Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vorig jaar schone mri

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
leeuwtje-nl

Re: Mri

Bericht door leeuwtje-nl »

Volgens mij kan iedereen op elk moment MS ontwikkelen, maar ook het stellen van een diagnose MS kan veel tijd kosten. Dus concreet antwoord op je vraag: ja, dat kan. Maar gezien je klachten en eerder onderzoek zou ik eigenlijk niet weten waarom je denkt MS te hebben. Mijn advies is dan ook om het idee van MS los te laten, en eventueel nog eens met je huisarts te gaan praten over die tintelingen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Mri

Bericht door Toeter »

Je klachten zijn te symmetrisch en te plaatselijk om op ms klachten te lijken. Zo werkt hersen en zenuwschade niet.

Ik hoop dat je snel kunt stoppen met piekeren.
Dana34

Vorig jaar schone mri

Bericht door Dana34 »

Hallo

Ik was vorig jaar bang voor ms
Hebben ze in januari mri gemaakt van de hersenen en nek..hierop was niks te zien.
Nu ervaar ik vaak een warme gloed onder mijn voet en soms een van binnen uit koude arm.
Maar goed de mri was vorig jaar goed..kan het zo zijn dat ik nu wel.ms heb?
Klick

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Klick »

hoi dana34
dat is vervelend, onduidelijkheid waardoor klachten worden veroorzaakt.

een schone mri is helaas geen garantie dat het geen ms is. het is wel goed dat ze geen lappendeken hebben ontdekt.

deze nieuwe klachten lijken me wel neurologisch, ik zou ze wel even bespreken met je neuroloog.

is je bloed getest op alle vitamines en mineralen?
Dana34

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Dana34 »

Ja bloed is gecontroleerd..maar ik dacht dat klachten bij ms dan continue aanwezig moesten zijn..dus bijv vannacht had ik een slapende voet..die bleef een hele nacht aanwezig dat gevoel..maar in de ochtend was het weg..nu nergens meer last van..
Klick

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Klick »

dat klopt, bij ms zijn de klachten blijvend of voor een paar weken..
iets wat opkomt en binnen een paar uur weer weg is komt niet voor, of je moet door bijvoorbeeld koorts een pseudo schub hebben (opspelen oude klachten)
leeuwtje-nl

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door leeuwtje-nl »

Voor welke klachten heb je toen die MRI gehad? Is daar nog een link mee met wat je nu hebt? Bij wat je nu omschrijft, denk ik persoonlijk niet aan MS. Inderdaad zijn die klachten langere tijd aanwezig, niet af en toe een keer.
Dana34

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Dana34 »

Vooral omdat ik angstig was en bang voor ms.. ter geruststelling hebben ze toen een mri gedaan van hoofd en nek

Nu had ik vannacht een slapende voet en bleef heel lang duren. Maar bleef ook half in slaap had slapende voet en tintelingen..maar uit bed was het weer weg..en komt de angst weer opspelen..
Dana34

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Dana34 »

Ik heb een angststoornis moet ik heel eerlijk zeggen..en werd wakker van een slapende voet...het werd wel iets minder maar toch weer in slaap gevallen half maar registreerde nog wel slapende been/ voet maar kan me niet goed herinneren of het beiderzijds ook was..maar bij het wakker worden was het weg..het was een verdoofd/slapend/tintelend gevoel
Dana34

Re: Vorig jaar schone mri

Bericht door Dana34 »

En nu ben ik bang dat dit nu wel ms is of was er dan vorig jaar wel iets te zien op mri..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp