Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

De medische molen

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Cindy1976

De medische molen

Bericht door Cindy1976 »

Ik ben hier terrecht gekomen omdat ik veel klachten heb en mijn internist het vermoeden heeft uitgesproken. Ik ben gaan opzoeken op symptomen en veel wijst deze richting op. Maar ook weer andere aandoeningen dus eigenlijk weet ik niet waar t balletje heen rolt. Aangezien ik de meest ernstige aandoeningen tegen kom in mijn werk ben ik aan het kijken hoe het velen anderen in het dagelijks leven vergaat zodat ik niet alleen de zeer negatieve verhalen ken.

Er wordt nu onderzoek gedaan maar alles gaat erg langzaam ook mede door corona maar ook omdat ze eerst nieren en bijnierproblemen willen uitsluiten. Ook de cardioloog wordt bij de molen betrokken ivm met hoge bloeddruk die niet met medicijnen verbeterd.

Ik heb al enige tijd last bijna een jaar van ochtend hoofdpijn zo nu en dan zweetaanvallen in de nacht. Veel plassen in de nacht.. eerst dacht ik overgang...

Toen ik een knobbeltje in mijn borst ontdekte moest deze verwijderd worden omdat het een flinke ontsteking was geworden daar ontdekte zijn mijn hoge bloeddruk. Na een paar medicatie wisselingen hiervoor nog steeds geen verbetering 6 maanden later. Ik werd steeds meer moe... hoofdpijn bleef vaak terug komen en het gevoel dat mijn lichaam...vooral benen steeds zwakker werden. Tot pijn aan de spieren en tintelingen aan voeten en soms ook armen.

Nu een half jaar later is dit nog steeds met lopen voel ik dat ik steeds meer last krijg van mijn benen als ik niet ga zitten en rust neem zou ik zo over een steentje kunnen vallen. Alsof mijn benen stijf gevoelloos worden maar wel pijn doen. Ook sinds een paar maanden mijn zicht wazig en droge ogen..druppelen helpt iets tegen de droogte. Maar het gordijnzicht blijft...soms is dit erger heel raar ligt eraan waar ik in huis zit.

Ik heb het altijd erg koud dekentjes enz helpen een beetje.Daarentegen als het eenmaal erg warm is verwarming hoog...zon buiten, warme douche voel ik me helemaal niet lekker dan gaat mijn lichaam protesteren. Zicht wordt waziger spieren doen meer pijn tintelingen worden erger. Heel raar allemaal. Ik moet mijn dag nu zo in delen dat ik veel rust tussendoor dan is het beter te doen. Als ik bezoek heb en praat veel...dan wordt praten moeilijk alsof mijn mond iets stijf wordt erdoor dan slispell ik, spetters uit mijn mond afschuwelijk. En praat ik traag na rust verbeterd dit wel weer.

En dan het verslikken met eten eigenlijk niet..maar met drinken verslik ik me vaak.
Jaren geleden had ik ook restless leggs dat gevoel heb ik u om weer vaak terug ook had ik toen wat uitval in benen gehad en spierpijn dat is toen vanzelf weer beter geworden. Nu denk ik dan was dat misschien ook het zelfde als nu alleen nu allemaal erger dan toen. 2009 was dat. Zeiden toen fybromyalie.

Mijn concentratie is slecht geworden normaal ben ik bijna een wandelende agenda nu vergeet ik veel en kan slechter onthouden.

Ik ben erg benieuwd wat er uit gaat komen.
Komt mijn verhaal iets bekend voor bij jullie?
Groetjes Cindy
Laatst gewijzigd door Cindy1976 op 20 mei 2021, 15:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Wouter NL

Re: De medische molen

Bericht door Wouter NL »

Je beschrijft wel heel erg veel klachten/symptomen. Logisch dat je met zoveel dingen bij een internist terecht bent gekomen.
Uit jouw hele overzicht herken ik wel enkele dingen, maar ik weet ondertussen ook dat dit per persoon met MS sterk verschilt.

MS is geen spierziekte maar een ziekte van het centraal zenuwstelsel.
Of jij dus een spierziekte of zenuwziekte hebt moet dus door de medische wereld worden bepaald.
Los van al je klachten is MS op dit moment aan te tonen met MRI van de hersenen en eventueel van het ruggenmerg. verder neemt de neuroloog ook met een lumbaalpunctie wat vocht uit het ruggenmerg. Samen kan zo de diagnose MS vastgesteld worden.

Ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid krijgt.
leeuwtje-nl

Re: De medische molen

Bericht door leeuwtje-nl »

Zoals Wouter al aangeeft, is MS geen spierziekte, maar een zenuwziekte. Dus het lijkt me zinvol om dat eerst eens goed te laten onderzoeken. Als jouw arts alleen "spierziekte" heeft laten vallen, is het raar dat je uitkomt bij MS. Als je zelf bent gaan zoeken op symptomen, dan snap ik je zorgen.

Ga dus eerst eens goed in gesprek met je behandelaar(s), en laat je degelijk onderzoeken. Goed dat je hier je verhaal deelt!
Cindy1976

Re: De medische molen

Bericht door Cindy1976 »

Zie in het bericht idd spierziekten. maar ik had systeemziekte moeten typen. Idd ms valt daar zeker niet onder onder systeemziekten ook niet. Ik ben op symptomen gaan kijken en kwam dan bij verschillende aandoeningen uit.

Eigenlijk wilde ik meer diepgang van buitenaf lezen . Ik werk zelf in de gehandicaptenzorg zorg. Er wonen ook mensenrechten ms en dit zijn natuurlijk de zeer ernstig gehandicapten en wil ook graag meer weten over mensen die dit op een heel andere manier doormaken. Ookveel andere aandoeningen die mensen bij ons op de woonvorm hebben maar dit zijn dan allen de meest ernstige symptomen van de aandoeningen die er zijn. Opzichtig het dan een soort van geruststelling als ik van vele andere mensen andere verhalen kan lezen.

Het is vooral de spanning omdat veel verschillende symptomen nu samen vallen ik ben ook te lang met alles doorgegaan voor dat ik überhaupt de bel heb getrokken. De hoge bloeddruk zal los staan van mijn spierzwakte enz.

Bedankt voor jullie reactie.
Ps ik.zal kijken dat ik mijn bericht kan aanpassen want dit hoort er zo niet te staan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp