Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik twijfel nog steeds. Ik heb wat info opgevraagd bij het MS fonds. Hun vesten nemen lichaamswarmte op. Maar dat probleem heb ik niet.

Ik wil het alleen gebruiken als het buiten warm is. Kan het vest daar behulpzaam zijn?

Vandaag klaagde iemand tegen me dat het buiten zo benauwd is. Ik merk er niets van.
shandy49

Bericht door shandy49 »

LL, ik heb het vest altijd klaar liggen maar vandaag echt geen behoefte gevoeld om hem aan te trekken.

En ik dacht dat koelen altijd een kwestie vam warmte ontrekken is.

Piet
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

LL, als het buiten warmer wordt, dan wordt je lichaam doorgaan ook warmer, warmte onttrekken aan het lichaam zorgt voor een verkoelend effect.

Ik heb hier zo'n vest van het MS fonds liggen en heb het vorig jaar een aantal keren gebruikt om een beetje bij te blijven en voor mij maakt het echt veel verschil op de warme dagen.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

ik kan het 10 dagen proberen. En dat gaat nu fijn met de warme dagen op komst.

Bedankt voor jullie reacties :goed:

En nu naar het OMC voor de nanogam.
shandy49

Bericht door shandy49 »

Welke heb je om uit te proberen LL ?

Piet
gebke

hyperkew koelvest

Bericht door gebke »

hyperkew koelvest

kunnen jullie dit koelvets kost 45 euro en wordt gebruikt in de moter wereld!

[url]http://www.race-shop.nl/index.php/hitte ... w-koelvest[/url]


hier staat dit

is veel goedkoper als het werkt!!!
Mien

He, Gebke

Bericht door Mien »

He, Gebke

dat lijkt me een mooie oplossing (en ja, stukken goedkoper dan andere vesten!)
Sara

Bericht door Sara »

Ziet er inderdaad goed uit.

Er zijn nog meer varianten, zie ik:

[url]http://www.flbinterland.nl/site/home.html?merk=55[/url]

Ik zou 'm zelf liever niet via internet bestellen. M'n ervaring met een eerder koelvest is dat de maat wel belangrijk is. Een te groot vest neemt geen warmte op van je lijf :(.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Sara, het vest dat ik nu heb (Comfor Cooling) komt volgens mij van het MS fonds (is van Gerda/Dolfijn1) geweest en is zowel aan de schouders als rond de buik met klittenband goed op maat te maken.

Aan de voorkant is de hele buik van klittenband en de brede banen die om je ribbenkast naar voren gaan, zijn gemaakt met elastiek. Ik kan het vest dus goed stevig om m'n lijf heen trekken.

Moest 'm alleen gisteren wel even bijstellen ook bij de schouders, want door mijn afvallerij zat 'ie nu wat ruimer om de boezem dan afgelopen jaar. :D

Die motorvestjes zien er ook handig uit en idd niet zo duur. Wellicht dat die bij een goede motorzaak wel te krijgen zijn, dan kun je ze passen.
Nessa

Bericht door Nessa »

Pff, met dit weer wil ik ook wel graag een koelvest. Dat denk ik nu al een aantal jaar en misschien is het ook tijd om er eens mee aan de slag te gaan.

Ik ga eens bellen met motorzaken hier in de buurt, of zij Hyperkewl-vesten verkopen. Dan kan ik in de winkel ook passen, en ik vind 50 euro nog wel te doen als het niks blijkt te zijn.

Wisten jullie dat de Hyperkewlvesten ook door topsporteres (voetbal, wielrenners, motorsport) worden gebruikt? Dus het zal wel werken.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp