Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Project Y: MS-ers geboren in 1966

MS onderzoek&studies
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ik heb me opgegeven, maar verder niets meer gehoord
bosnimf

Bericht door bosnimf »

Neuron

Gisteren heb ik me opgegeven. Ik denk ook dat het een heel goed onderzoek is en ik hoop dat het positieve dingen oplevert voor mensen met MS.

Karen, als ik zie wat je allemaal te wachten staat, maak ik me vooral zorgen omdat dit in Amsterdam is. Dat betekent dat ik met het openbaar vervoer naar Amsterdam moet. Tijdens de spits is dat een uitdaging.

Ik kan best wat hebben hoor. Ik hoop wel op een zitplaats.Daarnaast kost zo'n hele dag veel energie. Daar zie ik wel tegenop.

Maar ik heb me dus al opgegeven gisteren en vandaag heb ik al een berichtje gekregen. Djoeke Doesburg, ik neem aan dat dat een man is:weetniet::?
Karen - MSweb

Bericht door Karen - MSweb »

Hoi Bosnimf,
Wat goed dat je je hebt opgegeven en dus al contact hebt met Djoeke Doesburg. Je twijfels over het reizen kun je best met Djoeke bespreken hoor, ZE ;) staat open voor dat soort overwegingen en denkt graag met je mee.
Valentina

Bericht door Valentina »

Ik ben van 1966 en heb me inmiddels (al enige tijd geleden) opgegeven.

Ik heb in juli 2017 een berichtje gekregen dat ze gaan starten, dus ik wacht het maar rustig af wanneer ik aan de beurt ben en naar Amsterdam mag voor een (vermoeiende) dag.
Karen - MSweb

Goed nieuws!

Bericht door Karen - MSweb »

Goed nieuws!

Dag allemaal,

Vandaag is er nieuws over Project Y en sponsoring:


[url]https://www.msweb.nl/actueel/nieuws/zes-ton-project-y/[/url]


Ik hoop snel met meer nieuws te komen!
neuron

Microbioom

Bericht door neuron »

Microbioom

Karen,

Gaan jullie ook naar het microbioom kijken?



.
Merce

Bericht door Merce »

Ik ben van juni 67. En bij mij is nu pas MS vastgesteld. Maar ik val dan buiten de boot als alleen bouwjaar 66 mee mag doen.

Mijn identieke tweelingzus zou echter wel in de controlegroep mee kunnen doen ( als ze dat wil). Want de controlegroep loopt wel tot 1967.
neuron

Bericht door neuron »

[QUOTE=Merce;1102917]Ik ben van juni 67. En bij mij is nu pas MS vastgesteld. Maar ik val dan buiten de boot als alleen bouwjaar 66 mee mag doen.

Mijn identieke tweelingzus zou echter wel in de controlegroep mee kunnen doen ( als ze dat wil). Want de controlegroep loopt wel tot 1967.[/QUOTE]

Merce,

Ik zou jullie gewoon aanmelden.
Dan hoor je wel of je mee mag doen.

Tweelingen zijn zowiezo heeeeel belangrijk voor onderzoek.

.
Dango

Bericht door Dango »

ben van 1966 dus vorig jaar ook opgegeven.

we wachten af

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Marsei

Bericht door Marsei »

Van Facebook:
[QUOTE]Van de ca 2.500 potentiële kandidaten heeft zich slechts een klein deel daadwerkelijk aangemeld voor de onderzoeken in het VUMC.

Dat is jammer, wellicht een gemiste kans want goed onderzoek is broodnodig voor onszelf maar zéker voor de generaties van onze kinderen en kleinkinderen.

Du ben je geboren in Nederland in 1966 én heb je MS? Meld je dan s.v.p. alsnog aan.

Ben je geboren in 1965, 1966 of 1967 en heb je #géén MS? Óók dan is jouw hulp zéér bruikbaar voor dit onderzoek.[/QUOTE]

- Inmiddels zijn er 29 mensen met MS, en 14 mensen zonder MS naar de onderzoeksdag geweest.

- Tot en met de zomer staan er 36 deelnemers ingepland.

- 149 mensen staan op de lijst van mensen met interesse; deze moeten nog ingepland worden.

Ben je in '66 geboren mail dan even naar de VU (projecty@vumc.nl), ook als je niet deel wil nemen. Men wil ook weten hoeveel mensen uit '66 MS hebben.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp