Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Paul

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Paul

Welkom op MS WebForum - Paul

Bericht door Paul »

Hallo, mijn naam is Paul. Ik ben van bouwjaar 1959 en heb via technisch tekenen, 10 jaar computerprogrammeur/systeemanalist, 11 jaar gewerkt als verpleegkundige in de verslavingszorg en vervolgens 16 jaar als verpleegkundig docent. Daarna ben ik samen met mijn vrouw een eigen bedrijfje begonnen in de Harz in Duitsland waar we nu sinds 2014 wonen en werken.

Grote passies zijn wandelen en daarvoor woon ik op de perfecte plek maar helaas redt ik nog zo'n 3 km en dan is het op voor de dag. Daarnaast ben ik een klusser en hou ik van reizen. Sinds 1997 heb ik de diagnose MS en de grote angst niet meer te kunnen wandelen is helaas inmiddels bewaarheid geworden. Gelukkig ben ik toen het nog goed lukte in 2004 mijn grote wandeling naar Santiago gaan maken. Samen met hond en tent, een ervaring waar ik nu nog steeds regelmatig aan terugdenk. Door omstandigheden ben ik tot blijdschap van mijn vrouw in de Auvergne, na 1600 km, gestopt.

Helaas zit het tweede deel er niet meer in dus blij dat ik toen ben gaan lopen!
Mijn klachten bestaan vnl. uit loopproblemen en evenwichtsstoornissen en worden héééél langzaam erger. Gelukkig wordt in Duitsland de Fampyra gewoon vergoed en die gebruik ik dan ook al zo'n 3 jaar en heb er absoluut baat bij.

De laatste tijd heb ik in toenemende mate last van zere spieren en dat was voor mij de aanleiding om me hier in te schrijven. Meelezen doe ik al een tijdje maar het lijkt me inmiddels ook wel prettig om ervaringen te kunnen delen en misschien wat tips mee te nemen. Ik heb geen idee hoe vaak ik me in dit forum inlog maar houdt van contacten en uitwisseling.
Hartelijke groet, Paul
Laatst gewijzigd door Paul op 18 apr 2021, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toevoeging witregels ivm leesbaarheid.