Nieuwe forum software!

Hier staan de regels van het forum en vind je belangrijke mededelingen omtrent het forum terug
Sara
Contacteer:

Re: Nieuwe forum software!

Bericht door Sara »

beheerder schreef: 08 mei 2020, 19:01 Hi! Je 'sara' mailadres was in de conversie verkeerd uitgevallen, ik heb dat nu rechtgezet. Als je nu een wachtwoord reset doet met dat adres, zou die voor je 'sara' account moeten gelden. Laat horen als het niet lukt!
Gelukt, dankjewel!
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

annette54 schreef: 09 mei 2020, 09:20 het lijkt of alle, reeds geplaatste, foto's verdwenen zijn. bv in "elke dag een foto"
als je in het uitprobeergedeelte een foto plaatst, komt de foto wel in beeld
Dag Annette, ze zijn er wel, maar door de verhuizing van de software zie je ze niet meer. We onderzoeken een manier om dit voor alle ruim 200.000+ berichten automatisch goed te zetten, dat duurt nog even. Mocht je het zelf willen aanpassen: wijzig dan je eigen bericht (het potloodje rechtsboven je bericht), en controleer of het vinkje bij 'bbcode uitschakelen' (dit staat onder je berichttekst) UIT staat. Daarna klik je op Voorbeeld of Verstuur en zullen foto's weer zichtbaar zijn. Ik heb dat voor een van je laatste berichten op 'elke dag een foto' al gedaan, zoals je kunt zien.
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

Anna1975 schreef: 08 mei 2020, 15:26 Ik zie nu ook dat sommige smileys ook vervormd zijn, zoals de feestsmiley ( :feest: )die ik als eerste gebruikt heb, en de knipoog ( ;) )lijkt een wat puntige kin te hebben en zo zijn er meer die er in het smiley-venster 'raar' uitzien en ook zo over lijken te komen als je ze gebruikt.

:lol: 8-) :? :shock: :P :cry: :roll:

Allemaal spitse kinnetjes ipv ronde koppies.
De smilies zijn inderdaad anders, maar pakken we op. Niet als eerste overigens ;-)
Marina

Bericht door Marina »

Fijn dat het forum weer "in de lucht" is en dank voor het vele verzette werk :goed: !

Een vraagje: topics die ik heb aangeklikt die voorheen na aanklikken niet meer vetgedrukt waren blijven nu vetgedrukt. Hierdoor is het lastig om te kunnen zien welke topics je al aangeklikt/gelezen hebt. Komt hier misschien nog verandering in of is er een andere wijze waarop je makkelijk kunt zien welke topics/berichten je al hebt aangeklikt/gelezen?

Twee opmerkingen:
- is het misschien een idee om dit topic (tijdelijk) op een makkelijker terug vindbare plek in het forum te plaatsen (zoals bijv. bij "Forumregels" in de rubriek
"Algemeen" het geval is)? Nu "verdwijnt" dit topic regelmatig uit het zicht wanneer er andere topics of reacties daarop in "De Huiskamer" worden geplaatst.
- In het forumoverzicht lijken sommige topic titels (van voor 8-5-2020) te zijn verdwenen (wel is de naam van de topic plaatser te zien).
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi Marina, als er nieuwe berichten ergens zijn geplaatst, is het icoontje vóór het topic in de index rood gekleurd. Als er niets nieuws is gepost, is het blauw.

Ik ben het eens met het verplaatsen van dit topic, ik ga in overleg!

De index is mij niet helemaal duidelijk, ik zie gewoon alle berichten staan?
Marina

Bericht door Marina »

Hoi [mention]leeuwtje-nl[/mention] ,
Ik kan het rood gekleurde icoontje vóór het topic in de index bij een nieuw bericht nu wel zien :thumbup: . Wel is het zo dat het icoontje ook rood gekleurd is bij topics waarvan ik zeker weet dat ik die al gelezen had voor de overzetting van het forum, maar dat heeft wellicht met de overzetting op zich van het forum te maken en zal in de loop van het gebruik misschien rechttrekken?

Wat betreft de index: bij enkele zie ik wel gewoon topic titels staan + de topic plaatsers, maar bij andere berichten zie ik enkel de plaatsers staan (in het forumoverzicht). Ik weet niet goed hoe ik het duidelijker uit kan leggen dus hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :-)?

Fijn dat dit topic nu verplaatst is naar een "zichtbaarder" plek! Dank hiervoor.
Laatst gewijzigd door Marina op 09 mei 2020, 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

Marina schreef: 09 mei 2020, 14:13 Wat betreft de index: bij enkele zie ik wel gewoon topic titels staan + de topic plaatsers, maar bij andere berichten zie ik enkel de plaatsers staan (in het forumoverzicht). Ik weet niet goed hoe ik het duidelijker uit kan leggen dus hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :-)?
Dat klopt, dat zal vanzelf recht trekken als er in de diverse fora weer posts bijkomen.
raimonnea

Bericht door raimonnea »

Als ik kijk naar mijn vorige berichten van vorige forum zie veel 'rare' tekens staan dan voorheen. Ook filmpjes zijn weg, foto's bij subgroep verzet je en etc. Ook toen ik internet links gaf komt het anders over. Kan dit verbeterd worden of is het beter alles te verwijderen en opnieuw te beginnen? Merk niet veel verbetering van vorige forum. Natuurlijk wennen, even rondkijken. De smileys zijn niet goed, te klein, gekrompen ... kijk het even na.
[mention]beheerder[/mention] de filmpjes, kun je die nog plaatsen of alleen een link? en foto's kan ik niet meer vergroten of verkleinen of zie ik het niet goed?
[mention]beheerder[/mention] als ik een afbeelding wilt kopieren en plakken lukt niet maar wel het afbeeldingadres online. Op vorige forum kon het wel.
[mention]beheerder[/mention] NOTIFICATIES kun je die na het lezen verwijderen? ik zie nergens een knop delete staan.
Laatst gewijzigd door raimonnea op 10 mei 2020, 14:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Vegetariër🍏 Empathie dieren/natuur💑 Anti-Specism🐮 Autarkie🌞 Besef het Geweten💡
www.paardenkamp.nl www.pleegzorg.nl www.ikzoekbaas.nl www.proefdiervrij.nl
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Marina schreef: 09 mei 2020, 14:13 Wel is het zo dat het icoontje ook rood gekleurd is bij topics waarvan ik zeker weet dat ik die al gelezen had voor de overzetting van het forum,
Als je dit wilt aanpassen, kun je 1x in de index klikken op "markeer forums als gelezen", dat staat rechts boven, net onder de mededeling (in kleine letters). Dan wordt alles blauw en kun je het vanaf dit moment duidelijker zien.
Billy

Bericht door Billy »

Dank je wel [mention]leeuwtje-nl[/mention] ik ben er weer!
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp