Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Elektrische schokken

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Johanna

Elektrische schokken

Bericht door Johanna »

Hoi allemaal,

Ik heb nu bijna elke week een hele akelige elektrische schok door een gedeelte van mijn lichaam. Soms aan één kant, soms aan 2 kanten. Voorheen gebeurde dit eens in de paar maanden.
Het gebeurt in mijn hoofd/gezicht, mijn romp, arm(en) en been/ benen.

Tussendoor heb ik ook kleinere ontladingen. Maar de grote schokken vind ik heel naar. Gisteravond ging de schok door mijn keel, armen en romp.

Het begon ergens in mijn borst, denk ik. De stembanden deden ook mee, dus ik maakte uit het niets een raar geluid.

Ik ga ervanuit dat het geen kwaad kan, anders had de neuroloog er wel iets over gezegd ( ik heb één consult gehad en moet nieuwe klachten afwachten).

Maar als het gebeurt, schrik ik erg en denk elke keer " wat is dit, krijg ik een epileptische aanval ofzo?" Daarna gebeurt er niks en de onrust zakt weer weg. Totdat het weer gebeurt. En nu dus vaker.

Weten jullie of ik deze ''bliksemschichten' kan voorkomen?
Komen ze jullie bekend voor? Soms doen ze ook echt pijn.

Groeten Johanna Bergen
Klick

Re: Elektrische schokken

Bericht door Klick »

Hoi Johanna,

dat is vervelend!
heb je al een diagnose ms of is het cis?
ik herken het niet als ms. dit is wel iets om je neuroloog te zeggen. heb je het toen ook erover gehad?
Johanna

Re: Elektrische schokken

Bericht door Johanna »

Hoi Klick,

Dank je wel.
Ik heb het bij het eerste consult genoemd bij de neuroloog. Bij de co- assistent, geloof ik.
Ik heb nog geen diagnose. Maar omdat ik zo moe was en me niet meer kon concentreren, heb ik ook bijna geen nagesprek gehad. Ik wilde weg. Als het goed is heeft de huisarts een overdracht gekregen, die ga ik maar opvragen.
Per mail liet de neuroloog weten dat ik contact op mag nemen bij nieuwe uitval + krachtverlies.
Daar valt dit niet onder, vrees ik.

Mijn blaas en ontlastingklachten worden ook erger. Die heb ik eigenlijk helemaal niet genoemd.
Laatst gewijzigd door Johanna op 24 mei 2021, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: Elektrische schokken

Bericht door Klick »

ik denk dat je het wel kan melden, het is verergerd, dat moet hij weten.
kun je dan gelijk je stoelgang en blaas klachten bij vertellen.

een neuroloog is gewend aan concentratie enz klachten, dus komt vaker tegen dat klachten bij de eerste keer niet allemaal genoemd worden.
Knillis

Re: Elektrische schokken

Bericht door Knillis »

Zouden die elektrische ontladingen niet “gewoon” l’hermitte kunnen zijn?

Wanneer ontstaan de schokken? Als er sprake is van het teken van l’hermitte ontstaat de “elektrische schok” als je het hoofd naar voren buigt (kin richting de borst). Dit wordt veroorzaakt doordat zenuwuiteinden beschadigd zijn en met elkaar in aanraking komen.

Bij mij was dit een van de eerste klachten die ik had, een rot gevoel maar pas later kwamen er meer klachten bij en kreeg ik de diagnose MS.
Johanna

Re: Elektrische schokken

Bericht door Johanna »

@ Klick
Dank je wel.
Ik ben niet zo'n held in weer contact opnemen, bang dat ze me een aansteller vinden. Maar ik voel ook dat ik het wel moet doen.

@ Knillis
Dank je wel.
Het gebeurt meestal als ik lig.
Ik buig dan niet mijn hoofd.

Vriendelijke groet,
Johanna Bergen
Klick

Re: Elektrische schokken

Bericht door Klick »

je moet het gewoon doen denk maar het is hun werk, als niemand contact zou opnemen zaten ze er niet.

een aansteller ben je niet, de oorzaak is alleen nog niet gevonden.
Johanna

Re: Elektrische schokken

Bericht door Johanna »

Je hebt gelijk. Dank je Klick.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp