Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Diagnose is MS

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Rozemarijn

Diagnose is MS

Bericht door Rozemarijn »

6 januari 2021 ik krijg te horen van mijn neuroloog dat ik MS heb :| Mijn eerste gevoel: eindelijk ik heb iets, ik ben niet gek, mijn lijf laat mij in de steek maar dat heeft nu een naam :P

Inmiddels bijna een jaar later, ik zal mij trouwens eerst eens normaal voorstellen.
Mijn naam is Rozemarijn maar voor mijn omgeving gewoon Roos, ben 42 ( bijna 43, 6-12-1978)
En woon in de Noordoostpolder.
Ben gezegend met 5 kinderen in de leeftijd van 4 tot 17 jaar!

Helaas lig ik naast mijn ziekte ook nog eens in scheiding er is dus bij mij erg veel aan de hand.

Ik hoop veel te kunnen leren en informatie op te doen door jullie verhalen te lezen!

Vriendelijke groetjes,
Roos
Jetteke

Re: Diagnose is MS

Bericht door Jetteke »

Welkom Rozemarijn.

Dat is best pittig zo samen, eerst de diagnose en dan ook nog eens een scheiding... Hopelijk heb je wat steun aan je kinderen. Hier op het forum heb ik in elk geval een schat aan informatie kunnen vinden, dus schroom niet als je vragen hebt :-)
Rozemarijn

Re: Diagnose is MS

Bericht door Rozemarijn »

Bedankt voor je reactie Jetteke!
Het is inderdaad erg veel maar door mijn kinderen en een hoop positiviteit slaan we ons er door heen. Zo ver dat kan😵‍💫

Ik merk dat ik naarmate de acceptatie van de ziekte ik eigenlijk steeds meer vragen heb, het helpt gelukkig veel door hier de vele verhalen te lezen.

Vriendelijke groetjes
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Diagnose is MS

Bericht door Qanuk00 »

Welkom, leuk dat je je voorstelt en je ervaring deelt! Heftig hoor, 5 kids en in scheiding liggen, hopelijk niet teveel last van je MS?
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Rozemarijn

Re: Diagnose is MS

Bericht door Rozemarijn »

Beste Qanuk00,

Wat lief dat je reageert op mijn berichtje 🥰
Qua lijf is het best behelpen hoor, mijn benen willen niet zo goed meer, voornamelijk de rechterkant, ook mijn hand aan de rechterkant verliest veel kracht! Dof gevoel ☹️
Ook mijn blaas wil niet meer echt mee doen, althans de plasbuis ontspand niet meer dus kan ik niet meer plassen ( dus een verblijfskatheter voor nu) hoop dat ik daar nog van af kan komen want heb veel blaasontstekingen daar door!

Ook merk ik dat ik echt heeeeel snel moe ben, ben natuurlijk druk met de kinderen en wat daar allemaal bij hoort!
De scheiding doet ook heel veel in mijn hoofd, erg emotioneel!

Maar goed ik ben eindstand een erg positief mens en hoop mij zodra ik een huisje heb voor mijzelf en de kinderen, (En mijn financiële situatie op orde is)
Keihard te herpakken en er voor te gaan😌

Hoe is het met jou Qanuk00, ik hoop dat het stabiel en rustig gaat met je!
Groetjes en fijne avond😘
Bram_MSinbeeld

Re: Diagnose is MS

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Wat een ellendige combinatie een scheiding en MS :(

Heel veel sterkte de komende tijd @Rozemarijn. Durf om hulp te vragen. Dat kan natuurlijk hier op het forum, maar schroom ook niet om bij je huisarts/WMO aan te kloppen voor extra hulp.
Rozemarijn

Re: Diagnose is MS

Bericht door Rozemarijn »

Beste Bram,
Dank je wel voor je zorgen!
Ik heb gelukkig lieve hulp van huisarts, WMO en maatschappelijk werk!

Knuffels
Marina

Re: Diagnose is MS

Bericht door Marina »

Welkom, Rozemarijn!

Heftig hoor, zowel de diagnose krijgen, de MS-klachten zelf, als tegelijkertijd een scheiding moeten verwerken met alles wat daarbij komt kijken :shock: !

Ik begreep uit een bericht van je dat je al wel hulp krijgt van diverse hulpverleners, gelukkig!
Als ik nog een tip mag geven.. probeer zoveel mogelijk toch een beetje te ontspannen want stress heeft geen positieve invloed op je klachten.

Ik wens je veel kracht in deze moeilijke tijden voor je!
En schroom niet om vragen die opkomen bij je te stellen hier of even van je af te schrijven mocht je daar behoefte aan hebben.
Rozemarijn

Re: Diagnose is MS

Bericht door Rozemarijn »

Beste Marina,

Wat een zeer lief berichtje van jou, ik merk door in dit Forum mijn verhaal en gevoelens te uiten, voel ik mij een stukje sterker ;)
Ik hoop dat er voor mij en mijn kinderen snel een lief gezellig huisje gevonden word door de woningbouwvereniging en de WMO, zodat ik met de acceptatie van mijn ms kan beginnen en dus ook de stress die ik nu ervaar daardoor en de scheiding kan gaan omzetten naar positiviteit en gezelligheid voor mijn kinderen en mijzelf natuurlijk 😄

Ik hoop dat het met jou goed gaat en nogmaals bedankt voor je lieve berichtje dat sterkt mij 😘
Bram_MSinbeeld

Re: Diagnose is MS

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Rozemarijn schreef: 08 okt 2021, 05:45 Beste Bram,
Dank je wel voor je zorgen!
Ik heb gelukkig lieve hulp van huisarts, WMO en maatschappelijk werk!

Knuffels
Fijn om te lezen! Ik merk bij mezelf dat ik hulp vragen soms best wel lastig vind (zeker net na de diagnose)... Maar gelukkig heb je al wat mensen om je heen die je goed kunnen helpen!

En zoals @Marina zegt: "Stress heeft geen positieve invloed op MS-klachten." Je komt door alle ellende al snel in een neerwaartste spiraal. Dat weten en je focussen op andere dingen doet wonderen. Zo te lezen doe je dat al:
Rozemarijn schreef: 08 okt 2021, 15:18 Ik hoop dat er voor mij en mijn kinderen snel een lief gezellig huisje gevonden word door de woningbouwvereniging en de WMO, zodat ik met de acceptatie van mijn ms kan beginnen en dus ook de stress die ik nu ervaar daardoor en de scheiding kan gaan omzetten naar positiviteit en gezelligheid voor mijn kinderen en mijzelf natuurlijk 😄
:thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp