Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Blaas/plasklachten

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Jasper5555

Re: Blaas/plasklachten

Bericht door Jasper5555 »

Nee, enkel hoe krachtig de plasstraal was, geen hoeveelheid gemeten en ook niet getest wanneer ik aandrang vertoon. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat daar een probleem is, ik kan perfect mijn plas lange tijd ophouden. Soms ga ik gewoon bv eens net voordat ik begin te studeren, vaak zijn het dan kleine hoeveelheden maar eigenlijk “moest” ik niet echt. ‘S nachts moet ik ook nooit opstaan voor te plassen, enkel tegen de ochtend maar dat is normaal, dan zit je blaas gewoon vol. Ik heb eens meer dan 1000 ml uitgeplast, dus ik denk niet dat er een probleem is met het niet te kunnen ophouden. Ik zou nu ook niet zeggen dat mijn klachten mijn dagelijks functioneren belemmert, het is gewoon een irritant iets wat ik op mijn leeftijd niet zou moeten hebben en waar ik niet meteen een verklaring voor zie. Zou natuurlijk wel goed zijn als het opgelost kan worden met bekkenbodemfysio.
Jasper5555

Re: Blaas/plasklachten

Bericht door Jasper5555 »

De klachten zijn ook redelijk constant, het is niet iets van komen en gaan. Ik ga me alvast eens informeren voor bekkenbodemfysio, dat lijkt me een goeie volgende stap.
Jasper5555

Re: Blaas/plasklachten

Bericht door Jasper5555 »

Nu dat ik er nog eens over nadenk... Ik heb dus eens 1050 ml uitgeplast na een nacht slapen, op het internet lees je dat je normaal niet boven de 500-800 ml “mag” gaan, anders rekt je blaas misschien uit met urineretentie als mogelijk gevolg. Misschien is dat bij mij van toepassing? Dat mijn blaas dus te groot is? Pure speculatie uiteraard, maar bon.
1207

Re: Blaas/plasklachten

Bericht door 1207 »

Jasper5555 schreef: 20 jun 2021, 22:56 Nu dat ik er nog eens over nadenk... Ik heb dus eens 1050 ml uitgeplast na een nacht slapen, op het internet lees je dat je normaal niet boven de 500-800 ml “mag” gaan, anders rekt je blaas misschien uit met urineretentie als mogelijk gevolg. Misschien is dat bij mij van toepassing? Dat mijn blaas dus te groot is? Pure speculatie uiteraard, maar bon.
we kunnen alleen ideetjes aanreiken, meer niet aangezien we uw medisch dossier niet kennen.
voor hetzelfde geld zijt ge gewoon gevoeliger aan blaasontstekingen en zit er niet meer achter
Jasper5555

Re: Blaas/plasklachten

Bericht door Jasper5555 »

raimonnea schreef: 21 jun 2021, 19:57 Wat drink je overdag? wat voor soorten dranken? Zit er iets bij zoals suikerdranken...misschien dat je daardoor ook meer plast?
Van koffie plas ik me suf...maar heb het nodig om wakker te worden.

restanten plassen: als je plast en 'klaar' bent..wacht even totdat de laatste drang eruit komt..dit kan meteen of naar paar minuten komen..(zoals je dit beschreef)

Slaap je goed? bij slecht slapen kan het voorkomen dat je blaas ook actief blijft en je daardoor ook in nacht vaak/veel moet plassen...(bij mij dan) de juiste slaappil helpt als een tijdelijke wondertje.

Stress kan ook een factor zijn..naast andere oorzaken.

Mij werd door uroloog verteld dat ik bepaalde dranken moet laten liggen/voor het slapen niks drinken en dat die plastest okay was..geen bijzonderheden...daarna Behandeling met PTNS: Neurostimulatie bij blaasproblemen gedaan..hielp ook niet...daarna advies met botox inwendig prikken maar niet gedaan wegens de negatieve bijwerking en de pijn. De uroloog vermoedt dat het door MS komt maar kan ook andere oorzaken hebben...

Voor nu nog geen luiers ;) .
Ik drink amper frisdrank en slaap ook goed, moet nooit midden in de nacht naar het toilet. In verband met de restanten, ik blijf nu inderdaad gewoon langer zitten totdat alles eruit is. Ik heb momenteel de indruk dat het weer een beetje beter is, dat ik alles eruit krijg na een paar minuten. Een week of 2 geleden lukte dit niet en moest ik soms meerdere keren teruggaan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp