Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nog steeds op zoek naar deelnemers onderzoek over 'MS ervaringen'

MS onderzoek&studies
Melaniekordic

Nog steeds op zoek naar deelnemers onderzoek over 'MS ervaringen'

Bericht door Melaniekordic »

Wij, Willemijn Klein Swormink en Melanie Kordic, nodigen u van harte uit om deel te nemen aan een onderzoek over 'MS ervaringen' in opdracht van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Het kan veel uitmaken hoe een arts of verpleegkundige een patiënt informeert over een ziekte of een behandeling. Soms valt informatie verkeerd. Andere keren is medische communicatie onduidelijk, te lang of juist te kort. Met dit onderzoek wensen wij de effectiviteit van medische informatie over MS te vergroten. Niet elk mens is hetzelfde. Het is daarom belangrijk om de communicatie goed af te stemmen op de ontvanger. Met het uitvoeren van dit onderzoek hopen wij iets bij te kunnen dragen aan het grotere geheel. Dat is onze motivatie! Middels een online vragenlijst en enkele tests willen wij nagaan welke persoons- en omgevingsfactoren een rol spelen bij effecten van medische informatie voor mensen met MS.

Met uw deelname kunt u een waardevolle bijdrage leveren aan een wetenschappelijke onderzoekslijn rondom arts-patiëntcommunicatie aan de Radboud Universiteit. Wij zullen u uiteraard op een later tijdstip informeren over de bevindingen van ons onderzoek. Daarnaast maakt u door deel te nemen aan het onderzoek ook nog kans op een Bol.com bon ter waarde van €20,-. Wanneer u mee wenst te doen aan het onderzoek kunt u op de onderstaande link klikken:

[URL="https://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form ... OlQ8gXvVpH"]https://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form ... OlQ8gXvVpH[/URL]

Het invullen van de vragenlijst zal naar schatting 20-25 minuten van uw tijd in beslag nemen. Leest u voordat u de vragenlijst invult het bijgevoegde document ‘patiënten informatiebrief’ door zodat u goed op de hoogte bent van wat meedoen aan het onderzoek inhoudt en wat u kunt verwachten. De patiënten informatiebrief kunt u via de volgende link vinden: [URL="https://www.pdf.investintech.com/previe ... lUUHlFR3I="]https://www.pdf.investintech.com/previe ... lUUHlFR3I=[/URL]

Wij danken u hartelijk voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Willemijn Klein Swormink en Melanie Kordic
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hallo,

Waarom mag ik niet meedoen omdat ik 15 jaar geleden een hersenschudding heb gehad? Ik ben gewoon genezen en heb 8 jaar nergens last van gehad en toen kreeg ik MS.

Gewoon benieuwd, succes met jullie onderzoek
Melaniekordic

Bericht door Melaniekordic »

Hoi,

In eerste instantie hebben wij dit ingesteld, omdat er in de vragenlijst een aantal geheugentaken worden gegeven en deze aandoeningen daarop van invloed kunnen zijn. Naar aanleiding van uw terechte opmerking hebben wij echter besloten dit aan te passen, zodat ook mensen met bijvoorbeeld een whiplash of hersenschudding de vragenlijst verder af kunnen maken. Als het goed is kunt u nu dus alsnog de vragenlijst invullen, mocht u dat willen.

In ieder geval erg bedankt voor de feedback!
Knillis

Bericht door Knillis »

@Melaniekordic

Ik heb jouw andere , identieke topics verwijderd. Plaatsing van dubbele berichten is niet toegestaan op het forum omdat dit verwarrend werkt.

Succes met jullie onderzoek!
r_de_ruiter

Bericht door r_de_ruiter »

goede dag,ik heb de vragenlijst ingevult,maar de 15 dingen vraag toch een opmerking,als je de antwoorden kopieert en plakt kom je er door heen anders niet,als je bv maar 4 of 5 woorden kent en je klikt op door gaan dan gaat ie weer terug naar de vorige pagina,dit is toch niet de bedoeling??
Melaniekordic

Bericht door Melaniekordic »

Goedenavond,

Bedankt voor uw bericht!

Als u doelt op dat u drie keer hetzelfde scherm te zien krijgt met 15 woorden en dus ook drie keer gevraagd wordt deze te onthouden, dan klopt dat. In de uitlegtekst voorafgaand aan de test wordt ook verteld dat de procedure zich drie keer herhaald, maar wellicht heeft u dit net gemist. Als u maar enkele woorden invult gaat de pagina dus niet terug, maar gaat u verder naar een identieke pagina. U hoeft geen woorden te kopiëren of perse aan 15 woorden te komen om verder te gaan, maar telkens gewoon in te vullen welke woorden u zich daadwerkelijk herinnert. Na dit drie keer te hebben gedaan, gaat de vragenlijst verder naar de andere vragen.

Als dit niet is wat u bedoelt of als u verder nog vragen heeft dan hoor ik dat graag:)
Knillis

Bericht door Knillis »

Lastig hoor die 15 woorden vragen. Ik heb het laatste jaar meer van dit soort “boodschappenlijstjes” moeten maken in het kader van een onderzoek van het VUMC maar het valt niet mee.

Het rare is wel dat als ik zo’n lijstje hebt gemaakt en heel veel woorden gewoon niet meer wist, deze woorden later wel gewoon “omhoog” komen. Het hoofd blijft dit op een of andere manier er nog mee bezig terwijl je al heel andere dingen aan het doen bent.

Dat is iets wat mij erg verwonderd.
mari

Bericht door mari »

Ingevuld
Melaniekordic

Bericht door Melaniekordic »

@Knillis @Mari

Bedankt voor het invullen!

Het is inderdaad apart hoe het geheugen soms werkt. Het is in ieder geval herkenbaar dat je je soms op de gekste momenten weer ineens iets herinnert:)
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ook ingevuld. Succes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp