Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vorig jaar schone mri

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Dana34

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Dana34 »

Ik wist niet dat blaasproblemen ook door ms kon komen
Ik ervaar namelijk druk op de blaas...hetzelfde gevoel als toen ik zwanger was en de baby erop drukte
Helly

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Helly »

Toch denk ik niet dat je focus bij MS moet liggen. De klachten die je omschrijft zijn niet passend voor MS. Zoals eerder beschreven zijn de klachten bij MS voornamelijk van langere duur. Een schub duurt soms wel 10 weken en is constant aanwezig.

Ik begreep uit je voorgaande post, dat je ook de klachten gegoogled hebt. Klachten opzoeken op internet, geeft je een brede range aan mogelijke ziektes. Veel symptonen die bij MS horen kunnen ook bij tal van andere ziektes horen.

Je neuroloog geeft aan dat de mri schoon is, dat is super positief! Dat neemt niet je klachten weg uiteraard, maar betekent wel dat je het hoofdstuk MS los kunt laten op dit moment.
Dana34

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Dana34 »

Ik vind het echt bewonderingswaardig hoe lief jullie zijn! Om oprecht te reageren.. echt dankjewel
Dana34

Vraag over lhermitte

Bericht door Dana34 »

Hallo..
Ik heb vorig jaar januari mri gehad..er kwam niks uit..maar heb een angststoornis..nu heb ik al sinds enkele dagen vanuit mijn nek elektrische ontlading vanuit mijn nek langs ruggengraat naar armen en benen..nu ben ik bang dat het lhermitte is..
leeuwtje-nl

Re: Vraag over lhermitte

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Dana, dit zou inderdaad l'Hermitte kunnen zijn. Maar wat is dan precies je angst?
Dana34

Re: Vraag over lhermitte

Bericht door Dana34 »

Dat ik ms heb..verder geen klachten hoor alleen die lhermitte zeg maar..vorig jaar januari mri gehad.. niks te zien geen afwijkingen in wit stof ofzo
leeuwtje-nl

Re: Vraag over lhermitte

Bericht door leeuwtje-nl »

Hermitte hoeft geen MS te zijn, dat kan ook vorkomen om andere redenen. Als je MRI verder schoon was, zou ik me niet teveel zorgen maken. Houd het even in de gaten, en trek aan de bel bij je huisarts als je (andere) neurologische klachten krijgt.
Klick

Re: Vraag over lhermitte

Bericht door Klick »

of heb je al andere neurologische dingen? je hebt immers niet voor niks een mri gehad.
heb je daar nog last van?
wat fijn dat de mri schoon was!
Dana34

Re: Vraag over lhermitte

Bericht door Dana34 »

Nee verder geen klachten alleen geschrokken van die lhermitte
Klick

Re: Vraag over lhermitte

Bericht door Klick »

dan zou ik me verders niet druk maken, gewoon doorgaan met je leven.

dit kan heel veel oorzaken hebben, het enige wat ik erover kan zeggen is dat het iets is wat verkeerd wordt doorgegeven door je zenuwbanen.

druk maken of stress is sws niet goed voor je lijf. als ik jou was zou ik even een notitie maken wanneer dit ontstond zodat je het later nog terug kan vinden en er verder niet op letten.

probeer te ontspannen..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp