Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Bram_MSinbeeld

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Bram_MSinbeeld

Welkom op MS WebForum - Bram_MSinbeeld

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Ik ben nieuw hier. Ik ben Bram, voorzitter van Stichting MS in beeld, doctor ingenieur (dus geen medisch dokter, ik heb Biomedische Technologie aan de TU/e gestudeerd), en ook MS-patiënt.

Ik kreeg in 2014 de diagnose MS en ging redelijk snel achteruit. In 2017 werd er een lymfoom gevonden op mijn MRI-scan :shock:

Afbeelding
(↑ klik voor een blog/samenvatting van toen)

Ik ben toen behandeld met een hele boel chemo en uiteindelijk een HSCT-behandeling (sommigen misschien wel bekend als MS-behandeling). Daarna ging het langzaam steeds beter (herstel duurde lang, maar gelukkig is de kanker nog steeds weg en ook is de MS niet alleen niet achteruit gegaan, maar zijn er aardig wat dingen verbeterd).

Ik merkte dat er heel veel verkeerde, of onvolledige informatie te vinden was over de HSCT-behandeling op Facebook. Ik heb toen Stichting MS in beeld opgericht om correcte, op wetenschappelijk inzicht gebaseerde informatie, op een begrijpelijke manier uit te leggen.

Op de website van ons is ook veel informatie te vinden over de HSCT-behandeling, maar ik ben ondertussen ook filmpjes gaan maken over andere onderwerpen. Dingen zoals "MRI: Hoe werkt het?", "MRI-beelden bij MS", "Beloopsvormen van MS"... Maar tegenwoordig houdt het coronavirus mij (en iedereen) erg bezig. Een tijdje geleden maakte ik een filmpje "Waarom gaan mensen dood aan COVID-19?", en pasgeleden maakte ik de filmpjes "Een corona-vaccin: Hoe werkt het en hoe maak je dat?" en "Hoe werken corona-mutaties?".
Ik was universitair-docent en hield ervan om dingen uit te leggen. Dat doe ik nog steeds heel graag. Mijn doel met die YouTube-filmpjes is om lastige informatie op een begrijpelijke manier (maar wel uitgebreid, niet kort door de bocht) uit te leggen.

De filmpjes zijn een soort begrijpelijke mini-colleges voor geïnteresseerden (denk ik).

Ik ben blij dat ik dit forum ontdekt heb, het is heerlijk om een keer niet door alle sh!t te hoeven filteren op social-media...
Klick

Re: Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Bericht door Klick »

@Bram_MSinbeeld welkom, leuk dat je er bent!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp