Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Raimond

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Raimond

Welkom op MS WebForum - Raimond

Bericht door Raimond »

nog even spannend

Goedemorgen / middag allemaal,

Mijn naam is Raimond (51 jaar ).
ben getrouwd met een schat van een vrouw Bianca.
Met 12 Schildpadden, 2 Duitse reuzen (konijntjes), 1 valkparkiet en 1 bourkeparkiet dit zijn onze kinderen.

Het is bij mij begonnen een paar jaar geleden toen ik nog op de motor reed kreeg ik op een gegeven moment trillingen in het rechter been durfde niet meer te rijden en af en toe toch proberen met trillende benen heb de motor na drie jaar stilstand weg gedaan met pijn in mijn hart.

Loop al een jaar of drie als een dronken man over straat 2018 naar de huisarts gegaan omdat mijn vrouw altijd maar zei van ga eens naar de dokter.

die stuurde me door naar neurologie in Sittard/geleen daar hebben ze testen gedaan om te kijken waar ik op reageerde en waarop niet ook een MRI van de rug gemaakt daar zagen ze niets toen hebben ze nog een MRI van mijn nek gemaakt maar daar zagen ze een klein drukpunt in de wervelkolom maar ze wisten niet zeker of het dat was maar we konden door een operatie kijken of het hielp er was ook een neurochirurg aanwezig uit Genk die zei ook het zou kunnen dat dat het probleem was.

December 2018 geopereerd daarna ging het 1 maand redelijk en toen zakte we weer langzaam in het oude patroon in Gebk weer foto's van de nek gemaakt en alles was goed verlopen toen naar de neuroloog in Genk die keek naar het dossier uit Sittard/Geleen die vroeg gelijk heb je ook problemen met plassen mijn antwoord ja het gaat heel langzaam en als ik het voel aankomen moet ik ook gelijk naar de wc gaan anders hebben we natte voeten + ik moest ook langer blijven zitten als ik te snel opstond liep de rest als nog in mijn broek.

Dit was ook de eerste keer dat hij mij zag maar merkte aan mijn spraak dat ik niet normaal prate ik moestn ook mijn ogen sluiten en met de vinger de neus raaken dat mislukte.

De neuroloog stuur de mij gelijk weer door naar de MRI om een opname van mijn hersenen te maken en 2 testen hoe de zenuwe reageerde op beelden die ik moest kijken en toen de uitsleg,
een grote gate kaas op de MRI beelden hij zei ook sorry het is toch wat ik al vermoede dat ze in Sittard zaten te slapen je hebt MS maar voor de verzekering moeten we eerst nog een bloedonderzoek en lumbaalpunctie doen had een verdoving voelde me goed maar toen ze me vocht af gingen tappen brak me het zweet uit en moest liggen kon niet blijven zitten dat hebben ze ook goed opgevangen en was ook gelukt. nu krijgen we 06-02-2019 de uitslag in Genk.

Eergisteren 30-01-2019 naar de huisarts geweest en mijn vriuw heeft voor mij gesproken zodat ik nu Prednisolon heb gekregen en tramadol bruis voelde me de dag erna supper kon weer eens gewoon lopen zonder alles omver te lopen maar zo dom als ik ben gelijk de serre beginnen te poetsen had maar 3 M2 gedaan en toen storte ik in de rest vande dag een dood vogeltje gisteren dacht ik ga de trap zuigen ook gedaan was bvewn heb de stofzuiger neer gezet en naar onder gegaan en weer kapot.

Mijn vrouw wil ook niet dat ik dit ga doen maar wil ook bezig zijn maak zelf voor mijn eigen al gezonde gerechten ( Jelinek Dieet ) maar moet gewoon rustig doen.
3 jaar afgesnauwd door collega's dat ik moest opletten bij mijn werk en zat daar iedere dag als eerste en als laatste weg + ook de zaterdag grotendeels erbij.
Kroop de trap op en af vergat veel last van mijn hand 03-01-2018 getopt met werken en ziek gemeld maar mijn werkgever zei dat kan niet ga maar eerst naar de dokter daar krijg je misschien wel een pilletje voor:haha:

Eergisteren een mooie nieuwe Rollator gekregen van mijn vrouw dan kan ik ook eens een stukje gaan wandelen als ze werken is.
net als nu krijg ik weer last van Arm / Hand dus tijd om af te sluiten.

Hoop dat ik alles een beetje juist heb opgeschreven als er vragen zijn hoor ik ze graag ben blij dat deze forum bestaat hier kun je veel van leren als leek.
hoop nog veel te leren van jullie en hoop ook dat jullie wat aan mij hebben.

Vriendelijke Groeten Raimond
Klick

Bericht door Klick »

Raimond
welkom!!
goed en duidelijk omschreven verhaal. spannende tijd voor jullie.

is je bloed al onderzocht op vitamines en mineralen? vooral b12 (tekort.. teveel kan haast niet), b6 (teveel is slecht.. vooral bij gebruik multivitamine) D (bijna iedereen heeft tekort.. de norm van de huisarts is te laag dus te snel stempel ok)
Raimond

Bericht door Raimond »

Hallo Klick,

Allereerst wil ik Leeuwtje bedanken voor de ruimtes tussen de regels ziet een stuk beter uit.

Mijn bloed is ook afgetapt in Genk samen met de lumbaal punctie dus de uitslag krijg ik ook 06-02-2019 te horen.

ik slik ook 1 Omega 3 tablet en 1 B12 tablet neem er hier altijd maar 1 van omdat ik dit al gelezen had dat we dat vaak te kort hadden hebben we dat 2 weken geleden gekocht en aan het gebruiken.

Zal nog even verder gaan met wie ik ben:

Heb ook al Suikerziekte vanaf mijn 18de jaar ook al vaak een ongeluk gehad door een Hypo ( Bloedsuiker te laag ) en ook vaak op onverklaarbare wijze hoefde ik dan ook niet te spuiten kon gewoon eten en zat dan met de suiker goed,
weet ook niet of dat door de MS kan maar de medicie stonden toen ook al raar te kijken.

Was Jaren lang Internationaal Chauffeur bijna heel europa gehad.

Daarna in de loods komen te werken en zelf in de buurt ladingen ophalen en brengen.

Daarna orderspicken voor een levensmiddelen bedrijf en daar mmakte ik ook wel eens rare fouten maar weet niet of dit ook al een voor teken was.

en als laatste zat ik op kantoor orders uit te draaien en op te bergen, tijdsloten in te boeken bij verschillende klanten.

dit ging de laatste tijd echt niet goed meer alles in verkeerde mappen en dacht dat ik tijdsloten had geboekt maar helaas niet waar.

Zat hier al eerder maar had me even terug getrokken omdat ik het verhaal van ruitje gelezen had en was daar heel erg van geschrokken.

Het leven is helaas hard en we moeten er zelf het beste van zien te maken maar leuk is anders hoop nog een goede leerzame tijd hier te mogen hebben.

Bedankt voor de reactie en jullie horen de uitslag nog van me wat er allemaal uitgekomen is.

Fijne dag verder Raimond
Raimond

Bericht door Raimond »

[QUOTE=Klick;1117638]Raimond

welkom!!

goed en duidelijk omschreven verhaal. spannende tijd voor jullie.



is je bloed al onderzocht op vitamines en mineralen? vooral b12 (tekort.. teveel kan haast niet), b6 (teveel is slecht.. vooral bij gebruik multivitamine) D (bijna iedereen heeft tekort.. de norm van de huisarts is te laag dus te snel stempel ok)[/QUOTE]Laatste bloedtest was helemaal goed geen dingen teveel of te weinig zei de Neuroloog dit kon ook niet met pillen bereikt worden .

Maar eet ook al jaren gezond

Niet dat het veel geholpen heeft heb toch ms 06-03-2019 krijg ik mijn eerste infuus met Ocrelizumab.

De prednison had ik maar 5 dagen gehad en daarna niet meer omdat de neuroloog het niet nodig vond om mij dat te geven en een oppepper te geven om daarna weer in elkaar te laten zakken

Gaf ook een geweldig gevoel en dacht dat ik alles weet aankon maar wat ik ook deed binnen een kwartier lag ik uitgeteld op de grond.

Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk
Fratema

Bericht door Fratema »

Raimond, wat schrijf je leuk! Goed dat je hier bent.
Sjaantje, kom je nog eens langs hier?
Raimond

Bericht door Raimond »

Ik weet zelf niet meer wat ik waar heb geschreven.

Ik en mooi schrijven dat zal dan voor het eerst in mijn leven zijn.


Verstuurd vanaf mijn S60 met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp