Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Cathy

Kennismaken

Bericht door Cathy »

Hoi ik ben Cathy en heb ppms het gaat erg slecht en ik zit hele dagen thuis ik zou graag in contact komen met mensen die ook deze vorm van MS hebben
Klick

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Klick »

Hoi Cathy
Welkom! Dan zit je hier goed, (bijna) iedereen heeft ms (alle vormen).
raimonnea

Bericht door raimonnea »

.
Laatst gewijzigd door raimonnea op 10 jul 2021, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Frankje

Bericht door Frankje »

Hallo allemaal.

Ook ik zal me even voorstellen, mijn naam is Frank Reinke 61 jaar, chauffeur van beroep.
Ik tob al een tijd met allerlei klachten en heb zware artrose in mijn lichaam maar een kennis van ons,die zelf al ruim 10 jaar de diagnose MS heeft, vind dat heel veel van mijn klachten op MS lijken.

Plasproblemen,urineverlies, ijskoude voeten, depressief, ontzettend vermoeid, kracht in mijn handen, vooral rechts, sterk afgenomen, kan vaak niet op hele gewone woorden komen, s'nachts meerdere keren ongecontroleerde bewegingen met mijn benen, kan me niet concentreren op het lezen van een boek, oogpijn, vaak verslikken, ontlasting is soms keihard en soms diarree, tintelingen in voeten en benen.

Is een hele lijst en als ik de verschillende symptomen lees bij MS Nederland dan ben ik bang dat ik ook MS heb.
Ik ga volgende week naar de huisarts en wil een verwijzing naar de Neuroloog.
Klick

Bericht door Klick »

Hoi Frank,

welkom hier!
wat vervelend dat je zoveel klachten hebt. goed dat je naar je huisarts gaat.
een tipje, maak een lijstje en neem dat mee naar je huisarts. schrijf al je klachten erop, hoe klein het ook lijkt.
het zijn vaak die kleine dingetjes die je huisarts kunnen helpen in welke hoek het gezocht moet worden.

leg het lijstje op tafel, dan heb je het altijd bij de hand.

je klachten komen voor bij ms, dat klopt, maar het kan vanalles zijn.
vraag gelijk aan je huisarts ook je bloed te testen op vitamines en mineralen.
je kan een tekort maar ook een overschot hebben. gebruik daarom geen multivitamine.

lees je in, maar vergeet niet dat het geen ms hoeft te zijn…
succes!
Kim

Bericht door Kim »

Hoi!

Mijn naam is Kim en ik ben 28 jaar oud. Momenteel heb ik (nog) geen diagnose en word ik nog onderzocht. Ik heb mezelf aangemeld omdat ik een aantal vragen had omtrent onderzoeken :)

Groetjes, Kim
1207

Re: Kennismaken

Bericht door 1207 »

Cathy schreef: 23 jun 2021, 08:46 Hoi ik ben Cathy en heb ppms het gaat erg slecht en ik zit hele dagen thuis ik zou graag in contact komen met mensen die ook deze vorm van MS hebben
hallo Cathy
ik behoor tot die kleine restgroep
Tegen ziektes kun je niet vechten. Je geeft het een plaats, ondergaat en maakt er het beste van
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Kim schreef: 21 jul 2021, 19:27 Mijn naam is Kim en ik ben 28 jaar oud. Momenteel heb ik (nog) geen diagnose en word ik nog onderzocht. Ik heb mezelf aangemeld omdat ik een aantal vragen had omtrent onderzoeken :)
Dag Kim, welkom hier op het forum.
Vraag alles wat je zou willen weten; daar is een forum voor ;)
Je kan ze het beste hier stellen: viewforum.php?f=14
(Die had je dus al gevonden ;) )
Liek

Bericht door Liek »

Johan schreef: 14 jun 2021, 02:10 Ga niets uitleggen, je bent aan niemand verantwoording schuldig. Je vijanden hoeft je niets uit te leggen. Die willen je toch niet begrijpen. Je vrienden hoeft je niets uit te leggen. Zij begrijpen je zo wel.
Ik wens jullie bij deze héél veel succes met alles.
Groetjes,
Johan ;)
Heel mooi gezegd Johan :thumbup:

Heb jij nog meegemaakt dat enkele MSers een liedje gemaakt hebben en een poster met allemaal MSers daarop, was heel mooi geworden :D
Johan
Contacteer:

Bericht door Johan »

Ik kan me er wel iets van herinneren ja. Zelf heb ik eens, samen met "Neeltje" (helaas te vroeg overleden) een paardenuitje georganiseerd in samenwerking met een manege; een stoet van rijtuigen door het Leenderbos. Na afloop hadden we een koud buffet. Superleuk was dat.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp