.

Hou ons dus zeker op de hoogte van jouw verhaal. Ik volg graag mee. Sterkte en veel geluk met de onderzoeken.
KaatjeK

Re: Wel of geen MS ?

Bericht door KaatjeK »

Dankjewel, ik zal zodra ik meer weet het hier posten.

Ik hoop dat jij meer duidelijkheid krijgt over je klachten .

Groetjes
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp