Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Leintje76

Bericht door Leintje76 »

Nou daar ga ik dan maar...ik ben Marjolein,32 jaar en heb eergister de uitslag gekregen van de ruggenmergprik...

Nou jullie raden het al natuurlijk...ziekte van Lyme is uitgesloten dus er bleef maar 1 ding over...MS RRMS

Gelukkig had ik mezelf er al op voorbereid,al blijft het een hel om te horen,maar ja ik moet toch verder en er iets aan veranderen kan ik toch niet.

In 2001 heb ik 5 dagen aan een prednisoninfuus gelegen met een zenuwontsteking achter mijn oog,ik zag alleen een zwarte vlek.
Voor de rest heb ik er niks aan overgehouden,gelukkig!

Daarna heb alleen in het najaar tintelingen gehad door mijn lichaam voornamelijk in mijn handen,ben ervoor naar de huisarts geweest,die zei het zal een spiertje zijn die klem zit.

Nog 1 keer aan de bel getrokken van een arts toen ik weer een beginnende zwarte vlek voor mijn oog kreeg,konden niks vinden dus weer naar huis en nergens meer last van gehad.

Tot 8 weken geleden weer die tinteling begon door mijn lijf,zweverig gevoel in mijn benen en een strak bandje,net onder mijn borst,gevoel.

Naar de huisarts gebeld,gelijk een afspraak gemaakt,ze had ondertussen contact opgenomen met een neuroloog,die had gezegd dat ze bij twijfel mij moest doorsturen.

2 Weken later een afspraak bij een neuroloog,ik moest met spoed binnen een week onder de MRIscan,zelf had ik ondertussen nog helemaal geen idee van MS.

Een week later de uitslag van de MRI...nou ik was blij dat ik met mijn man was want ik heb alleen MS gehoord en voor de rest storte mijn wereld in...zag rolstoelen en alles aan me voorbij gaan...

Dus een ruggenprik om ziekte van Lyme uit te sluiten,prik viel me heel erg mee moet ik zeggen was wel heel moe daarna,lekker geslapen!

Dus zoals helemaal bovenaan heb ik nu dus sinds 2 dagen de stempel MS,zo voelt het...

Ik had gister een gesprek over de medicijnen,ik heb gekozen voor de Avonex,ben ik met 1 keer in de week klaar.

Ik sta dus voor mijn gevoel helemaal groen in de MS terwijl het dus achteraf al een tijdje in mijn lijf zit,gelukkig heb ik er tot nu toe helemaal niet zoveel last van of misschien heb ik de symptonen al tot mijn dagelijkse ding gemaakt.

Ik wil mijn leven er niet door laten leiden want ik heb ook nog 2 hele lieve kleine dochtertjes een superman en familie en daar moet ik ook verder voor gaan.

Als iemand nog tips voor me heeft hoor ik die heel graag...ik heb me voorgenomen om de avonex te gaan prikken 2 uur voordat ik ga slapen,heb ik het ergste al gehad volgens mij.

Vonden jullie het prikken moeilijk?
Ik ben helemaal niet bang voor naalden maar om er 1 in mezelf te zetten...iek!
heleendr

Bericht door heleendr »

haai

al scrollend op t web kwam ik deze topic tegen....
en ik weet al hoe wel ik als een tijdje hier post..dat ik mij nog niet echt voorgesteld heb of anders heel sumier..
sinds 2006 actief op dit forum geloof ik

ik ben dus heleen
ben 47jaar en zit inmiddels fulltime in de wao
ben van beroep fotograaf en heb als hobby gehad bij een vakbond iets voor uitkerings gerechtigden te doen

woon alleen maar heb een vriend, jan
ik woon niet echt alleen maar deel mijn flat met 4 katten, een beetje veel maar het zijn oude beesies en die stop je niet in een asiel

ik weet sinds 2002 dat ik ms heb, de diagnose was wat moeilijk omdat ik in die periode ervoor ook 7 hersenbloedingen en heel wat tia's gehad heb, de punctie bevestigde de boel begin 2003 toen alle onderzoeken waren afgerond.

de predkuren en verdere chemie werkten eerder averechts dan helpen
maar toch alle medicatie geprobeerd wat voorhande was...met gevolg dat ik net een wandelende gifbelt werd

toen werd ook duidelijk dat het ppms was gezien er geen verbeteringen waren en de behandeling totaal niet aansloeg

in 2005 kreeg ik nog een hersenbloeding (geen schub) in het buitenland
en ook deze onderzoeken gaven onafhankelijk van elkaar dezelfde uitslag...

toen in verwegistan ook de nederlandse resutaten binnen waren( ondanks de snelle communicatie middelen duurde het nog bijna 3 weken) werden deze naast elkaar gelegd met bijna het zelde resutaat
voor alle zekerheid waren ze met de pred begonnen en andere middelen
werd na 6 weken hospital terug naar nederland gestuurd een ervaring rijker

voorals nog merk ik weinig van de ms ik heb meer last van de tia's en hersenbloedingen...door bloedverdunners zie ik snel bont en blauw

ik waggel (maar dat kan ook van de hersenbloedingen komen) ik lal en heb een andere stem gekregen wat van de ms kom zei de neuro

ik kan lopen als een kievit alleen geen trappen goed meer op en af daarvoor mis ik de kracht en ik heb(ook oorzaak onbekend) geen gevoel aan mijn rechter kant en zie inmiddels slechter

de meeste kleine klachten zijn ms gerelateerd maar dat houd me niet echt tegen de dingen te doen die ik leuk vind en nog kan

ik ben verslaafd aan reizen wat ik ook met graagte doe.
mijn vriend is een echte huismus en is nooit ver of lang van huis geweest( en nu 'moet' ie met me mee:p )

heb geen familie meer, broers zussen ouders etc maar wel een vaste vriendenclub
met een aantal eet ik regelmatig samen..soort kookclub en dat is heel handig

en voor het verhaal nog langer:moe: ;) wordt stop ik met me voor te stellen

groet heleen
Rooske38

Hallo allemaal

Bericht door Rooske38 »

Hallo allemaal

Even diep adem gehaald en toch maar eens voorstellen.
Ik woon in sinds 2 jaar in Duitsland met man, 3 kids en hond.

Ik heb geen idee oof ik MS heb ja of nee, maar mijn klachten lijken er veel op.
Mijn moeder heeft iig wel MS.

De gang naar arsten heb ik nog niet gemaakt terwijl ik daar wel al aan had moeten beginnen.

Misschien herkennen jullie het wel, denken dat het wel meevalt en vanzelf weer over gaat.
Paracetamolletje, beetje uitrusten en alles komt weer goed. :nee:

Of ik terecht op dit forum ben beland weet ik dus nog niet.
Maar ik ben wel van plan om dat uit te gaan zoeken.

Liefs,
Rooske
ingrid1311

oke ik dan ook maar

Bericht door ingrid1311 »

oke ik dan ook maar

ik ben ingrid (1311)
ben 35 en moeder van 3.
de oudste wordt eind okt. 12 en de andere 2 eind december 11.
ben 8 jaar getrouwd met Eric (40). Na de 3e x gezichtsvelduitval zijn de artsen toch maar eens verder gaan zoeken. :???: :boos:
de 1e x oogvelduitval was ik 21 of 22 jaar. :ogen:
Maar ik moest sept. 2008 onder de MRI.
Bingo echt een vuistslag in m'n gezicht.
Heb behoorlijk wat psygische klachten gekregen, maar goed ik zie het allemaal wel.

Groetjes en het gaat jullie allen goed!!!:p
Ingrid
Zonnetje79

Een groentje!

Bericht door Zonnetje79 »

Een groentje!

Hallo allemaal,

Na een paar weken ronddolend op deze site wordt het nu hoog tijd mezelf voor te stellen.

Ik ben 29 jaar getrouwd met een lieve man en heb een fantastische dochter van bijna 3 jaar.

In april van dit jaar heb ook ik de diagnose MS gekregen.

Had geen klachten ( ging voor iets anders). Raar maar waar, 1 maand later heb ik tintelingen in mijn been en zware armen.
Bovendien ben ik nog de hele dag bezig met MS. Verschrikkelijk.

Maar goed laat ik het er maar op houden dat dit komt omdat ik het nog maar net weet.

Ik wens iedereen heel veel sterkte.
Ik heb gelukkig al ervaren afgelopen weken wat voor warm gevoel ik krijg wanneer ik jullie reacties lees op mijn "paniek vragen".

Veel liefs Zonnetje79
marret

Even voorstellen.

Bericht door marret »

Even voorstellen.

Hallo Allemaal'
Ikal mij even voorstellen, mijn naam is Ria, forumnaam Marret, ik woon op het mooiste plekje van nederland namelijk het waddeneiland Schiermonnikoog.
Getrouwd al 36 jaar, geen kinderen wel 2 schatten van katten, ras Brits Korthaar en een papegaai hij heet Lorre, origineel he ha ha.
Mijn leeftijd is 63, en ik heb al meer dan 20 jaar ms, alleen heb ik het al die jaren nooit geweten, de diagnose kreeg ik pas 3 jaar geleden toen mijn neuroloog het rapport opvroeg in dat ziekenhuis toen in 1990.
Wel al die jaren vage klachten gehad, dus ik was blij toen eindelijk mijn klachten een naam had.
Ik gebruik Avonex nu 3 jaar, 1 keer in de week een injectie, ga ik even voor naar de huisarts, fluitje van een cent.
Het blijft aardig stabiel moet ik zeggen.
Ben zeer positief ingesteld en geniet nog van alles wat ik nog kan.
Mijn scoot is me alles, heerlijk even bij de zee kijken of bij de dijk zitten,
uitzicht op het wad en de jachthaven.
Ja dan is mijn dag weer geweldig!
Het zijn de kleine dingen die het doen.

Liefs, Groetjes Marret
Neuronurse

Tsja ik ook maar even.......

Bericht door Neuronurse »

Tsja ik ook maar even.......

Hallootjes allemaal,

Ik ben echt supervers hier. Twijfelde even of ik me zou aanmelden maar ja ik heb nu na 12 jaar op een neurologie afdeling als verpleegkundige gewerkt te hebben erg veel ervaring met MS.

Ik heb eigenlijk al jaren klachten maar dacht zelf dat het allemaal vanuit mijn nek kwam aangezien ik eens een auto ongevalletje heb gehad. Maar ja na de geboorte van mijn tweede zoontje kreeg ik ineens last van wazig zien en tintelingen in mijn linker lichaamshelft. Ik vond het wel tijd om aan de bel te trekken. Daarna kreeg ik ineens last van plots doofheid. En nadat ik eens gekraakt werd ook nog last van krachtsverlies. Nadat er een MRI gemaakt was en er niets aan de hand was met mijn nek, maar er wel drie plekjes in mijn hoofd gevonden waren wist ik het eigenlijk al. Nja en na een LP bleek er wel degelijk meer aan de hand te zijn. En dus hoorde ik afgelopen vrijdag dat ik hoogst waarschijnlijk MS heb.

Ik ben 32. Getrouwd en heb 2 zoons. Ik was dus als verpleegkundige aan het werk mja nu even afwachten hoe dat verloop zal zijn.
Ik hou van fietsen (wielrennen), zwemmen, puzzelen en spelletjes.
En woon met mijn man en kinderen in overijssel.

Maar ja alles bij elkaar toch een vreemde gewaarwording tot nu toe van verzorger naar patient...........
Claud

Ik stond er nog niet bij

Bericht door Claud »

Ik stond er nog niet bij

Hoi allemaal

Ik ben sinds een klein weekje geregistreerd op dit forum.
Even Voorstellen

Ik ben Claudia, 31 jaar , moeder van Vincent van bijna 10 en baasje van Kees de Jack Russel en Guus en Toos de Je weetwel poes en kater.
Ik ben gescheiden van Fred we hebben het verruild van man naar mijn vriend:haha: sommige weten niet wat ze willen.

Sinds Mei/Juni 2008 weet ik dat ik HET ook heb
Ik kwam voor Vincent bij de HA, maar meldde even voor mezelf dat ik van die slapende vingers had, en binnen een minuut stond ik buiten met 2 verwijsbrieven, 1 voor mij voor de neuroloog en 1 voor Vincent.

Ik had daar nooit op gerekend maar ging blanco heen en toen ze liet weten dat het misschien uit mijn nek kon komen was ik het helemaal met haar eens, dus op naar de scan.

Maar na de eerste wist zij het eigenlijk al denk ik, want ze had een ontsteking in mijn ruggemerg gezien, en ik moest voor de hersenscan, want het zou wel eens MS kunnen wezen.

Dus daar sta je dan na anderhalve maand met de diagnose buiten:huh: .
Nu ben ik gelukkig heel nuchter aangelegd en heb gelukkig ook weinig last, dus echt in shock ben ik nooit geweest al kwam het uit het niets. Voor mijn familie vind ik het erger, want die maken zich zo een zorgen.

Maar ja we zijn nu een jaartje verder en heb er nog steeds weinig last van en kan alles nog wat ik vroeger ook deed.
Ik heb nu alleen een uitleg voor mijn "luiheid" die ik wel altijd al heel erg had:cool:

Dus voorlopig heb ik nog niet het idee dat ik aan de medicijnen moet ben ook als de dood voor naalden dus dat werkt ook niet mee hihi.

Nou tot spreeks maar
;)
twiekema † 02-11-2012

Bericht door twiekema † 02-11-2012 »

Post hier al vollop. Goed zal me ook eventjes voorstellen.

Ik ben dus Thierry Wiekema, een jongen van 28 jaar. Woon alleen in het mooie Beetgumermolen met mijn dierentuin. Hoewel ik in Friesland woon en wel Frieze voorouders heb, ben ik opgegroeid in Drenthe.
Verder heb ik gestudeerd (zeggen ze) aan de Hanze Hogeschool en tot aan mijn laatste schub gewerkt bij Avéro Achmea. Ach wat kan ik nog meer vertellen? Nou ja, wie nog vragen heeft, ik hoor ze wel.

Groetjes,

Thierry
goesting67

FF voorstellen

Bericht door goesting67 »

FF voorstellen

naam:Erik de Visser
Bouwjaar:1967
diagnose:2000
variant:primair progressief
afgestudeerd in 1989 van de Toneelakademie Maastricht
10 jaar lang bij verschillende theatergroepen gespeeld
't lopen werd slechter en kreeg tal van 'bijkomende problemen'.
Sinds de diagnose 100% in de WAO
Sinds 2000 ben ik single!
Geen kinderen geen hond of kat !
Het leven is nu al een tijdje :"steady"
'k kan lekker mee eten op de 'eettafel',want zelf koken lukt me & is =
niet bevredigend meer?!
voor eventuele vragen?:
[email]erikdevisser@telfort.nl[/email]
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp