Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Misschien hoor ik niet in deze groep,

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Aardevrouw

Misschien hoor ik niet in deze groep,

Bericht door Aardevrouw »

misschien wel. Binnenkort krijg ik hopelijk meer duidelijkheid.

Hoi allemaal, ik ben een nogal drukke, actieve vrouw van bijna 52. Moeder van 2 volwassen dochters waarvan de jongste (21) nog thuis woont. Ik ben prettig gestoord en ben legendarisch om mijn gebrek aan optisch geheugen, mijn kunde om overal te verdwalen (gelukkig durf ik de weg te vragen aan vreemden) en mijn klunzigheid die ik ook aan beide dochters heb meegegeven.
Ik houd ervan om buiten te zijn, wandelen en fietsen vind ik heerlijk, ongeacht het weer. Verder spin ik wol waar ik dekens van haak. Lees veel, maak af en toe een diamond painting en schrijf dagboeken vol over van alles en niets.

Ik werk als zelfstandige, heb een prachtige baan als masseuse. Een mooi, lichamelijk en geestelijk zwaar beroep.

Tot voor kort had ik veel (kleine?) klachten waar ik niet mee naar de huisarts ging. Pijn in mijn liezen, verkrampte spieren in de bovenbenen, kleine spasmes in mijn benen als ik moe ben, vaak zomaar door mijn knie knikken en evenwicht verliezen.
Een semi grote klacht, niets voelen als ik plas en ook niet het gevoel van opluchting erna, wat werd afgedaan als niet erg, gaat misschien ooit weer over en een chronische klacht namelijk heftige pijn in mijn linker voet. Voor mijn voet fysio gehad, medical taping, steunzolen. Niets hielp. Fysio voor mijn knie (hypermobiel) omdat ik van de trap af viel toen mijn knie doorknikte. Doorverwezen naar een oogkliniek omdat ik wazig/dubbel zie van dichtbij.

Toen opeens mijn voet tijdens het lopen begon te klappen en het constant leek of mijn sokken dubbel zaten en af en toe, zonder enige reden mijn rechter been loodzwaar wordt ben ik weer naar een podotherapeut gegaan.
Deze man is ook osteopaat en keek verder dan alleen mijn voet. Hij vroeg me om alle kleine klachten te vertellen.

Tot dat moment, anderhalve maand geleden, noemde ik mezelf altijd gezond, op die nare pijn na.
Daarna volgde huisarts en met spoed de neuroloog.

Nu ben ik 2 MRI's en 3 bloedonderzoeken verder en moet ik nog 17 dagen wachten, loop ik op sommige dagen zonder al te veel moeite en kan ik op andere dagen niet meer met een kop thee door de huiskamer lopen zonder dat het gevaarlijk is, en lig ik af en toe wakker van de kramp in mijn benen.

Hartelijke groet,
Aardevrouw
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 31 aug 2021, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In verband met leesbaarheid witregels toegepast
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Misschien hoor ik niet in deze groep,

Bericht door Qanuk00 »

Welkom! Onzekere tijden voor je en hopelijk gauw wat duidelijkheid.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp