Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Oproep voor afstudeeronderzoek

MS onderzoek&studies
Olga

Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door Olga »

Vind jij het lastig om dagelijkse activiteiten te verdelen over de dag/week, rekening houdend met de (beperkte) energie die je hebt?

Ik ben opzoek naar deelnemers voor mijn afstudeeronderzoek voor de opleiding tot ergotherapeut.

De oproep hiervoor staat op MSweb onder het tabblad "Actueel" bij "Oproepen", met als titel: Maakt eHealth verschil bij mensen met MS?

Ik zou het fijn vinden als je mee wilt doen!
Sara

Re: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door Sara »

Hoi Olga,

als je meer respondenten zoekt is het misschien een idee om MSweb te vragen je oproep op de website zelf opnieuw te plaatsen (te vervangen) met in de kop en de inleiding nadruk op leven met vermoeidheid, bijvoorbeeld zoals je hier op het forum deed, ipv ehealth.

Een nieuw artikel wordt ook weer op Social Media verspreid, en dan is de titel heel belangrijk.

Succes met je onderzoek!
Marina

Re: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door Marina »

Hallo [mention]Olga[/mention]

Heb de enquete ingevuld. Wat ik persoonlijk nog miste was een tekstvak waar je eventueel een toelichting kunt geven bij de antwoorden op de vragen.
Wellicht is het ook handig om duidelijk te maken in je vraag in je bovenstaande bericht dat je de enquete ook kunt invullen als je geen problemen hebt (of denkt te hebben) bij de verdeling van dagelijkse/wekelijkse activiteiten? Of is de vraag specifiek gericht aan mensen die daar wel problemen mee ondervinden?

Succes nog met je onderzoek!


[mention]1207[/mention] Handig dat je de link naar het onderzoek meteen even in dit topic hebt geplaatst :thumbup: .
Jrs77

Re: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door Jrs77 »

Ik heb hem ook ingevuld.
Soms had ik wel het idee dat ik mijn eigen situatie niet helemaal herkende in de mogelijke antwoorden. Het verdelen van de tijd is niet zozeer het probleem; vaak is het gegeven dat er regelmatig verdomd weinig tijd waarin je iets zou kunnen doen te verdelen is. En het is erg onvoorspelbaar of je later in de week ook nog genoeg fitte momenten hebt.
Marina

Re: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door Marina »

Jrs77 schreef: 14 jun 2020, 16:55 En het is erg onvoorspelbaar of je later in de week ook nog genoeg fitte momenten hebt.
Dit is iets wat ik zeker ook herken!
D-Cheryl

Re: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door D-Cheryl »

Marina schreef: 14 jun 2020, 14:39 Wellicht is het ook handig om duidelijk te maken in je vraag in je bovenstaande bericht dat je de enquete ook kunt invullen als je geen problemen hebt (of denkt te hebben) bij de verdeling van dagelijkse/wekelijkse activiteiten? Of is de vraag specifiek gericht aan mensen die daar wel problemen mee ondervinden?
Ja, ik sla hem inderdaad over om dat ik dit als onderdeel van een revalidatietraject al eens heb opgepakt met een ergotherapeut.
Jrs77

Re: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door Jrs77 »

D-Cheryl schreef: 14 jun 2020, 20:33 ...als onderdeel van een revalidatietraject al eens heb opgepakt met een ergotherapeut.
Ik ook, en daarin zaten heel wat punten die ik met de ergotherapeut heb besproken die niet zo makkelijk door eHealth te vervangen zijn. Dat zit echt in je persoonlijke situatie, wanneer je moe bent/wordt bijvoorbeeld, met de onvoorspelbare factoren (weer, slechte dag, medicatie, spontane verplichtingen/situaties). Zeer veel nuances ten opzichte van wat een ergotherapeut 'uit de boeken kan halen'.

Een plan maken is dus echt heel persoonlijk. Bij het invulling geven aan dat plan zou eHealth mogelijk wel een bijdrage kunnen leveren.
Olga

REMINDER: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door Olga »

Voor iedereen die al meegedaan heeft, dankjewel!
Voor wie nog niet heeft meegedaan een reminder. Je kunt nog mee doen aan het onderzoek. Hieronder de originele oproep.

Vind jij het lastig om dagelijkse activiteiten te verdelen over de dag/week, rekening houdend met de (beperkte) energie die je hebt?

Ik ben opzoek naar deelnemers voor mijn afstudeeronderzoek voor de opleiding tot ergotherapeut.

De oproep hiervoor staat op MSweb onder het tabblad "Actueel" bij "Oproepen", met als titel: Maakt eHealth verschil bij mensen met MS?

Ik zou het fijn vinden als je mee wilt doen!
D-Cheryl

Re: REMINDER: Oproep voor afstudeeronderzoek

Bericht door D-Cheryl »

Hi [mention]Olga[/mention] !

Zou je dan misschien ook even willen reageren op de vragen die gesteld worden in reactie op het topic dat je hierover eerder al opende? viewtopic.php?t=6942

Thanks!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp