Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CCSVI: Behandelingen en updates

MS onderzoek&studies
Robbie

Bericht door Robbie »

[quote=Sebastiaan;889065]Ik zal eens proberen namens de redactie van MenSen in contact te komen. Het hele eiwitverhaal is volgens mij compleet nieuw, dus dat rechtvaardigt dan wel wat journalistieke aandacht.[/quote]
Ja, ik heb gezocht, gesproken en niet gevonden:D
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE=joge;888998]Iemand een idee welke eiwitten hij bedoelt en welke 'medicamenten' daar bij passen? [/QUOTE]
Vast dubbelblind getest... ;)
Robbie

Bericht door Robbie »

[quote=Sebastiaan;889065]Ik zal eens proberen namens de redactie van MenSen in contact te komen. Het hele eiwitverhaal is volgens mij compleet nieuw, dus dat rechtvaardigt dan wel wat journalistieke aandacht.[/quote]

Overigens is er wel iets met een eiwit dat reageert nadat de aderwand opgerekt is door angioplasty cq rekken door.met spataders (dat [I]begrijp[/I] ik dan weer wel:cool:)
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=joge;888998]Iemand een idee welke eiwitten hij bedoelt en welke 'medicamenten' daar bij passen?[/QUOTE]

[B]Studieprotocol:[/B] Meten van cytokines in plasma uit de vena jugularis interna bij MS

[B]Doel:[/B] Vergelijken van plasmaconcentraties van cytokines in bloed afkomstig uit de vena jugularis interna met perifeer veneus bloed bij patienten met MS

[B]Achtergrond:[/B] Het is van belang dat de associatie CCSVI en MS verder wordt onderzocht om te begrijpen hoe de stenoses tot stand komen. Onze hypothese houdt in dat de veneuze vernauwingen mogelijk het gevolg zijn van de imflammatoire ziekteactiviteit van MS in de hersenen. Daarom willen wij de concentratie aan cytokines in het bloed van de vena jugularis vergelijken met deze aanwezig in het perifeer bloed. Een hogere concentratie van cytokines in het vena jugularis systeem zou eventueel de veneuze vaatwanden kunnen doen vernauwen.

[QUOTE=Marsei;889082]Vast dubbelblind getest... ;)[/QUOTE]
De studiepopulatie bestaat uit:
10 MS patienten
10 geslacht en leeftijd "matched" niet-MS patienten (controlegroep)
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE=TvG;889092]
De studiepopulatie bestaat uit:
10 MS patienten
10 geslacht en leeftijd "matched" niet-MS patienten (controlegroep)[/QUOTE]
Wow, en al helemaal afgerond?
TvG

Bericht door TvG »

Het laatste wat ik van Dr. B hierover heb gehoord is dat het verrassende resultaten opleverde, maar ik neem aan dat men voorzichtig is en niet dezelfde fout wil maken als Dr. Z...
Robbie

Bericht door Robbie »

Oja, cytokine nou...ga daar maar eens goed over lezen.

Ik hecht hier erg weinig waarde aan, maar laat mij erg graag verassen

(Overigens doet/deed het OLV dit onderzoek samen met uz Brussel)

Is niet nieuw...
[url]http://journals.ohiolink.edu/ejc/articl ... imircifmsp[/url]
joge

Bericht door joge »

Ik zit liever op m'n stokpaardje; dat begrijp ik tenminste: door dotteren wordt de nervus vagus geprikkeld. Een logische gedachte.
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE=joge;889169]Ik zit liever op m'n stokpaardje; dat begrijp ik tenminste: door dotteren wordt de nervus vagus geprikkeld. Een logische gedachte.[/QUOTE]
Niet alles eraan is zo logisch. Ook Dr. Arata kan er niet alles mee verklaren. Ik had onderaan in [URL="http://www.msweb.nl/forum/showpost.php? ... count=1087"]dit bericht[/URL] een aantal vragen gezet. Kun je die beantwoorden?
joge

Bericht door joge »

De prikkeling van het parasympatische zenuwstelsel is duidelijk maar een deel van het verhaal, maar voor mij wel plausibel en begrijpelijk. Het een (parasympatische zenuwstelsel prikkelen) sluit het ander (vaten, eiwitten, andere factoren) niet uit.

Een eenmalige prikkeling is niet genoeg, dat geloof ik niet. Met behulp van een pacemaker-achtig apparaat zal dat vaker moeten gebeuren. Net als bij de mevrouw die z'n ding had (met een andere ziekte) en die het apparaat twee keer per dag activeerde.

Ik kan me voorstellen dat als het parasympatische zenuwstelsel een boost krijgt, je hele systeem wakkerder wordt, en ook het autonome deel het beter doet. Dus dat ook het lopen en andere bewuste acties beter gaan.

Ik fantaseer maar wat he... Overigens: allemaal symptoombestrijding. Maar dat is niks mis mee.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp