Nieuwe forum software!

Hier staan de regels van het forum en vind je belangrijke mededelingen omtrent het forum terug
beheerder
Beheerder

Re: Nieuwe forum software!

Bericht door beheerder »

raimonnea schreef: 09 mei 2020, 15:16 Als ik kijk naar mijn vorige berichten van vorige forum zie veel 'rare' tekens staan dan voorheen. Ook filmpjes zijn weg, foto's bij subgroep verzet je en etc. Ook toen ik internet links gaf komt het anders over. Kan dit verbeterd worden of is het beter alles te verwijderen en opnieuw te beginnen?
Zie mijn reactie eerder vandaag op het bericht van Annette. Werken we aan.
Marina

Bericht door Marina »

leeuwtje-nl schreef: 09 mei 2020, 15:17 Als je dit wilt aanpassen, kun je 1x in de index klikken op "markeer forums als gelezen", dat staat rechts boven, net onder de mededeling (in kleine letters). Dan wordt alles blauw en kun je het vanaf dit moment duidelijker zien.
Aha, handig :thumbup:! Opgelost :ja:.
Marina

Bericht door Marina »

beheerder schreef: 09 mei 2020, 14:41 Dat klopt, dat zal vanzelf recht trekken als er in de diverse fora weer posts bijkomen.
Dank je voor je reactie! Toch nog even voor de duidelijkheid hoor: bedoel je dan dat op den duur alle titels van nieuwe topics voortaan te zien zullen zijn (in de index) of geldt dat ook voor de oudere topics?
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

beheerder schreef: 09 mei 2020, 10:02 Dag Annette, ze zijn er wel, maar door de verhuizing van de software zie je ze niet meer. We onderzoeken een manier om dit voor alle ruim 200.000+ berichten automatisch goed te zetten, dat duurt nog even. Mocht je het zelf willen aanpassen: wijzig dan je eigen bericht (het potloodje rechtsboven je bericht), en controleer of het vinkje bij 'bbcode uitschakelen' (dit staat onder je berichttekst) UIT staat. Daarna klik je op Voorbeeld of Verstuur en zullen foto's weer zichtbaar zijn. Ik heb dat voor een van je laatste berichten op 'elke dag een foto' al gedaan, zoals je kunt zien.
Aanvulling hierop, foto's die ooit zijn geüload via tinypic.com, zullen helemaal niet meer terugkomen. Tinypic is gestopt met het aanbieden van z'n diensten, dus daarvoor in de plaats komt een plaatje met een tekst van die site, als alles 'gerepareerd' is.

[mention]beheerder[/mention] ik moest ook eigenlijk wel lachen om de smileys met hun puntige kinnetjes en die kunnen idd wel wachten.
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' ~ Pippi Langkous
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

Marina schreef: 09 mei 2020, 17:45 Dank je voor je reactie! Toch nog even voor de duidelijkheid hoor: bedoel je dan dat op den duur alle titels van nieuwe topics voortaan te zien zullen zijn (in de index) of geldt dat ook voor de oudere topics?
In de index zie je per forum rechts het laatste bericht binnen een topic. Dat kan een nieuw topic zijn, maar ook een oude.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

Goedemorgen
Toch een vraagje; links kun je zien aan het icoontje dat er een nieuw bericht is of niet. Waarom zie ik dan rechts sommige topics dik en blauw gedrukt en andere niet? Dat geeft mij nl het idee dat ik nog ongelezen topics/berichten heb, terwijl ik toch echt net op 'markeer alles als gelezen' heb gedrukt :confused:
groetjes,
Angelique

~every scar i have makes me who i am~
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi AngelNoa, zelf zie ik geen niet-dikgedrukte topics. Kun je een afbeelding plaatsen van wat jij ziet? Het wel of niet vetgedrukt bij gelezen en ongelezen topics is iets van het oude forum en dat is een kwestie van wennen. (Hier zijn het dus die icoontjes.) Maar als jij ze vet en niet vet ziet, moeten we daar even naar kijken.
Marina

Bericht door Marina »

AngelNoa schreef: 10 mei 2020, 06:46 Waarom zie ik dan rechts sommige topics dik en blauw gedrukt en andere niet? Dat geeft mij nl het idee dat ik nog ongelezen topics/berichten heb, terwijl ik toch echt net op 'markeer alles als gelezen' heb gedrukt :confused:
Nog even een vraagje hierover aan [mention]AngelNoa[/mention] en anderen:
Zien jullie bij alle topics in het forumoverzicht - of ze nou vetgedrukt zijn of niet - ook een topic titel staan?

En ik heb nog een vraagje over de zoekfunctie van het forum:

oudere topics (die van voor de overgang, vermoed ik?) zijn door mij niet meer terug te vinden via de zoekfunctie (overigens ook niet meer via Google). Klopt dat?

En zo ja, is het misschien mogelijk dat de oudere topics weer terug gevonden kunnen worden middels de zoekfunctie? Zo wilde ik gisteren iemand met een vraag op dit forum verwijzen naar oudere topics maar jammergenoeg lukte dat niet.
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

Marina schreef: 10 mei 2020, 11:24 En ik heb nog een vraagje over de zoekfunctie van het forum:

oudere topics (die van voor de overgang, vermoed ik?) zijn door mij niet meer terug te vinden via de zoekfunctie (overigens ook niet meer via Google). Klopt dat?

En zo ja, is het misschien mogelijk dat de oudere topics weer terug gevonden kunnen worden middels de zoekfunctie? Zo wilde ik gisteren iemand met een vraag op dit forum verwijzen naar oudere topics maar jammergenoeg lukte dat niet.
Die moet werken: ga ik uitzoeken!
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

De zoekfunctie moet het nu weer doen. Mochten er toch nog rare resultaten (of géén) uitkomen, lees ik het graag.

cc [mention]Marina[/mention]

Achtergrond: de zoekfunctie werkt dankzij een zogenaamde zoekindex. Deze moest opnieuw opgebouwd worden en dat duurde even.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp