Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Enquête over de psychosociale impact van spraakproblemen

MS onderzoek&studies
Wytske van der Veen

Enquête over de psychosociale impact van spraakproblemen

Bericht door Wytske van der Veen »

Hallo allemaal!

Voor de master Neurolinguïstiek aan de Rijksuniversiteit Groningen doe ik mijn afstudeeronderzoek over de psychosociale impact van spraakproblemen. Het doel van dit onderzoek is om te achterhalen wat de zelf-ervaren gevolgen van spraakproblemen zijn op het dagelijks leven van volwassenen. Verder willen we graag de percepties van de gesprekspartners ten aanzien van de spraakmoeilijkheden van anderen te weten komen.

Ik ben op zoek naar volwassenen met een spraakprobleem (zoals een dysartrie, verbale apraxie, o.i.d.) die een online vragenlijst in willen vullen. Het gaat hier echt om moeilijkheden met gesproken taal, dus het spreken. Het invullen van deze vragenlijst zal ongeveer 15-20 minuten van uw tijd in beslag nemen en de door u gegeven antwoorden zullen anoniem worden verwerkt.

Dus bent u of kent u iemand met een spraakprobleem? Dan zou ik het zeer waarderen als u mij wilt helpen door de vragenlijst in te vullen en/of te delen. 🙏🏻

Door op onderstaande link te klikken kunt u direct met de vragenlijst beginnen: https://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/S ... 60ERwKOaSW

Heeft u vragen of wilt u meer weten over dit onderzoek? Dan kunt u mailen naar w.van.der.veen.9@student.rug.nl.

Alvast erg bedankt voor uw hulp!

Wytske van der Veen
Student Master Neurolinguïstiek
Rijksuniversiteit Groningen
Laatst gewijzigd door Wytske van der Veen op 30 apr 2021, 07:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Sara

Re: Enquête over de psychosociale impact van spraakproblemen

Bericht door Sara »

Op MSweb staat een artikeltje over spraakproblemen bij MS:
https://msweb.nl/wat-is-ms/klachten/spr ... en-bij-ms/

Hierin gaat 't over de gevolgen van fysieke beperkingen voor spraak. Gelukkig heb ik die niet. Wel ervaar ik woordvindingsproblemen.

Ik heb de enquête gestart, maar 't is mij volstrekt onduidelijk of die ook woordvindingsproblemen betreft. Ik ben dus ook meteen weer gestopt
@Wytske van der Veen, het lijkt me verstandig om de inleiding wat duidelijker te maken, zodat je de juiste mensen trekt voor je onderzoek.

Ik wens je veel succes!
Wytske van der Veen

Re: Enquête over de psychosociale impact van spraakproblemen

Bericht door Wytske van der Veen »

@Sara Bedankt voor je feedback! Ik hoop dat het nu iets duidelijker is :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp