Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat begon met wat rugpijn...

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Tuttebel

Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door Tuttebel »

Hey allemaal

Ik wil toch stiekem graag jullie mening

Ik kamp al ongeveer 9-10 jaar met rugpijn snachts. Wat begon met een weekje pijn en dan een maandje geen pijn. (Begon ongeveer na geboorte eerste kind) rugpijn vanaf een uur of 5-6 en dan om 7 opstaan van ellende.


Veranderde sinds de geboorte van onze dochter in 2017 (tijdens de zwangerschap laatste 20 weken continu rugpijn in bed)
Eerste paar maanden na de geboorte geen probleem.


Daarna begon de ellende. De cyclus had zich omgedraaid.
1 week pijnvrij en dan een maand rugpijn in bed

Toch in 2018 eens begonnen met huisarts, fysio, chiropractie, manueel therapeut.
Geen verschil. door de oefeningen begon mn hele bovenromp pijn te doen.

Toen foto van het bekken. Niks te zien. Mri onderrug. Mri middenrug en 2019 mr nekwervels.

De klachten werden sinds 2018 alleen maar erger.
Behoorlijk last van slapende handen snachts. Helemaal gevoelloos. Bang dat ik mn vingers zou breken.
(Carpaal tunnelsyndroom is nagekeken nvt. Schokken in polsen en ellebogen gehad incl echo)

‘S avonds zittend op de bank tintelende voeten.
Duizeligheid/draaiend savonds in bed

De periodes dat ik pijn had kon ik lastiger plassen de hele dag. Moeilijk uitplassen

De pijn werd inmiddels zo erg dat ik de rugpijn ook kreeg als ik overdag in een stoel zat of op de bank. Liggen was helemaal niet meer te doen.

Ik schrok helemaal toen ik ook nog tintelingen in mn gezicht begon te krijgen. Mn voorhoofd en puntje van mn neus.


Bij t laatste consult febr 2020 heb ik gevraagd voor een scan van mn hoofd. Vanwege mn angst rondom ms (heel verhaal)
Oke gaf hij toe is goed.
Ik kreeg de afspraak. Mri van nekwervels. Niet was afgesproken was.
Poli gaf aan jawel dit is goed. Braaf gegaan met een dubbel gevoel

Ook daar niks te zien volgens de numeroloog. En ook de second opinion van een andere neuroloog gaf t zelfde aan

Maar toch denk ik waarom heb ik die klachten in periodes?
En baal ik dat ze niet nog dag 1 stapje verder hebben gekeken.


Ik weet dat ik niet meteen aan ms moet denken. Maar aan mn rug zelf is zover als niks te zien.

En die slapende handen en voeten baren me toch steeds zorg


Klachten op een rijdje om t verhaal in te korten haha

-Rugpijn in bed begonnen met korte periodes. Nu lange periodes
- doof gevoel handen. Meestal 1 hand volledig gevoelloos. (Eerst enkel 2 vingers)
- tintelend gevoel voeten overdag (zit gewoon recht)
- pijnlijke periodes moeilijk uitplassen
- duizelig in bed 1x p 2 maanden ofzo
- heel slecht geheugen
- concentratie is slecht. Kan me niet eens meer op een film focussen
- struikel regelmatig over mn eigen woorden
- tegenwoordig sinds een half jaar regelmatig 48 uur hoofdpijn achter een oog
- en het libido is dood 🤣

Al een jaar lang denk ik. Ik moet die neuroloog vragen waarom geen hersenscan gemaakt is... pff maar denk dan zal idd vast tussen mn oren zitten

Je bent 30 hebt kinderen ga sporten. Dat is wat ik hoor van artsen
leeuwtje-nl

Re: Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door leeuwtje-nl »

Lastig verhaal met vele klachten! Ik herken er weinig van MS in. Er zijn dingen die wel bij MS passen, maar het is als verhaal geen typisch beeld van MS. Ik hoop dat er wel nog artsen zijn die met je mee willen denken, want het is in elk geval duidelijk dat er iets aan de hand is! Misschien herkennen anderen wel wat uit je verhaal? Veel sterkte in elk geval, goed dat je hier je vraag stelt.
Klick

Re: Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door Klick »

helemaal eens met @leeuwtje-nl

met als toevoeging:
je bloed is vast al wel getest op alle vitamines en mineralen, als dat nog niet is gedaan zou ik dat zeker laten doen.
en lees je in, niet alle normen die de artsen gebruiken zijn de juiste.
en van vitamines kun je ook teveel hebben (gebruik geen multi)

ik zeg niet dat dat een oorzaak is maar het is wel iets waar de meeste artsen geen kaas van hebben gegeten.
Helly

Re: Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door Helly »

Ik sluit me ook aan bij de rest. Het zijn klachten die bij MS kunnen horen, maar alles bij elkaar geen typisch MS beeld.
Er is duidelijk wel iets met je lijf aan de hand.

Mijn ervaring is wel dat als je zelf denkt dat er iets niet klopt met je lijf, dat dit gevoel vaak klopt. Dus blijf het uitzoeken, maar laat dingen ook los als het niet zo blijkt te zijn.

Sterkte!
lilyrose

Re: Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door lilyrose »

Heb je jouw vitamine D al laten checken wanneer daar gebrek aan is dan kan dit ook dergelijke klachten geven zoals tintelingen spiersamentrekkingen ook rugpijn etc vermoeidheid.

Combi met jouw arm miscchien een bekneld nek zenuwtje? Is dat al gecheckt?

Beweging is inderdaad heel goed maar het is heel erg fijn om te weten wat er speelt. Ik herken wel het gezoek want als mens ken je je eigen lichaam het best en wil je gewoon antwoorden. Ik ben ook nog in op zoek in diagnose land hoor en voel mij vaak niet serieus genomen.
Tuttebel

Re: Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door Tuttebel »

Bedankt al voor deze reacties.

Net weer een verschrikkelijke nacht.
Met handen die enorm doof waren. Mn dochtertje was wakker dus die wilde ik uit bed halen. Met mn dove handen pff. Ze tintelen er nog van.

Vitamine d en calcium slik ik al extra omdat mn schildklier er uit is en zo ook mn bijschildklieren niet meer goed hersteld zijn


Ik weet gewoon niet meer waar en bij wie ik moet zijn.

Neuroloog
Wervelpolie
Reumatoloog
Controle schokken en echo op beide armen gehad

Mri onderrug middenrug en nekwervels gehad.
Oke de neuroloog had wel gelijk dat hij zei je mag blij zijn dat we bij controle van je hele rug niks vinden.
Dat klopt wel. Maar daar gaat t niet mee over.


Heb al 4 matrassen geprobeerd. Deze 4e kan met 2-3 maanden ook weer terug want het gaat dus weer volledig mis.
Klick

Re: Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door Klick »

vraag je bloedwaardes op van vitamines en mineralen.
het eventuele tekort van vitamine D is niet met ieder supplement zomaar opgelost.

voorbeeld: waar iemand 7000ie per week genoeg aan heeft voor een mooie waarde heb ik 50.000ie nodig.

b12?
b6?
mg?
ca?

heel vervelend wat je doormaakt..
LL82

Re: Wat begon met wat rugpijn...

Bericht door LL82 »

Beetje vreemde vraag hoor maar... ik herken de klachten van jou die mijn broer ook had, heb je een regelmatige cyclus? Slik je de pil door of heb je n mirenA spiraal.
De reden dat ik t vraag is omdat ze bij mijn broer hemochromatose hebben vastgesteld na een zoektocht v 3 jaar.
Zijn trombocyten waren in zn bloed wel steeds afwijkend.
Vrouwen hebben een natuurlijke aderlating per maand mits ze een Mirena spiraal hebben of de pil doorslikken, dan stijgt het ijzergehalte in je bloed en zou t kunnen zijn dat het ijzer zich stapelt in je organen. Daar houdt je vervelende klachten aan over.

Mocht je wel je natuurlijke menstruatie hebben maandelijks dan ligt t probleem ergens anders, vit B12 tekort???

Heel veel sterkte in ieder geval!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp