Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nog steeds op zoek naar deelnemers onderzoek over 'MS ervaringen'

MS onderzoek&studies
grayliana

Bericht door grayliana »

Ingevuld
Melaniekordic

Nog steeds op zoek naar deelnemers onderzoek over 'MS ervaringen'

Bericht door Melaniekordic »

Nog steeds op zoek naar deelnemers onderzoek over 'MS ervaringen'

[B]Uitnodiging deelname aan onderzoek ervaringen met MS[/B]
U wordt van harte uitgenodigd om deel te nemen aan een onderzoek over 'MS ervaringen' in opdracht van de Radboud Universiteit Nijmegen.

Het kan veel uitmaken hoe een arts of verpleegkundige een patiënt informeert over een ziekte of een behandeling. Soms valt informatie verkeerd. Andere keren is medische communicatie onduidelijk, te lang of juist te kort. Met dit onderzoek wensen wij de effectiviteit van medische informatie over MS te vergroten. Niet elk mens is hetzelfde. Het is daarom belangrijk om de communicatie goed af te stemmen op de ontvanger. Met het uitvoeren van dit onderzoek hopen wij iets bij te kunnen dragen aan het grotere geheel. Dat is onze motivatie! Middels een online vragenlijst en enkele tests willen wij nagaan welke persoons- en omgevingsfactoren een rol spelen bij effecten van medische informatie voor mensen met MS.

Met uw deelname kunt u een waardevolle bijdrage leveren aan een wetenschappelijke onderzoekslijn rondom arts-patiëntcommunicatie aan de Radboud Universiteit. Wij zullen u uiteraard op een later tijdstip informeren over de bevindingen van ons onderzoek. Daarnaast maakt u door deel te nemen aan het onderzoek ook nog kans op een Bol.com bon ter waarde van €20,-. Wanneer u mee wenst te doen aan het onderzoek kunt u op de onderstaande link klikken:

[URL="http://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... OlQ8gXvVpH"]http://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form/ ... OlQ8gXvVpH[/URL]

Het invullen van de vragenlijst zal naar schatting 20-25 minuten van uw tijd in beslag nemen. Leest u voordat u de vragenlijst invult het bijgevoegde document ‘patiënten informatiebrief’ door zodat u goed op de hoogte bent van wat meedoen aan het onderzoek inhoudt en wat u kunt verwachten. De patiënten informatiebrief kunt u via de volgende link vinden: [URL="https://www.pdf.investintech.com/previe ... x2VW9NTjY="]https://www.pdf.investintech.com/previe ... x2VW9NTjY=[/URL]

Wij danken u hartelijk voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Willemijn Klein Swormink en Melanie Kordic
1207

Bericht door 1207 »

Link werkt niet hier en zo in hoofdletters schrijven komt opdringerig over.

het contact patient-arts-verpleging-... is interpersoonlijke communicatie en dan is het belangrijk dat het klikt, men op dezelfde golflengte zit, men elkaar vertrouwt,... geen idee hoe je dat in een vragenlijst kunt gooien

uiteraard wederzijds
ik kan voorschriftjes per mail vragen en m'n arts weet dat ik er geen misbruik van maak en onnodige iets vraag (of bv voor iemand anders).

kom je jarenlang meermaals per week bij dezelfde fysio dan is het handig dat men een beetje overeenkomt
Melaniekordic

Bericht door Melaniekordic »

Excuses als het bericht opdringerig overkwam op u, dat was niet de bedoeling. Ik heb het gelijk aangepast en ook gelijk een werkende link geplaatst.

Ik snap zeker wat u zegt en geloof ook dat het vaak een kwestie is van een goede interpersoonlijke communicatie en klik wanneer er al een bestaande relatie is tussen de arts en de patiënt. Deze vragenlijst gaat echter ook over berichten die door gezondheidsinstanties kunnen worden verspreid of door een gezondheidsprofessional bij een nieuwe cliënt. Het is daarbij alsnog erg belangrijk om de goede bewoording te gebruiken en rekening te houden met het effect van taalgebruik. Het onderzoek gaat dus vooral in op specifieke formuleringen in een bericht en het effect daarvan op de ontvanger, ook in combinatie met bepaalde persoonlijkheidskenmerken van de ontvanger. Wij hopen met dit onderzoek op die manier dan ook iets aan bij te dragen aan effectievere communicatie gericht op MS-patiënten. Dit doet natuurlijk niets af aan het feit dat er sowieso een goede interpersoonlijke communicatie en relatie moet zijn tussen een arts en patiënt. De inzichten die hieruit voortkomen zouden dan ook meer kunnen worden ingezet als een aanvulling hierop.

Ik hoop dat ik u zo meer inzicht heb kunnen geven in waarom wij dit onderzoek toch belangrijk vinden om uit te voeren. Mocht u verder nog vragen of opmerkingen hebben dan ga ik daar natuurlijk ook graag op in.

Met vriendelijke groet,

Melanie
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ingevuld!

Ik heb inmiddels zo vaak in mijn ms-carrière die woordentest gedaan, hebben ze geen andere woorden? Inmiddels is het net zo goed een test van mn langetermijn geheugen als het korte.
Melaniekordic

Bericht door Melaniekordic »

Ik hoor inderdaad van meer deelnemers dat zij bekend zijn met de woorden en ik zal daar zeker een kritische kanttekening bij plaatsen. In ieder geval bedankt voor het invullen!
Knillis

Bericht door Knillis »

@Toeter

Ik heb het laatste jaar ook meerdere cogitie testen gedaan (vandaag toevallig de laatste van 3) in het kader van een onderzoek naar MS en cognitie van het VU Amsterdam.

Daar heb ik wel iedere keer heel andere woordenlijsten, die ook niet lijken op de lijst die ik hier heb moeten maken.

Er zijn dus schijnbaar wel meerdere soorten.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Ingevuld.
Kimmiejjj88

Bericht door Kimmiejjj88 »

Ingevuld
Bolletje

Bericht door Bolletje »

Hoi Willemijn en Melanie, ik ben met jullie vragenlijst begonnen maar heb dat na een paar bladzijden alweer weggelegd en gesloten. De reden is dat dat onderzoek vrijwel hetzelfde is als de geheugenonderzoeken waarvan ik er al vele heb gedaan en die ik steeds vervelender ben gaan vinden. Mijn grootste bezwaar tegen dit soort onderzoeken is dat ze, behalve dat ze stomvervelend zijn, geen rekening houden met het vermogen van mensen om hun tekortkomingen te compenseren, en juist daarin verschilt de mens van bv een goudvis. Nou ja, doe hiermee wat je wilt maar ik ben in ieder geval blij verlost te zijn van deze stomvervelende onderzoekjes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp