Nieuwe forum software!

Hier staan de regels van het forum en vind je belangrijke mededelingen omtrent het forum terug
Klick

Re: Nieuwe forum software!

Bericht door Klick »

Marina schreef: 12 mei 2020, 12:35 @AngelNoa Ja, dat is echt wennen. Voor mij vallen de dikgedrukte topics (titels) ook sneller op dan het icoontje. Ik denk wel dat zodra er geen topics meer te zien zijn zonder titel (dus niet-dik gedrukt) het makkelijker zal worden om eraan te wennen.
pure nieuwsgierigheid.. welke heeft geen titel?
[mention]Angelica[/mention] [mention]Marina[/mention] het viel mij gister pas op dat als er een nieuwe post is in een topic het “bolletje” icoontje voor de post gekleurd is (ik heb de dark instelling en het is dan blauw)

dit is het geval bij de hoofdgroep en als je die open klikt ook de ongelezen topics waar nieuwe meldingen bij zijn.
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

Ter info: de topics zonder titel is iets tijdelijks. Dit zijn topics van voor de verhuizing. Je ziet aan het icoon of er ongelezen berichten zijn.

Tip: via snelle links - - 'ongelezen berichten' kun je ook snel nieuwe berichten checken. Maar dat is wat ik zelf fijn vind.
Sara
Contacteer:

Bericht door Sara »

Ik zit nog een beetje te stoeien met 'nieuwe berichten' vs 'actieve onderwerpen' (allebei via 'Snelle links' natuurlijk).

Met 'nieuwe berichten' krijg ik in ieder geval de topics (pardon... onderwerpen :D) waar iets in geschreven is sinds m'n vorige bezoek. Met 'actieve onderwerpen' krijg ik zowel méér (een paar onderwerpen waar op 9 mei voor het laatst aan geschreven is, dat begrijp ik nu, de instelling is zeven dagen) als minder (het voorsteltopic, het topic over fysiotherapie). Dat laatste snap ik niet.

Kan iemand me daarmee helpen?
Nieuwe berichten
Nieuwe berichten
nieuwe-berichten.jpg (234.7 KiB) 151 keer bekeken
Actieve onderwerpen
Actieve onderwerpen
actieve-onderwerpen.jpg (241.71 KiB) 151 keer bekeken
Klick

Bericht door Klick »

in een phpbb handleiding (https://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Zoeken ) staat:
Toon actieve onderwerpen
De titel zegt het al, in deze lijst vind je de actieve onderwerpen op je forum. De forums waarvan je wilt dat de berichten in de actieve onderwerpenlijst komen, moet je daarvoor wel juist instellen.

Afbeelding

Je kan op de "Toon actieve onderwerpen" pagina selecteren vanaf hoe lang geleden de actieve onderwerpen getoond moeten worden.
deze uitleg maakt het voor mij nog niet helemaal duidelijk wat de bedoeling is van deze groepering.
misschien heeft het iets te maken met het moment van posten.. dus dat het nu nog niet heel duidelijk wordt doordat alles op dezelfde dag geïmporteerd is in de db.
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

Sara schreef: 12 mei 2020, 15:23 Ik zit nog een beetje te stoeien met 'nieuwe berichten' vs 'actieve onderwerpen' (allebei via 'Snelle links' natuurlijk).

Met 'nieuwe berichten' krijg ik in ieder geval de topics (pardon... onderwerpen :D) waar iets in geschreven is sinds m'n vorige bezoek. Met 'actieve onderwerpen' krijg ik zowel méér (een paar onderwerpen waar op 9 mei voor het laatst aan geschreven is, dat begrijp ik nu, de instelling is zeven dagen) als minder (het voorsteltopic, het topic over fysiotherapie). Dat laatste snap ik niet.

Kan iemand me daarmee helpen?
Nieuwe berichten geven je inderdaad de topics waarin berichten sinds je laatste bezoek staan.
Actieve onderwerpen zijn onderwerpen waarin 7 dagen geleden berichten bijgekomen zijn. Die termijn kun je op die pagina eventueel ophogen. Deze actieve onderwerpen weergeven moet per (sub)forum aangezet worden. Door de nieuwe indeling was ik daar nog niet aan toegekomen, nu wel. Zou je het nog eens kunnen controleren? Ik zie nu bijv. wel het voorstel / fysiotherapie onderwerp in de lijst terugkomen.
Marina

Bericht door Marina »

Klick schreef: 12 mei 2020, 14:43 pure nieuwsgierigheid.. welke heeft geen titel?
Bijvoorbeeld een post van jouzelf onder de rubriek Werk & Uitkering.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik zie dat mijn forumabonnementen niet meeverhuisd zijn: ik krijg dus geen meldingen van nieuwe berichten op de topics die ik ben gestart of waar ik in deelnam.

Moet ik alle interessante onderwerpen handmatig nalopen en weer aanzetten, of worden de abonnementen later alsnog overgezet misschien?
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
beheerder
Beheerder

Bericht door beheerder »

D-Cheryl schreef: 12 mei 2020, 19:30 Ik zie dat mijn forumabonnementen niet meeverhuisd zijn: ik krijg dus geen meldingen van nieuwe berichten op de topics die ik ben gestart of waar ik in deelnam.

Moet ik alle interessante onderwerpen handmatig nalopen en weer aanzetten, of worden de abonnementen later alsnog overgezet misschien?
Ga ik uitzoeken.
D-Cheryl

Abonnement Re: Nieuwe forum software!

Bericht door D-Cheryl »

Hoi,

Ook bij het nieuw aanmaken van en onderwerp krijg je niet standaard een abonnement op dat onderwerp. Ik zou nogmaals willen benadrukken dit wel standaard aan te zetten, zoals ik ook op het testforum aangaf. Zo behoud je nieuwe bezoekers en blijft je ledenbestand levend en betrokken.

Een voorbeeld is Kim, die zich op 9 mei registreerde, 1 nieuw onderwerp plaatste, op 10 mei nog eens terugkwam, maar 2 dagen later en 24 uur na mijn reactie op haar onderwerp nog niet terug is geweest.

Tuurlijk kunnen daar ook andere redenen voor zijn, maar laten we die uitsluiten door de optie opt-out te maken.
'Cuz they can // call me crazy if I fail // All the chance that I need // Is one-in-a-million // And they can call me brilliant // If I succeed
beheerder
Beheerder

Re: Abonnement Re: Nieuwe forum software!

Bericht door beheerder »

D-Cheryl schreef: 12 mei 2020, 19:45 Ook bij het nieuw aanmaken van en onderwerp krijg je niet standaard een abonnement op dat onderwerp. Ik zou nogmaals willen benadrukken dit wel standaard aan te zetten, zoals ik ook op het testforum aangaf. Zo behoud je nieuwe bezoekers en blijft je ledenbestand levend en betrokken.
(...)
Tuurlijk kunnen daar ook andere redenen voor zijn, maar laten we die uitsluiten door de optie opt-out te maken.
Dat standaard aanzetten is met de standaard software niet mogelijk; mogelijk is er een extensie die dat wel kan, zoek ik uit.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp