Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Veiligheid van Tysabri

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Grannoes † 21-01-2017

Bericht door Grannoes † 21-01-2017 »

[QUOTE=MsApocalyps;887448]Waarom zou Biogen juichen als ik elke maand een JC test wil? Ik zou het awesome vinden als ze dat elke maand willen doen, maar dat aardig veel centjes kosten voor hen. Ik had ook geen idee dat Biogen dat betaalde, dacht dat dat voor mij was.[/QUOTE]

Omdat de Tys uiteindelijk uit de handel zal verdwijnen als het aantal PML gevallen in NL zo blijft stijgen...
De flow mri half jaarlijks en de JC testen worden betaald door Biogen en niet door jullie of jullie ziekenfonds;)
Grannoes † 21-01-2017

Bericht door Grannoes † 21-01-2017 »

[QUOTE=Saskia18;887488]Biogen heeft een contract afgesloten met Unilabs in Denemarken voor deze bloedonderzoeken, zo is mij verteld.

Toen ik dat hoorde kwam bij mij onmiddellijk de vraag op in hoeverre de bloedonderzoeken onafhankelijk zijn. Ik kreeg er in ieder geval een unheimisch gevoel bij.

Wellicht is er sprake van belangenverstrengeling, maar zolang je dat niet hard kunt maken kun je het slechts denken.[/QUOTE]

Kwatsch!! Alleen in Denemarken kunnen ze tot op heden testen op het JC-virus maar ws komt dat tzt ook wel in de NL laboratoria. Vanuit alle landen gaat [B]alles[/B] naar Denemarken wat JC betreft.
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

[QUOTE=Grannoes;888660]Omdat de Tys uiteindelijk uit de handel zal verdwijnen als het aantal PML gevallen in NL zo blijft stijgen...
De flow mri half jaarlijks en de JC testen worden betaald door Biogen en niet door jullie of jullie ziekenfonds;)[/QUOTE]

Ik weet niet of het aantal PML gevallen in België is gestegen eigenlijk, zal dat zo eens opzoeken. Maar ik weet dat NL inderdaad best veel gevallen heeft of toch bij de top 5 zit. Maar op zich ik ga het lekker voorstellen, gewoon elke maand en dan mag Biogen lekker betalen ;) Maar je bent zeker dat Biogen dit betaalt voor élk land?
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

[B]@Granoes[/B]

[QUOTE]Reactie ErasMS op artikel in Telegraaf

Artsen en verpleegkundigen krijgen naar aanleiding van een persbericht op 5 juli 2011 in de Telegraaf veel vragen over de test STRATIFY JCV. Via deze weg willen we benadrukken dat het persbericht afkomstig is van het farmaceutisch bedrijf Biogen. Dus niet afkomstig van een academisch expertisecentrum.

[COLOR="DarkOrange"]Het betreft een simpele test [/COLOR]om antistoffen te bepalen tegen het JC virus. Dit virus is een overal voorkomend onschuldig virus, dat echter bij bepaalde mensen de gevreesde hersenziekte PML kan [/QUOTE]

Dit zegt bijvoorbeeld het Erasmus over de JCV test.

Ik blijf het merkwaardig vinden dat er alleen op die ene locatie in Denemarken getest kan worden.
Grannoes † 21-01-2017

Bericht door Grannoes † 21-01-2017 »

[QUOTE=MsApocalyps;888675] Maar je bent zeker dat Biogen dit betaalt voor élk land?[/QUOTE]


Nee, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven, maar ik neem aan dat Biogen NL en Biogen Belgie en Biogen BRD dezelfde normen handhaven.

Kijk anders even op ww.tysabri.nl evt kun je daar je vraag ook neer leggen.

Wish you good-luck;)
Grannoes † 21-01-2017

Bericht door Grannoes † 21-01-2017 »

[QUOTE=Saskia18;888694][
Ik blijf het merkwaardig vinden dat er alleen op die ene locatie in Denemarken getest kan worden.[/QUOTE]

Ik ook, maar het is toch echt zo.
Marsei

Update januari

Bericht door Marsei »

Update januari

[URL="http://www.mstopjobandfriends.net/?p=2156"][U]Update januari[/U][/URL]: [QUOTE]afgelopen december zijn er elf nieuwe gevallen en één overlijden gemeld (peildatum 2 januari 2013).

Wereldwijd zijn er nu 323 (+11) PML gevallen en 70 (+1) sterfgevallen gerapporteerd.[/QUOTE]
Marsei

Tysabri drug creator warned of "fatal flaw"

Bericht door Marsei »

Tysabri drug creator warned of "fatal flaw"

Van Joan op [URL="https://www.facebook.com/notes/ccsvi-in ... 1616067211"][U]FB[/U][/URL]: Tysabri drug creator warned of "fatal flaw"

Een update
MsApocalyps

Bericht door MsApocalyps »

[QUOTE]And deaths and injury from central nervous system PML, herpes encephalitis, CNS lymphoma, metastic melanoma, cryptococcal meningitis and other assaults on unwitting PwMS continue daily. It is not enough to know your JC virus status. We are only at the tip of the iceberg understanding the long-term implications of this drug. Most of these neurologic infections do not show up until after two years of therapy.[/QUOTE]

Ik snap echt waar niks meer van die Tysabri. Je kan dood gaan van de PML, dat hebben ze mij verteld maar van een herpes virus dat naar de hersenen gaat? Melanoma? Whut? Sinds wanneer is dat ook een risico geworden als je Tysabri neemt? :huh:

Erg goed artikel verder, wist niet dat de maker van Tysabri zelf niet achter zijn product staat. En smerig spelletje dat de FDA speelt, maar goed dat weten we al langer. Money, money, money!
Marsei

FDA, EMA Consider Natalizumab as First Line in MS

Bericht door Marsei »

FDA, EMA Consider Natalizumab as First Line in MS

FDA, EMA Consider Natalizumab as [URL="http://www.medscape.com/viewarticle/778104"][U]First Line[/U][/URL] in MS
[QUOTE]Biogen Idec and Elan Corporation last week announced submissions to both the US Food and Drug Administration (FDA) and the European Medicines Agency (EMA) requesting updates to the label of natalizumab (Tysabri), allowing it to be considered as first-line therapy in patients with multiple sclerosis (MS) who are negative for antibodies to the JC virus (JCV) on a test also developed by the companies (STRATIFY JCV).[/QUOTE]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp