Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
donna

Bericht door donna »

nou, ik durf wek hoor, hier komt ie:
Ik heet Karin, ben 40 jaar, woon samen met Alex, en heb een zoon van 17 een dochter van 15.
Wij wonen in Veldhoven en Alex heeft een metaalbedrijf,ik zit al 10 jaar in de wao.
Omdat Alex veel werkt, ben ik veel alleen thuis
maar ik vermaak me prima met sporten , het huishouden doen, lezen, computeren, tv kijken,en natuurlijk koffieleuten met vriendinnen,en natuurlijk mij 2 honden.
De eerste jaren heb ik verschillende schubs gehad, maar sinds 5,5 jaar spuit ik copaxone en heb ik geen enkele uitval meer gehad.
Dus jullie begrijpen wel dat ik razend enthousiast ben over copaxone.
Dit is het zo'n beetje, ik wacht op de volgende!!!!!!!!!!!!!
Conny

Bericht door Conny »

Hallo allemaal,

Ik ben Conny ,heb bouwjaar 1971 en woon sinds 1995 samen met een wereldvent :lief: en onze 2 katten.
Heb de diagnose sinds maart 2001.
Daarvoor kreeg ik wat tintelingen/klachten in mijn L. been en L. arm ook was ik erg vermoeid tot huilens toe vaak.(waar ik niets van begreep)
De reden dacht ik dat het van het vele werken was, ik had dan ook al 14 weken elke zaterdag overgewerkt.

Na wat gevoelsstoornis in mijn gezicht ben ik dan toch maar even naar de huisarts gegaan en al snel werd ik doorgestuurd naar de neuroloog.
Na heel wat onderzoeken,LP, en scan kwam al snel de conclusie MS.

Ik was mentor op de afdeling printing waar wij cd's bedrukte en werkte 3 ploegendienst.
Daar heb ik lang (13 jaar) met liefde en plezier gewerkt, maar na de diagnose en een overname van 't bedrijf is het allemaal wat anders verlopen.

De eerste schub en kuur (mei 2001) achter de rug met wat lichte overblijfselen.
Loop nu nog wat moeilijk en ben soms behoorlijk moe.:moe:

Ik ben sinds 2007 overgestapt van Rebif 44mg naar Avonex vanwege de pijnlijke spuitplekken die niet meer weggaan.
En bevalt me prima.
Het zal nooit mijn hobby worden maar het scheelt enorm kwa spuitplekken en pijn.
En hoef nu maar 1 keer per week in plaats van 3 keer pw :D

Mijn hoop en wens is dat ze maar snel een medicijn tegen deze slopende ziekte vinden.


En we denken nu maar zo...... alles komt goed :goed:
Marja

Bericht door Marja »

Hallo
Ik ben een eigenwijze liefst zelfstandige roodharige(bouwjaar 1959) moeder van twee uit huis wonende kinderen en al sinds 1978 de partner van nog steeds dezelfde man.

7december 2001 15.30u kreeg ik de definitieve diagnose MS .
Ik ben volledig afgekeurd voor mijn werk (ziekenverzorgster)

Ik ben nog redelijk mobiel door mijn autootje.

Ik spoot sinds 6 febr.2002 met Copaxone. Per april 2006 Avonex ivm allergie Copaxone. Ik heb op 24febr 2011 de laatste Avonex injectie gespoten. Omdat mijn RR MS overging naar SP MS. Vanaf 2012 gebruik ik enkel wietolie en vit B12 injecties.

Ik loop soms met een elleboogstok maar meestal met de rollator en heb inmiddels in mijn tweede rolstoel voor de langere afstanden.
Ik heb sinds 2010 een trippelrolstoel Edge van Exello.
Binnenshuis maak ik gebruik van de trippelstoel.
Buitenshuis gebruik ik sinds jan.2005 een scootmobiel de Elite XS.

Een keer per week doe ik aan aquajoggen. Train er vooral na met de kaken :D

Ik verveel me geen moment ondanks dat ik niet meer werk ,zit graag achter de computer en aquarelleer als hobby.
vlindie

Bericht door vlindie »

Okee okee hier ben ik dan [img]http://www.msweb.nl/ubb/smile.gif[/img]

Ik ben jose [img]http://www.msweb.nl/ubb/biggrin.gif[/img]

Ik ben 45 jaar,getrouwd,al bijna 25 jaar.
Ik heb 3 kinderen 2 meiden en 1 jongen.
En 1 pleegkind die momenteel bij haar echte moeder woont.

Verder heb ik een hond en een konijn.


Ik heb gewerkt op het natuurkundig laboratorium 8 jaar lang,
Maar omdat de verzorging mij meer trok,heb ik de opleiding verzorgende gedaan.

Verder heb ik op school kinderen bijles gegeven.

Ben ook nog jarenlang oppasmoeder geweest.

Mijn hobby s zijn koken tuinieren gitaar spelen computeren,kaarten maken en kleding maken.
En eenzame mensen bezoeken die het leuk vinden als je even een praatje komt maken.

Helaas lukt dit niet altijd meer.

De grootse hobby blijven mijn kinderen,

Ik deed ook graag tafeltennis,en gymen wat helaas ook niet meer lukt.

Ga graag op het terras in valkenswaard wat drinken,lekkere koffie,en met name donderdags als het daar markt is.

Ben soms erg melig .

Ja dat was het zo'"n beetje

Nou de volgende mag. [img]http://www.msweb.nl/ubb/biggrin.gif[/img]



------------------
els

Bericht door els »

Tja en dan spring ik dus ook maar in het diepe.

Ik ben van 1948.
Ben geboren en getogen in Amsterdam.

Tot september 2004 woonde ik samen met mijn makker op een prachtige plek in Amsterdam met uitzicht op de Berlagebrug.
Maar vanwege de ontoegankelijkheid van dit gebouw en de onmogelijkheid om aanpassingen te laten maken aan de buitenkant (het is een monument) zijn we verhuisd naar een zeer toegankelijke flat in Diemen.

Sinds 9 juni 2000 weet ik dat ik MS heb en heb sindsdien een aantal forse schubs gehad met aardig wat restverschijnselen.

Ik ben verpleegkundige van beroep, heb na mijn opleiding verder gestudeerd en ben uiteindelijk in een managementfunctie in de verpleging terecht gekomen. Heb in die hoedanigheid zowel in ziekenhuizen, verpleeghuizen als de thuiszorg gewerkt.

Een 35 jarige loopbaan die ik helaas door een volledige afkeuring heb moeten afsluiten.

Naast mijn werk heb ik veel in besturen gezeten, variërend van bestuur van een vakbond tot bestuur van een verpleeghuis en een ziekenhuis en ben nu nog betrokken bij een fonds waar verpleegkundigen en ziekenverzorgenden in de wao een beroep op kunnen doen voor materiële hulp.

Verder heb ik naast mijn werk een 4 jarige studie homeopathie gedaan en mag ik mij ook klassiek homeopaat noemen.

Verder kook ik graag, ga veel naar concerten o.a in het Concertgebouw, naar de opera en naar toneelvoorstellingen, mijn makker en ik bezoeken vaak musea en kunst- en antiekbeurzen, ik lees veel. Daarnaast rommel graag wat met de computer. Ik doe o.a. de PR voor een concertserie en vertaal voor MSweb onderzoeksartikelen.

Verder heb ik sinds 2004 een aanwassende hoeveelheid (stief)kleinkinderen gekegen (3 kleinzoons en 1 kleindochter), waar ik uitermate van geniet. Ze wonen allevier dicht in de buurt dus we zien ze regelmatig, al hebben we geen vaste oppasdag ofzo.

Dat was het wel denk ik zo.

Els
Diane

Bericht door Diane »

Hoi allemaal

Ik ben Diane. Ik woon in België, namelijk in Helchteren. Helchteren ligt op 17 km van Hasselt. Dus ik woon eigenlijk niet zo ver van Renée.

Mijn geboorteplaats is Congo. Enkele jaartjes voordat Belgisch Congo onafhankelijk werd, ben ik daar geboren. Alhoewel ik nu 44 jaar ben, durven kennissen wel eens beweren dat ze de aap i.p.v. Diane hebben laten vluchten. Ik hou dus erg van kwajongensstreken en apenstreken. Ik ben blank van huid, want mijn ouders zijn Belgisch. Oorspronkelijk had ik ook bruine haren, maar onder de verf zitten al behoorlijk veel witte haren.

Ik ben gehuwd met een schat van een man. Hij heeft een rustig temperament en ik ben daar een tegenpool van. We hebben twee dochters, één van 18 en één van 16. Het zijn schatten van kinderen, waar we ook trots op mogen zijn. Beiden zijn ze lieve, rustige en vrolijke kinderen. 70 % van het karakter hebben ze van hun papa. (Gelukkig!)

Van beroep ben ik lerares. Aan onze 14 jarige tieners geef ik de basispakketten handel, informatica en kantoor-verkoop. Naast hun schoolse kennis tracht ik de jongeren ook een pakketje opvoeding mee te geven, verantwoordelijkheidsgevoel en respect voor ouders, vrienden, familie en milieu.

Daar mijn echtgenoot een zwaardoorwegende functie heeft, sta ik maar part-time in het onderwijs. De overige vrije tijd besteed ik aan de opvoeding van mijn eigen kinderen, huishoudelijke taken en natuurlijk ... computeren.

Van karakter durf ik wel van mezelf zeggen, dat ik vrij opvliegend van aard ben, maar door het ouder worden ben ik alsmaar rustiger geworden. Voor de rest ben ik nogal vrij punctueel, maar ook gevoelig van aard. Ik ben betrouwbaar en hou erg veel van discretie.

Bij mij is er nog geen diagnose gesteld van MS. Mijn klachten zijn begonnen in 1996. Mijn rechterbeen gaat soms moeilijk mee. Het bovenbeen is nogal gevoelloos. De laatste 2 jaren zijn er klachten bijgekomen in de rechterarm. Spierspasmen, tintelingen, sensibiliteitsstoornissen, e.d. (Zie oudere topics).

De oorzaak van de beenklachten hebben ze nog niet kunnen achterhalen. De klachten in de arm zouden waarschijnlijk te wijten zijn aan een lichte nekhernia (???) De EMG-onderzoeken en reflextesten hebben bewezen dat er het een en het ander niet goed meer functioneert.

Op de diagnose van MS of ... geen MS wacht ik nog altijd. Ik ben hier erg geduldig in. Nochtans verwacht ik wel eens een grondig onderzoek, zodanig dat er me zekerheid wordt geboden. Van karakter ben ik helemaal niet opdringerig, zeker niet aan artsen. Het zijn de artsen zelf die de oorzaak moeten achterhalen.

MS blijft, aangezien de opeenstapeling van klachten toch wel een beetje in het achterhoofd zitten. Ik bijt me hierin wel niet vast. Echtgenoot en kinderen wuiven deze ziekte weg. Ik hoop ten stelligste dat ze naar de toekomst gelijk zullen krijgen.

Een forum i.v.m. met MS vind ik positief. En voor mij maakt het helemaal niets uit of de leden Belgen, Nederlanders of iets anders zijn. De grenzen zijn open. Bovendien hebben we één punt allemaal gemeen met elkaar: we zijn allemaal zoekende mensen, mensen die om hulp vragen, mensen die gebukt moeten gaan onder een ziekte.

Ik, maar ook al de andere forumschrijvers mogen zich gelukkig prijzen dat internet bestaat en dat we het in huis hebben. Er zijn nog duizenden andere patiënten, die het zonder dit communicatiemiddel moeten doen of het zich echt niet kunnen veroorloven. Ook voor deze mensen heb ik een bijzonder groot respect.

Veel knuffels aan al de forumschrijvers!

Diane

ellen

Bericht door ellen »

Hallo allemaal, Ik ben Ellen 38 jaar, getrouwd en 3 kinderen in de leeftijd van 10, 7 en 4.
Heb sinds juni vorig jaar last gehad van linkeroog. Er zaten bloedinkjes op de macula en daardoor zag ik allemaal grote zwarte ronddraaiende vlekken. Volgens de oogarts moest ik naar de neuroloog. Na veel gezeur een MRI-scan gehad waarop een litteken te zien was. Volgens de neuroloog kan hij niet met zekerheid zeggen of dit MS is maar moet ik er serieus rekening mee houden. Dus nog een lumbaal-punctie te gaan.
Ik werk part-time als boekhoudster en heb een erg lieve man en 3 lieve kinderen.
Groet
Ellen
Gooing!

Bericht door Gooing! »

Hallo allemaal,

Ik zal ook maar eens wat meer over mezelf vertelen.

Ik ben 27 jaar, woon alleen in mijn eigen appartementje in de buurt van Rotterdam. Ik heb sinds begin dit jaar (weer) een vriendje waar ik errug blij mee ben. Ik heb HEAO-CE gedaan en werk nu al weer bijna 5 jaar als Commercieel medewerkster (oftewel: verkoper).

Heb geen huisdieren omdat ik erg weinig thuis ben. Ben zeer trotse tante van 2 kleine nichtjes (2 jr. en bijna 1 jr.) waar ik stapelverliefd op ben.

Ik heb best veel vrienden (waarvan een aantal overgebleven uit de studie-tijd).

Mijn grootste passie is muziek. Ik heb 10 jaar dwarsfluit gespeeld en heb deze inmiddels ingeruild voor de gitaar waar ik ontzettend veel tijd in steek (alhoewel al veel minder dan toen ik single was).

Ik loop nu ruim anderhalf jaar te kl-ten met mijn gezondheid en hoop maandag a.s. de uitslag van de 2e MRI scan te krijgen.

Dit is het wel voor nu.

Groetjes,

Inge
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp