Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Inneke

Bericht door Inneke »

Hier ben ik dan ook maar.
Ik ben 37 jaar, en weet sinds juni vorig jaar dat ik rrms heb, maar ik heb het waarschijnlijk al veel langer.
Ik woon samen met mijn man in België, en we hebben 2 kindjes (8 en 4,5 jaar).
Kort na de diagnose ben ik Avonex beginnen spuiten, en heb sindsdien geen bewuste schub gehad. Last heb ik van evenwichtsstoornissen, maar het ergste vind ik nog die extreme moeheid.
Ik probeer zoveel als mogelijk mijn leven verder te zetten, en ben blij telkens ik iets "nog kan" (bv. skiën, ok, dat gaat niet meet zoals vroeger, maar ik ben al blij dat het nog een beetje gaat). Ik leef onder de motto's "ik heb ms, ms heeft mij niet" en "er is nog leven na de diagnose ms".
Groetjes.
[img]http://www.kaartcentrum.nl/kaarten/kaar ... bymuts.gif[/img] [/URL]

[This message has been edited by Inneke (edited 03 October 2001).]

[This message has been edited by Inneke (edited 03 October 2001).]
Rietje

Bericht door Rietje »

Daar gaat ie dan,

Ik ben(bijna)47 jaar, heb een zoon van 23 en een dochter van 21, (studeert nog), beiden wonen nog thuis en alweer 27 jaar geleden getrouwd.

Ik heb tot de kinderen geboren werden gewerkt in de transport sector in Rotterdam. toen bijna 12 jaar thuis geweest om voor de kinderen te zorgen en weer begonnen met werken bij een verzekeringskantoor. Dat was nou niet helemaal een beroep waar ik me lekker thuis in voelde en ben toen in 1990 weer gaan werken als expediteur en planner groupage containers.

Door overname werd dit bedrijf gesloten en ik ben toen begonnen met een opleiding bij centrum vakopleiding, meer om bijgespijkerd te worden met computers enzo en omdat je nu eenmaal met alleen een MAVO diploma niet zo makkelijk solliciteerd. Na die opleiding heb ik stage gelopen bij een non profit bedrijf en werk daar nu nog steeds. Was wel even wennen, nu nog steeds overigens. Ik ben daar begonnen als hoofd administratie voor 32 uur, later kwam daar plaatvervangend beheerder bij en systeembeheer. Verder heb ik een opleiding office manager met goed gevolg afgerond bij het ISBW.

Ik denk dat in die tijd de MS begon op te spelen. 32 uur werken,(soms 40 uur of meer) een huishouden, geen huishoudelijke hulp en dan nog ca. 15 uur studeren per week.

Van 20 uur werken, nog steeds als hoofd administratie naar nu 12 uur gegaan en hoofd af. [img]http://www.msweb.nl/ubb/smile.gif[/img]. Nu werk ik als beleidsmedewerker en ben gepromoveerd tot systeem administrator. [img]http://www.msweb.nl/ubb/biggrin.gif[/img]
Ben nu dus ook voor 75% afgekeurd.

Ik hou me nu bezig met de aanschaf van hard en software, doe voorstellen voor vervanging en ga binnenkort starten met het in elkaar zetten van een reserveringsprogramma, ben projectleider voor de EURO voor zolang als het duurt en maak en geef trainingen voor nieuwe software.

Ik hou van alles wat met Italie te maken heeft, spreek italiaans en kook graag italiaans. Verder hou ik heel veel van tuinieren, natuurfotografie, lezen en van mijn computer.



------------------
[img]http://picserv.mediamonks.net/3439.jpg[/img]
Sjan

Bericht door Sjan »



[ 09 februari 2003: Bericht gecorrigeerd door]
veerle2

Bericht door veerle2 »

Hallo,
Zoals afgesproken zal ook ik me eventjes voorstellen.

Ik ben 25 jaar, sinds juli dit jaar gelukkig getrouwd met een schat van een vent. Woon in België aan de kust samen met mijn poes, 2 dwerghamsters en een grote aquarium vol vissen (en mijn man natuurlijk).
Ben van opleiding maatschappelijk assistent en werk (momenteel?) voltijds als coördinator van een vereniging die vrijetijdsaanbod organiseert voor mensen met een handicap.
Heb nog geen definiteve diagnose van MS, wel die van ADEM. Het is dus afwachten of die zal evolueren in MS of niet. Had dit jaar reeds 2 opstoten (jullie noemen dit schubben) gehad. Huidige klachten: verschrikkelijk moe, vlek in mijn rechteroog bij moeheid (restletsel van oogzenuwontsteking) en last in beide benen (moeilijk stappen, krachtsverlies, pijn, ...).
Ben vrij impulsief en emotioneel (nu nog meer dan vroeger), heb nog duizend en één vragen, onzekerheden, angsten, ... over de toekomst(zoals waarschijnlijk wel iedereen hier) Ik haat de situatie waar ik nu inzit (nog niet echt weten waar ik aan toe ben, geen medicatie kunnen nemen,...)maar ben meestal relatief optimistisch.
Heb in die paar maanden reeds veel steun gehad aan het forum, dus nogmaals dankje.


Vele groetjes
Veerle
Tissbe

Bericht door Tissbe »

Hoi Johan, nog een vrouw voor je Haarem.
Ik heet Christina of ook Tissbe ( een mutatie van Christina..Chrissi..Tissi..Tissbe). Ik ben geboren in New Jersey/USA, 1970, maar opgegroeit in Trier/D. Ik ben sinds twee maanden getrouwd (....en nog steeds erg gelukkig [img]http://www.msweb.nl/ubb/wink.gif[/img]) met Malte en we hebben nog geen kinderen, maar willen well graag een gezin ( sooner or later).
Malte en ik werken samen, hij als dirigent en ik als operazangeres in een heel leuk Theater in Hamburg, "Hamburger Kammeroper" ( als ooit iemand zin heeft om langs te komen). Mijn eerste Schub had ik eind 1998 en mijn diagnose kreeg ik gelukkig snel in de zomer van 1999 en ben dan ( naar 4 Schubs met steeds en prednisonkuur, die ik vrezelijk vondt, maar die geholpen heeft) meteen begonnen Copaxone te spuiten en ben nu, naardat ik sinds twee jaar geen verdere Schub had, net zo enthoesiast over Copaxone als Donna. Als ik niet zing ( wat ik best well veel doe, om dat ik zingen als een soort zelfontwikkeling zie en het mij in het begrijpen van mijn lichaam en ziel en zo ook van mij ziekte erg geholpen heeft), reis ik graag, lees veel, schilder ook, hou van taalen en van "Basteln"...geen idee, wat dat nou weer in het Nederlands is.
Ik hebb vijf jaar lang in Amsterdam gestudeerd ( helaas niet erg successvoll, wat de studie, maar well, wat de stad en de mensen betrefft), hou erg van Nederland en hebb erg lieve vrienden in A'dam...en hebb soms "Heimweh"( hoewell Hamburg ook erg leuk is)..daar helpt mij dit forum ook (o.a.)!
Schöne Grüße aus Hamburg,
Tissbe

jeannette

Bericht door jeannette »

hoi ik ben Jeannette,kom uit het mooie twente
Ik ben 43 jaar getrouwd met een schat van een kerel en heb twee dochters van 13 en 15 jaar en een lekkere dikke zwarte Labrador.
Wat ik ook heb is MS nu 12 1/2 jaar,loop met een stok en zit als we verder moeten in een rolstoel.
Ik ben altijd verpleegkundige geweest,waarvan 13 jaar op de haemodialyse(kunstnier).
Ik ben op dit moment 100 % afgekeurd,wilde dit eerst niet,maar kwam nergens anders meer aan toe alleen maar werken en slapen.
Ik heb voor mijn gezin en mezelf gekozen en dit bevalt me nu prima.
groeten en tot schrijvens jeannette
Johan

Bericht door Johan »

Sorry, ik was vergeten mezelf voor te stellen. Mijn naam is Sinterklaas. Ik ben oud ......heel oud. Ik ben te herkennen aan een hoge puntmuts met lange jurk, bijna alles in het rood. Ik heb een lange baard waardoor ik wel eens voor kabouter Plop word aangezien. Ondanks mijn baard heb ik geen connecties met de Taliban en ik heb een paard met schimmel. Dit was het!

Sinterklaas
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp