Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hoe meer zielen....

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Steven

Hoe meer zielen....

Bericht door Steven »

Beste allemaal,

Mijn naam is Steven, ik ben geboren in Amsterdam en sinds vorige maand zestig jaar. Hoewel ik al jaren onverklaarde klachten had heb ik rond kerst vorig jaar eindelijk de officiële diagnose PPMS gekregen. Ik ben toen opgehouden met het ontkennen van die mogelijkheid en ben nu op zoek naar lotgenoten (of anderen) die me kunnen helpen met het vinden van een manier om hiermee om te gaan. En voor de gezelligheid, natuurlijk. Vandaar dat ik lid ben geworden van de MS Vereniging en me nu op dit forum voorstel.

Over mezelf: Ik heb in meerdere landen in West-Europa gewoond, spreek vijf talen, zong vroeger in bluesbandjes, hou van lezen en allerlei soorten muziek. Wandelen was ook een grote liefhebberij van me maar dat gaat nu echt niet meer, ik loop met een rollator of kortere stukjes met een wandelstok. De moeder van mijn enige dochter is Française en al tien jaar terug naar een dorp in de buurt van Avignon en haar familie. Mijn dochter was toen 15 en is bij mij blijven wonen, nu woont ze in een studentenwoning en doet haar masterstudie aan de VU.

De laatste 20 jaar heb ik in de ICT gewerkt, daarvoor was ik leraar Engels voor volwassenen en daar weer voor heb ik allerlei verschillende banen gehad. Op dit moment, sinds het begin van de coronatoestand, ben ik voor 100% ziek gemeld. Ook ben ik op zoek naar een rolstoelwoning in Amsterdam want die zal ik waarschijnlijk wel nodig gaan hebben. Ik woon nu fantastisch maar wel twee hoog zonder lift. Gelukkig heb ik van het indicatiebureau sinds kort wel toestemming gekregen voor zo´n woning.

Als iemand wil reageren, graag!

Groetjes,

Steven
Laatst gewijzigd door Steven op 19 apr 2021, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toevoeging witregels ivm leesbaarheid.
Klick

Re: Hoe meer zielen....

Bericht door Klick »

hoi steven
welkom hier!
voor lotgenoten zit je hier wel goed :zon: bij de vereniging ook trouwens.
ik ging voor corona vaker naar een koffiebijeenkomst en heb daar vooral tijdens mijn ontkenningsfase veel aan gehad.
ook de ms dag van het ms fonds was voor mij de eerste keren erg nuttig. van die dagen zijn volgensmij youtubes gemaakt..

het is altijd prettig herkenning te vinden bij mensen vooral bij t soort vage en vooral wisselende klachten waar wij mee te dealen hebben.
je hoeft hier iig niet uit te leggen als t even moeilijk gaat of als je op zoek naar je grens er vaak overheen gaat.
leeuwtje-nl

Re: Hoe meer zielen....

Bericht door leeuwtje-nl »

Welkom, Steven!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp