Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS of gewoon angst en stress

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Burny01

MS of gewoon angst en stress

Bericht door Burny01 »

Beste forumleden,

Hierbij stel ik me graag even kort voor, man van 28j, heb een vrouwtje en 2 kindjes en sinds kort wat ongerust over mijn gezondheid.

3 maanden geleden kreeg ik plots last van een afwijkende stoelgang, niets heel ernstig maar gewoon niet zoals het zou moeten(vaak 3 tot 4 keer)
Ik heb in de afgelopen jaren enorm ongezond geleefd door werk(zelfstandig), huis bouwen, kinderen enz allemaal te combineren.

Begin december is mijn vrouw heel plots op zwangerschap van 25weken naar het UZ Gent gemoeten met gebroken vliezen. Gelukkig heeft ze de bevalling nog kunnen rekken tot 30weken maar ons 2de kindje is dus 10 weken te vroeg gekomen met een traumatische keizersnede waarbij mijn vrouw een ernstige bloeding heeft opgelopen. Gelukkig stellen moeder en kind het nu goed.

3 weken terug kreeg ik plots enorm veel last van mijn darmen en maag en sinds een week heb ik elke nacht wel 1 of 2 keer slapende handen. Soms 1hand soms alle 2 te gelijk en soms slechts enkele vingers. Bovendien heb ik overdag ook vaak last van een lichte tinteling in mijn linker voet.

Zouden jullie hier een link naar MS in kunnen vinden of zou dit toch zuiver van stress en trauma zijn dat ik heb opgelopen bij de bevalling.

Ik ben waarschijnlijk aan het stressen voor niets maar krijg de gedachte maar niet uit mijn hoofd...
1207

Re: MS of gewoon angst en stress

Bericht door 1207 »

tintelende handen 's nachts?
ik lees vooral maag-darmproblemen, dat zou je kunnen laten nazien.
Klick

Re: MS of gewoon angst en stress

Bericht door Klick »

tintelende handen alleen snachts? nee als t ms was had je het altijd..

je hebt nogal wat spannende dingen meegemaakt. dat kan gekke dingen doen met een mens. bespreek je darmproblemen en je tintelende handen met je huisarts.

die tintelende handen, zou ik eerder denken aan manier van liggen of zoiets als het alleen snachts is. misschien een beknelde zenuw als je in een bepaalde houding ligt. fysio zoiets.
Burny01

Re: MS of gewoon angst en stress

Bericht door Burny01 »

Alvast bedankt voor jullie reacties, is waarschijnlijk gewoon een reactie van mijn lichaam op het opgelopen trauma...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: MS of gewoon angst en stress

Bericht door Toeter »

Die tintelende handen 's nachts zou een symptoom van carpaal tunnel syndroom kunnen zijn.

En carpaal tunnel syndroom kan weer heel goed door stress komen. Net als darmklachten.

Als het CTS is kun je dan s nachts een polsspalk dragen.

Wat mensen met carpaal tunnel syndroom namelijk doen is hun handen verkrampt naar binnen klappen in hun slaap. De zenuw raakt bekneld: slapende handen.

Die spalk zorgt ervoor dat je dat niet kunt doen.

Dus kijk nog even een paar weken aan of het vanzelf weer stopt en anders even naar de huisarts.
Klick

Re: MS of gewoon angst en stress

Bericht door Klick »

dat klopt idd :thumbup: goeie tip, dat kun je volledig onbewust doen..

die spalkjes.. :
je kan ook tijdelijk van die pols brace dingen om doen wat ze bij skaten gebruiken

cts kunnen ze trouwens prima onderzoeken met een soort schokjes test..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp