Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie zijn wij eigenlijk ? Stel hier jezelf voor.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
nora † 26-06-2020

Bericht door nora † 26-06-2020 »

OK dan Johan,
en Katie,
die op deze regenachtige zondag kennelijk mij net het beslissende zetje weet te geven,

dan zal ik me toch maar ff voorstellen, hoewel ik eigenlijk denk dat ik in "de loop van dit" forum al genoeg heb verteld. Maar ja, zo'n apart topic is toch net weer iets anders.

Dx in 1995; na een aantal jaren op de bekende 'zoektocht' te zijn geweest. Nooit aan MS gedacht; zelfs niet hoewel ik een boekje van Renate Rubenstein in mijn kast had staan. (Wel meteen na 'het vonnis' gelezen).

Na de dx ook vrijwel meteen rolstoel'gebruiker' geworden
(niet te verwarren met 'gekluisterd aan je rolstoel', want dat spraakgebruik haat ik).

In mijn arbeidzame (althans: verdienende) leven werkzaam als jurist aan de universiteit. Onderwerp: vrouwenstudies rechten. Nu midden in de WAO procedure.

In 1995 lid geworden van de MSVN; in 1997 ingelijfd bij de redactie van MenSen en in 1999, samen met anderen, MSweb opgericht.

Dankzij het feit dat ik al een tijdje 38 jaar ben, ben ik niet alleen multiple moeder maar ook multiple grootmoeder. Grootmoederschap is nog leuker dan ik altijd al had gedacht.

Juist vanwege het gebruik van een rolstoel, vind ik reizen een uitdaging. Maar, ik heb het daarbij relatief gemakkelijk, omdat ik (ook) altijd welkom ben bij mijn familie die verpreid woont over de hele wereld.

Ik heb altijd mijn best gedaan om discriminatie van vrouwen te bestrijden en ik zou nu (meer) mijn best willen doen om discriminatie van mensen met een handicap te stoppen. Nederland lijkt op het terrein van gehandicapten nauwelijks verder dan een ontwikkelingsland.

Tot slot een verzoek. Ik ben een beetje een taalfreak. Als ik m.s. of M.S. lees moet ik altijd aan de M.S. (motorschip) Neeltje Jacoba denken.

De ziekte multiple sclerose schrijf je namelijk gewoon met allemaal kleine letters en als je de afkorting van de ziekte wilt gebruiken schrijf je "MS".

(Ook) Ik hoop dat er nu een aantal mannen zich komen voorstellen! Maar ja, MS is en blijft een echte vrouwenziekte. Sorry heren [img]http://www.msweb.nl/ubb/biggrin.gif[/img]




[This message has been edited by nora (edited 08 July 2001).]
Anna P

Bericht door Anna P »

Ja, alweer een vrouw die zich wil voorstellen.
Ik ben Anneke, 46 jaar en heb de diagnose een jaar. Had voordat de diagnose gesteld werd klachten van verschillende aard, maar vooral niet ms gerelateerde klachten aan mijn rechterknie (kruisbandletsel, 10 X geopereerd).
Ik werkte in het management van het basisonderwijs en stond 1 1/2 dag in de week voor groep 7. Mijn school heeft een bevolking van 100% allochtone kinderen.
In september 1999 ben ik begonnen met een studie tot supervisor, omdat ik wel het flauwe vermoeden had een zittende baan te moeten zoeken op termijn, maar vooral omdat ik het beroep supervisor leuk en uitdagend vind.
Ik woon samen met mijn vriendin (nu ruim 19 jaar). We hebben een bejaard hondje en dito kat.
We houden allebei van balletvoorstellingen, wandelen (wat ik niet meer kan), tuinieren en lekker eten (koken).
Ik ben pas geleden afgekeurd voor mijn eigen eerste beroep en ga het reitegratieprojekt van het uszo in.
Lopen doe ik met een dronkenvrouwsloop en de gevoeligheid in mijn handen en voeten laat te wensen over. Net als de coordinatie overigens.
Ik zing in een koor met veel plezier.
Ben vast van plan als supervisor of begeleider aan het werk te komen in de toekomst.
Verder zijn wij beiden nog aan het wennen en voelen wat het hebben van een chronische ziekte betekent.
Anneke
frog † 20-08-2008

Bericht door frog † 20-08-2008 »

Goedemorgen allemaal,
Na drie maanden meelezen voel ik me geroepen ook een bijdrage te leveren. En wel zeer gemotiveerd. Te beginnen met steekwoorden (conditie).

Bouwjaar: 1950. Mnl.geslacht. Diagnose 1983. Voormalig onderwijzer.10 jarige loopbaan .Muziekliefhebber. Van wandelstok, krukken, duwrolstoel naar eletr. binnen-en buitenrolstoel.

Gehuwd, vrouw 48, zoon 20.

Prednisolonkuur van 3 dgn net achter de rug.
Hoge dosis.


Voel me Schwarzenegger.
Veel bedrust. Voel me aangetrokken tot forum.
complimenten. Cést ca.

[ 05 februari 2003: Bericht gecorrigeerd door]
elli † 22-04-2016

dit ben IK

Bericht door elli † 22-04-2016 »

dit ben IK

Nu het eindelijk regent, zal ik ook nog maar even...

Ik ben ELLI, weet sinds 1998 dat ik MS heb, na 30 jaar "ziek-zwak-en-misselijk".
Het is ontdekt doordat ik de ziekte van Lyme bleek te hebben waardoor ik in korte tijd (in 4 mnd) vanaf het middenrif verlamd raakte. Dat heeft 8 maanden geduurd, toen knapte het wat op.

Momenteel ben ik weer geheel adl-zelfstandig en kan ik redelijk lopen achter de rollator (therapeutisch)
Wel ben ik rolstoelgebruiker gebleven, maar ik heb een buitenboordmotor (speedy) voor het buitengebeuren.

In 1998 dus ziek: ziekenhuis, revalidatie en Het Dorp , in totaal [B]anderhalf jaar[/B]. Daarna eindelijk weer naar huis (aangepast intussen).


Ik ben enthousiast tuinier en maak ook graag quilts.
Voor mijn dx heb ik een paar jaar grafiek beoefend (voorn. etsen) en ik geef daar nu kleinschalig les in, evenals in portrettekenen.

Heb gewerkt in het lager onderwijs en vormingswerk (met vrouwen en vrijwilligers in jongerenwerk).

Sinds 1992 werkloos, mijn baan hield op. Nog 4 jaar theologie gestudeerd, gestopt wegens ziekte.
Sinds 1998 volledig wao.

Ik heb een hondje sinds 2001 (Lotje), boerenfox.

Sinds 1987 woon ik samen met Conny. Ik heb drie volwassen zonen, één lieve schoondochter en een kleinzoon (feb. 2004).
Ons huis staat dicht bij de bossen van de Veluwe, als het weer het toelaat ga ik daar graag rondrijden, zo mogelijk met Lotje.

[COLOR="Blue"]19-8-07: aanvulling (nieuw forum nieuwe informatie:haha: )

Sinds december 2006 is er een kleindochter bijgekomen!!

Bovendien ben ik nu weer kleinschalig bezig als kunstenaar, dwz dat ik regelmatig eigen werk maak (grafiek, tekeningen, gemengde techniek, beelden) en een paar keer per jaar iets exposeer.[/COLOR]
dirk

Bericht door dirk »

Hallo allemaal.Eindelijk is het er dan van gekomen: ook ik ga mij voorstellen. Ik vond toen ik het topic las,het onmiddellijk een leuk idee en heb ook met veel interesse de andere presentaties gelezen, maar zelf de digitale pen ter hand nemen was er maar niet bij.Ook toen ik de noodkreet van Johan las waar toch al die mannen bleven, kwam het er maar niet van.Ik ben niet zo`n snelle typer,dus ik moet er echt even voor gaan zitten. Overigens Johan dat haremgevoel spreekt mij wel aan.Maar terzake.
Ik ben op 13 december 1948 te Buitenzorg, het tegenwoordige Bogor,in Indonesie geboren.Ik ben als heer op de wereld gekomen want ik heb mijn zusje tien minuten voor laten gaan.Nog voor ik drie jaar was keerde ik met m`n moeder en mijn zusje terug naar Nederland omdat mjn moeder om gezondheidsreden uit Indonesie weg moest. Mijn vader bleef er als planter achter.Mijn jeugd heb ik in Den Haag doorgebracht, alwaar ik de lagereschool, Hbs en kweekschool doorliep. Na 16 jaar moest ik helaas stoppen met meestertje spelen want ik werd zieker en zieker.In oktober `87 ben ik gestopt met werken en in december van dat jaar kawm de aap uit de mouw: ik bleek ms te hebben.Joepie, nu kon ik tenminste gepemitteerd ziek zijn en werd het duidelijk dat ik me nooit had aangesteld.Ik moest een nieuwe bestemming vinden vooral daar ik een paar jaar later scheidde.Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met mijn handicap want onze relatie was al jaren beneden zeeniveau.Bovendien ben ikzelf degene die is weggegaan. Gelukkig bleef ik mijn kinderen vaak zien en bleef ook een goed contact met ze houden.Gelukkig, want ik heb de liefste, knapste,intelligentste,leukste, enz, enz,enz,kinderen ter wereld.Mijn dochter,Marloes wordt volgende maand achttien, mijn zoon,Bas, in dezefde maand drieentwintig.Marloes woont sinds ruim drie jaar bij ons thuis na eerst bij haar moeder gewoond te hebben. Ook Bas heeft een jaar bij ons gewoond maar woont nu een half jaar zelfstandig.Ik zeg ons omdat ik sinds zeseneenhalf jaar samenwoon. Met Amunda. ze is 44 jaar en heeft ook twee kinderen.Maaike wodt in augustus 23 en Andel 20 .Beiden hebben ook bij ons gewoond,maar wonen nu zelfstandig.Maaike en haar viend hebben reeds een jongetje van negen maanden. Inderdaad: ik ben dus opa.
Door de ms ben ik al behoorlijk invalide.Thuis loop ik met een rollator, buiten kan ik me alleen maar zelfstandig met een scootmobil verplaatsen.Van deze scootmobil maak ik heel veel gebruik. Het grootste probleem van mijn ms is de coordnatie.Hierdoor loop ik slecht en zie ik dubbel.Het linkerglas van mijn bril is zwart gemaakt, zodat ik hierdoor niets kan zien.Ook heb ik de laatste jaren veel last van mijn blaas.Bij een onderzoek bleek dat ik op hoogtijdagen wel 24x moet plassen.Ook `s nachts, hetgeen natuurlijk niet zo bevoordelijk is voor de nacht rust. Aangezien ik toch al erge last heb van vermoeidheid, schiet dit natuurlijk niet erg op. Ondanks deze ongemakken ben ik nog redelijk aktief.Mijn grootste liefhebberij is wel het schilderen.Dit doe ik niet onverdienstelijk, al zeg ik het zelf. Regelmatig exposeer ik en soms verkoop ik wat.Graag zou ik wat werk tonen op het Art-web, maar helaas bezit ik nog geen scanner.Wel heb ik dit web en aantal malen bewonderend bekeken
Hier wou ik er mee stoppen en kijk vol verwachting uit naar degenen die mij volgen.

Groetjes, Dirk.

Mirjam M

Bericht door Mirjam M »

Hoi allemaal!,

Nu komt het er dan een keertje van.
Ook ik ga me eens voorstellen.
Komtie.

Mijn naam is Mirjam M en ik ben 30 jaar.
Volgende maand 11 jaar getrouwd met Peter en we hebben samen 2 kindjes van 3 en 6.
De diagnose heb ik half dec. vorig jaar gekregen en het is waarschijnlijk de RR vorm.
Door mijn evenwicht-probleem heb ik moeten stoppen met mijn werk als serveerster.
Er word nu Flink naar iets anders voor mij gezocht (arbeidsdeskundige).
Maar ik houd ook rekening met een afkeuring vanwege andere restverschijnselen.
Eigenlijk maak ik pas sinds de diagnose gebruik van onze pc en ik moet zeggen dat zich een nieuwe hobby aan het ontwikkelen is.
Verder heb ik een liefde voor paarden en ik hoop dan ook vurig het paardrijden nog eens op te kunnen pakken.
Voorlopig ben ik daar nog wat te onzeker voor.
groetjes Pippi




[This message has been edited by Mirjam M (edited 04 August 2001).]
Sabine B

Bericht door Sabine B »

Hoi,

Ik ben Sabine B (zal ik maar even zeggen want ik zag dat er nog iemand was met dezelfde naam) Ik ben 22 jaar en heb vrijdag 13-07-2001 de diagnose MS te horen gekregen. Dat is wel even schrikken. Ik woon net samen met m'n vriend Jeroen. En heb sinds kort 2 kittens rond lopen, Spook en Phantom. In mei dit jaar viel in ene de linker helft van m'n gezicht uit. Ben direct bij de huisarts langs geweest en werd via de eerste hulp het ziekenhuis in gereden. Ik heb wel eerder last gehad van tintelingen in m'n gezicht en arm maar de arts kon toen geen neuroligische verklaring vinden, dus gooide hij het op hyperventilatie. Na het voorval in mei kwam hij daar toch wel even op terug. De uitval heeft bijna drie dagen geduurd. MS zit bij mij in de familie dus ik weet al wel het een en ander en gelukkig kan ik hier ook m'n vragen kwijt.

Groetjes Sabine B
ilse

Bericht door ilse »

Ok, ik heb het forum toch niet zo goed in de gaten gehouden als ik dacht. Blijkt dat dit onderwerp nog hardstikke actueel is. Dus zal ik me ook maar even voorstellen.

Ik ben ilse. Ik heb in februari dit jaar m'n derde MS verjaardag gevierd. Het gaat gelukkig hardstikke goed met me(moet je nooit te hard zeggen natuurlijk want dat is de goden verzoeken, maar toch het is wel zo). M'n laatste shub was in mei vorig jaar. Tuurlijk heb ik wel eens last van restverschijnselen, maar duurt gelukkig nooit zo lang.

Ik woon samen met m'n twee katten in m'n eigen huis. Ben ik best een beetje trots op.

Ik gebruik geen interferon of andere medicijnen. Wel heb ik veel baat bij alternatieve therapie.

Meer weet ik nu eigenlijk niet te melden. Saai he, maar ik heb even geen inspiratie. Misschien komt dat later nog.

doei

ilse

O, ja ik ben 29



[This message has been edited by ilse (edited 22 July 2001).]
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp