Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CCSVI: Behandelingen en updates

MS onderzoek&studies
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=Jolande;829640]Maar is dat wel een ms symptoom?
Wat hebben koude voeten met ms te maken?
Maakt verder niet uit hoor altijd fijn maar laten we alles wel in het juiste perspectief plaatsen :cool:[/QUOTE]

Betere doorbloeding van handen en voeten wordt door heel veel mensen die een CCSVI-behandeling hebben ondergaan gemeld.

Kan een MS-symptoom zijn, wanneer er sprake is van problemen met de zenuwen in handen en voeten. Kan ook een bloedtoevoerprobleem zijn. In beide gevallen is het fijn dat het door de behandeling opgelost is.
jackieline

Bericht door jackieline »

gggrrrr:boos:
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Sebastiaan;829644]Betere doorbloeding van handen en voeten wordt door heel veel mensen die een CCSVI-behandeling hebben ondergaan gemeld.

Kan een MS-symptoom zijn, wanneer er sprake is van problemen met de zenuwen in handen en voeten. Kan ook een bloedtoevoerprobleem zijn. In beide gevallen is het fijn dat het door de behandeling opgelost is.[/QUOTE]
Klopt niet sebastiaan, zenuwen in ledematen behoren niet tot het ziektebeeld 'ms'.
Het behoort immers niet tot het centrale zenuwstelsel :cool:
Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan »

[QUOTE=Jolande;829658]Klopt niet sebastiaan, zenuwen in ledematen behoren niet tot het ziektebeeld 'ms'.
Het behoort immers niet tot het centrale zenuwstelsel :cool:[/QUOTE]

Dan had ik het uitgebreider moeten beschrijven als "beschadigingen in de zenuwbanen of die hersengebieden die warmte/kou-registratie in de ledematen regelen".
marc123

Bericht door marc123 »

Jolande, als ik vragen mag; jij schijnt ook een behandeling tegen CCSVI te hebben ondergaan. Wat is daarvan het effect geweest en waar heb je dat

dan laten doen? Verder geloof ik je wel als je stelt dat een verstoorde doorbloeding geen ms-symptoon is, maar wat zegt dat nu?

Ik zie het wat breder; direct of indirect zorgt ms voor een minder goed functionerend lichaam. Sommige klachtjes kunnen worden verholpen door een

deel-oplossing. Fijn toch?
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Jolande, ten eerste: wat is MS, dus wat is een MS symptoom.

En misschien zijn het wel allemaal ccsvi symptomen, vrouwvanman schrijft gewoon over warme voeten na ccsvi behandeling.
Zij heeft het niet over ms symptomen.
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Sebastiaan;829660]Dan had ik het uitgebreider moeten beschrijven als "beschadigingen in de zenuwbanen of die hersengebieden die warmte/kou-registratie in de ledematen regelen".[/QUOTE]
Ik denk niet dat het om registratie gaat,de ledematen zijn ECHT koud! Dus hoogstwaarschijnlijk gevalletje gestoorde doorbloeding ik denk dat je er hier echt naast zit sorry.
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=marc123;829661]Jolande, als ik vragen mag; jij schijnt ook een behandeling tegen CCSVI te hebben ondergaan. Wat is daarvan het effect geweest en waar heb je dat

dan laten doen? Verder geloof ik je wel als je stelt dat een verstoorde doorbloeding geen ms-symptoon is, maar wat zegt dat nu?

Ik zie het wat breder; direct of indirect zorgt ms voor een minder goed functionerend lichaam. Sommige klachtjes kunnen worden verholpen door een

deel-oplossing. Fijn toch?[/QUOTE]
Klopt in belgie, had al relatief weinig klachten, nu al een tijdje geen.
Ja oplossen van elk probleem is fijn, maar nog fijner als het een ms gerelateerd probleem is en het een waarschijnlijke rol speelt in de ccsvi-ms kwestie toch?
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=Ditte;829662]Jolande, ten eerste: wat is MS, dus wat is een MS symptoom.[/QUOTE]
MS is een ontstekingsziekte aan het CZS, daar twijfelt niemand aan of jij wel?
marc123

Bericht door marc123 »

Dank voor je antwoord, Jolande, en nee; een oplossing van een probleem is niet fijner als dat ms-gerelateerd was. Dat zegt me gewoon niets;

Er was een probleem, dat is nu verholpen -> fijn. Trouwens, door wie ben jij behandeld in Belgie en hoe was het daar?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp