Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Ldegroot97

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Ldegroot97

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Ldegroot97 »

Goedenavond,

Ik zou me graag ook willen voor stellen. Mijn naam is leon, ik ben 23 jaar en woon in Groningen en ga volgende maand beginnen met de opleiding persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen.

Begin december is bij mij ms geconstateerd nadat ik een maand eerder steeds minder gevoel kreeg in mijn voeten wat daarna steeg naar mijn volledige benen. Na een methyl prednisolon kuur te hebben gekregen zakten de klachten al snel weer af en leek het alsof er niks meer aan de hand was. Echter heb ik nu sinds een paar dagen steeds jeuk ergens tussen mijn hals/nek/schouder wat er niet lijkt te zitten als ik er over heen ga wrijven met me hand.
Is dit misschien weer een teken van een nieuwe schub? En kan dat wel zo snel of is het misschien iets heel anders?

Verder vroeg ik mij af of hier ook leeftijds genoten zijn en hoe zij met ms omgaan. Ook met uitzicht op mijn opleiding weet ik niet wat ik moet verwachten

Als er vragen van jullie voor mij zijn hoor ik ze ook graag

Groetjes

Leon
Klick

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Klick »

@Ldegroot97 welkom hier!
een soort van jeuk kan een gevoelsstoornis zijn. ik heb dat in mijn gezicht, alsof er losse haren hangen die er niet zijn.. het kan ook een begin zijn van iets, uitval van gevoel (verdoofd) in mijn gezicht begon met een kriebelend neus puntje.

begin december de diagnose krijgen, dan staat nu je leven op zn kop. stress doet veel met ms.
pak je rust, je bent niet verandert na de diagnose, je hebt het waarschijnlijk al jaren...
Ldegroot97

Welkom op MS WebForum - Ldegroot97

Bericht door Ldegroot97 »

@Klick dankjwel voor je reactie!
Het is inderdaad een klap in je gezicht als je dit ineens te horen krijgt, en dat terwijl je je eigenlijk gewoon helemaal gezond voelt verder. Zelf kijk ik momenteel het liefst niet ver vooruit omdat het allemaal zo onzeker is. Eerst wou ik ook nog even niets weten van dit forum of alles wat er maar mee te maken heeft omdat je dan misschien onbewust op symptomen gaat letten die je hier leest. Maar nu ik dan zelf dit jeukende gevoel ineens heb ben ik toch maar gaan kijken.
Donderdag komt er trouwens een verpleegkundige langs om voor het eerst een plegridy injectie te geven. Dat was ik nog vergeten erbij te vertellen.
Klick

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Klick »

@Ldegroot97 het is heel normaal om eerst een poos(je) in ontkenning te gaan. het is allemaal onderdeel van het rouwproces..
iedereen gaat dit soort fasen door na de diagnose (bij mij duurde ontkenning een paar maanden..)

beginnen met medicatie is ook een beste stap, dit moet je niet onderschatten en verandert veel in korte tijd, gun jezelf die tijd ook!
josfromglos

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door josfromglos »

.....welkom 'Ldegroot' al is het niet voor 'the right reasons', elke meer verhelderende uitleg mbt MS is 'meer dan welkom'!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp