Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Draakje

Bericht door Draakje »

Oke, ik ook dan maar..

Ik ben Esther, 29 jaar, getrouwd, en ik weet sinds september 2003 dat ik MS heb. Ik heb 1x een zware schub gehad, met daarbij horend een ziekenhuisopname en prednisolon kuur van 5 dagen.

Ik werk 36 uur per week, en ik kan (even afkloppen) nog niet zeggen dat ik vermoeidheid of andere symptomen van MS ervaar.

Groetjes

Esther
Fia

Bericht door Fia »

Hallo

Ik ben Fia 23 jaar en samenwonend. Op dit moment ben ik nog student, maar ik hoop over een half jaar klaar te zijn (nou dat was een heel leuk plan maar ben nog steeds bezig, nu augustus hoop ik in november klaar te zijn). Naast het studeren werk ik 15 uur in de week als verkoopster.

Ik weet sinds mei 2001 dat ik ms heb. Ik heb er gelukkig nauwelijks last van. Wel enige last van ontstekingen aan de oogzenuw en tintelingen, maar niets dat me echt belemmert.

Liefs Fia

[ 14 augustus 2004: Bericht gecorrigeerd door]
Moon

Bericht door Moon »

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Moon...31 jaar en bijna 12 en een half jaar getrouwd met een hele lieve man.
Samen zijn we ouder van Matthijs van 6 en Daniel* van 4 . (Daantje is op 06-11-2002 op 4 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een mitochondriale ademhalingsketendefincientie op complex I II en III.)
Deze ziekte maakte dat het manneke zeer ernstige hersenbeschadigingen kreeg door een energie tekort van de hersenen, zo was hij cerebraal blind, had infarctachtige aanvallen (scheve mond, verlammingen etc) ook had Daan een zeer moeilijk instelbare epilepsie en op het laatst een stambeschadiging.

Daniel was zeer zwaar meervoudig complex gehandicapt en had absoluut geen romp en hoofdbalans, hij had het niveau van een baby van 4 weken.

Tevens had hij hartfalen, niertinsufficienties darmproblematiek etc.
Hij kon niet eten, drinken en praten, wel maakte hij dessalnietemin contact.

Helaas moeten we concluderen dat er een grote kans is dat zowel ik als onze oudste zoon ook die *** ziekte hebben, welliswaar in een milde vorm maar toch.

Matthijs heeft erg veel last van spierzwakte, vermoeidheid en een motorische achterstand.
Tevens heeft hij pdd nos en is het een moeilijk ventje maar wel erg erg lief.

Zelf heb ik een scala aan klachten....een roterende nystagmus, spierzwakte, motorische onhandigheid, slechte rug, migraine achtige hoofdpijn met uitvalverschijnselen, niet recht kunnen lopen en fietsen, spierkramp en een ongelovelijk rotgevoel in de benen vooral s'nachts.
en een beperkte energie.

Samen zijn we de molen maar ingedoken en op 8 december zal ik een spierbiopt krijgen dat uitsluitsel moet geven over een eventuele mitoaandoening.

Mijn man die altijd mijn rots in de branding was blijkt nu dus hartklachten te hebben....zucht....

Wat een ellende he zo op een rij...maar ow ow ow wat genieten we van het leven.

Mijn motto is....iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen geluk.
en wie lacht is rijk!!!

Mijn hobbies zijn computeren, lezen (als het lukt) en kwebbelen.)

Wie meer wil weten moet maar even een gil geven.

Moon

[ 16 november 2003: Bericht gecorrigeerd door]
doorenroosje

Bericht door doorenroosje »

Hallo mijn naam is lizeth.

Ben 37 jaar en een alleenstaande moeder met een zoon(tje) van 8 jaar rafiek genaamd.

Werk nog voor 18 uur per week bij De Risse in Weert. Dit is een sociale werkplaats. Hier werk ik op de groenafdeling alwaar ik samen met een collega de inkoop verzorg.

Ik ben sinds mijn 21e bekend met MS. In het begin had ik om de 5 jaar een "oppepkuur" nodig. Na de bevalling van mijn zoontje heeft het 3 jaar goed gegaan en toen is de ellende begonnen.

Momenteel heb ik bijna elk jaar een kuur nodig. Heb er net een achter de kuur en heb deze keer slechte ervaringen gehad.

Ik hoop dat mij goed heb voorgesteld.
Nanan

Bericht door Nanan »

Hallo,

Mijn naam is nancy, en ik ben wel al enkele maanden lid, maar het is de eerste keer dat ik dit topic tegenkom.

Ik heb me dus nog niet voorgesteld, daarom doe ik het nu :

Zoals ik reeds zei, mijn naam is Nancy, ben 38 jaar oud en heb sinds juli 2003 RRMS.
Ik woon samen met mijn echtgenoot in Belgie, in de provincie oost-vlaanderen.
Sinds april 2003 werk ik niet meer en ben ik huisvrouw.

Je kan hier : [url="http://users.pandora.be/MS_mijn_verhaal/"]mijn verhaal[/url] lezen.

Groetjes,
chimmie

Bericht door chimmie »

Hallo allemaal,

Nog een nieuweling: ben "chimmie", vrouw van 45 jaar, gescheiden, 1 zoon van 15 jaar. Ben bekend met M.S. sinds mijn zwangerschap, dus al zo'n 15 jaar. Gaat best wel goed. Loop nog redelijk, winkelen etc. doe ik in mijn "rollie" (hand-rolstoel). Spuit 3x per week Rebif. geniet hier niet echt van! Zit helaas in de W.A.O. maar ben nog erg actief, op de momenten dat het mij uitkomt. Doe veel vrijwilliergswerk o.a. achter de p.c.
Heb gemerkt dat dit forum echt verslavend werkt :D

Moet nog wat "les" van mijn zoon krijgen hoe ik plaatjes invoeg en mijn handtekening.
Wordt vervolgt...
groetjes
Ferry

Bericht door Ferry »

ff kijken...

Ferry
Man
36 onderweg naar 37
Alleenstand
Zelfstandig wonend
Werk 40 uur
Functie (nieuwe titel nog onbekend)
MS diagnose sinds januari 2003 last van mijn rechterbeen/voet, blaas en de laatste tijd moeheid
Loop met een kruk (buiten), 3x per dag catheterisen, moeder doet boodschappen

Mocht ik wat vergeten zijn...en mocht je nieuwsgierig zijn vraag het dan maar niet...

Ben je niet nieuwsgierig ben ik wel benieuwd waarom je het vroeg...
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp