Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zoekend naar het probleem

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Cavimine

Zoekend naar het probleem

Bericht door Cavimine »

Hallo

Ik ben al een lange tijd opzoek naar het probleem dat ik heb.
Het is allemaal 4 jaar geleden begonnen met pesies zichtvermindering op mijn linker oog, ik ben toen zo snel mogelijk naar de HA gegaan maar hij zij dat alles in orde was en dat het waarschijnlijk door de stress komt. Dit probleem heb ik toch een aantal maanden gehad en heb het proberen negeren. Wat later flikkerde mijn beeld even als ik mijn ogen morgens open deed maar verder geen problemen.

Een jaar later denk ik heb ik een aantal weken na elkaar hoofdpijn gehad, elke dag opnieuw, hier ben ik ook voor naar de HA gegaan maar die zij ook weer dat he waarschijnlijk door de stress komt. enkele maanden later voelde ik mij al enkele dagen een beetje licht in mijn hoofd, ook hiervoor ben ik naar de HA geweest. Raad eens ? Stress was de oorzaak weer volgens hem.

Ook had ik toen een gevoel van coordinatieverlies, het was enkel het gevoel want mijn coordinatie en kracht was naar de dokter zijn mening nog goed. maar mijn ogen wieren ook slechter, zo begon ik "halo's" (kringen) te zien rond lampen in het donker. hiervoor ben ik dus doorverwezen naar een oogarts maar de oogarts heeft toen niets gezien in mijn ogen. na wat periodens met raar gevoel in mijn hoofd en persies een coordinatieverlies heb ik toch maar zelfstandig een neuroloog gecontacteerd (zonder doorverwijzing). Ik heb toen een mri scan laten nemen en die was schoon.

Ik weet nog dat hij zij dat hij 200% zeker was dat ik geen ms had. dit is inmiddels 2 jaar geleden. ik had mij vanaf dan even bij alles neergelegd tot nu. de laatste tijd lijken mijn ogen echt slechter te worden en kreeg ook rondvliegende floaters . Ik ben laatst nog naar de oogarts geweest en heb alles uitgelegd dan ik ook bang was voor ms enzo, ze heeft me volledig gecoltroleerd en ze zij dat ik me geen zorgen hoefde te maken en zij dat de kringen rond de lampen komt omdat mijn ogen een beetje scheef staan of zoiets.

Ze heeft me toen een bil voorgeschreven voor een lichte correctie aan mijn rechter oog. ik ben recent ook terug naar een andere HA gegaan en ze denkt toch echt niet aan ms maar heeft me voor me gerust te stellen doorverwezen naar een neurloloog.

Ik maak me vooral zorgen dat ik ooit blind ga worden omdat het last gebben van tegenlicht erger en erger wordt. Herkend iemand hier zich in ? sorry voor de moeilijke uitleg, dit is niet echt mijn ding zoiets uitleggen.
Laatst gewijzigd door Cavimine op 20 sep 2021, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toevoeging witregels ivm leesbaarheid.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Zoekend naar het probleem

Bericht door Qanuk00 »

Je beschrijft het al mooi in het onderwerp, zoekend naar het probleem. Welkom op het forum en ik hoop dat je jezelf wat gerust kunt stellen op basis van de onderwerpen en berichten.

Sterkte in je zoektocht!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Cavimine

Re: Zoekend naar het probleem

Bericht door Cavimine »

Wat bedoel je daar persies mee ?
Jrs77

Re: Zoekend naar het probleem

Bericht door Jrs77 »

Meestal zoeken mensen naar een oplossing en/of oorzaak, voor een probleem dat hen al gevonden heeft ;)

Maar kennelijk vermoed je dat MS de oorzaak van je problemen is; waarom denk je dat?
Ik herken het namelijk niet in de klachten die je beschrijft.
leeuwtje-nl

Re: Zoekend naar het probleem

Bericht door leeuwtje-nl »

Net als Jrs77 herken ook ik hier geen MS in. Waar liggen jouw twijfels?
Klick

Re: Zoekend naar het probleem

Bericht door Klick »

ik herken ook geen ms.
problemen met je zicht is angstig, vooral als de oorzaak daarvan niet bekend is.
een schone mri is goed nieuws! geen enge dingen gevonden, prachtig!

is er een reden dat artsen denken aan stress? stress kan veel foute dingen met je doen..

is je bloed getest op alle vitamines en mineralen?
diabetes, kan ook problemen met je ogen geven..

ik zou zelf geen multivitamine nemen, let op wat je binnen krijgt (veel producten bevatten tegenwoordig vitamines, ook vitamines die kwaad doen als je teveel hebt) er staat hier op het forum veel info over vitamines en mineralen (o.a. b12, b6,D, mg..)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp