Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
benka

kijk

Bericht door benka »

kijk

kijk eens bij t ms-fonds en ms anders
joge

Bericht door joge »

[QUOTE=SannieBannie;782543]Waar heb jij hem dan gekocht :???:[/QUOTE]

hier heb ik het vest gekocht: [url]http://www.race-shop.nl/[/url], goeie service, hebben zelfs na gebeld of het al aangekomen was.

Hier is het wat duurder, maar dit is de 'officiele' leverancier:
[url]https://staycoolstaywarm.securearea.eu/ ... /index.php[/url]

Het vest werkt niet met koelelementen, maar gewoon met water. De verdamping daarvan tijdens warme dagen kost energie en levert dus een kleine temperatuurdaling op. Kan net het verschil maken!

Ze hebben ook vesten met koelelementen (eerst in de diepvries, dan in het vest schuiven), maar die kosten honderden euro's.
Abby.

Bericht door Abby. »

Ik heb de nekkoeler via de site van het nationaalmsfonds besteld.

Hij kost daar 35 Euro, en het verlicht en een stuk en dus zeker geen spijn van!

Denk wel dat een heel koelvest nog beter zal werken,maar die zijn daar een heel stuk duurder.
Sara

Ervaring met het hyperkewl koelvest

Bericht door Sara »

Ervaring met het hyperkewl koelvest

Nu het binnenkort weer warmer wordt...

Zijn er mensen die me kunnen vertellen of ze tevreden zijn met het koelende effect van hun hyperkewl koelvest, en welk type het dan is. Ik zie dat er verschillende soorten zijn:

de 'gewone'
[img]http://12076.static.securearea.eu/Globa ... 132027.jpg[/img]

en de 'luxe' met een kraagje, die ook wat beter lijkt aan te sluiten, zo op de foto
[img]http://12076.static.securearea.eu/Globa ... 936136.jpg[/img]
joge

Bericht door joge »

Vorige zomer voor ik dacht vijf tientjes gekocht. Natmaken, uitwringen en aandoen. Als het echt te warm is, kan ik met dat vest wat prettige buiten zijn. Het is wel allemaal een beetje nattig, maar met dat warme weer maakt dat niks uit! Door de verdamping van het water in het vest blijf je beter op temperatuur.

Ik heb de eenvoudige, gecombineerd met een klein sjaaltje voor een natte nek.

Je moet je er niet teveel van voorstellen: het koelt niet actief. Maar het houdt de warmte een paar uur goed tegen.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik had laatst zo'n hyperkewl vest gekocht. Het eerste exemplaar wat ik binnenkreeg, verzoop ik in. Ik had 'm [I]juist[/I] wat groter besteld, omdat ik ooit eens polskoelers op maat had gekocht die ik (eenmaal volgezogen) niet meer om m'n polsen kon krijgen. :ogen:
Dus maar contact opgenomen met het bedrijf voor de maten (kreeg van die visioenen dat ik een artikel zes keer heen en weer moest sturen :ogen: ).
En volgens mij is deze maat nu redelijk passend.

Dus als je zo'n vest wilt bestellen, kun je het beste eerst even informeren naar de maat. Ze stuurt je dan een maattabel toe, en dan heb je meer kans dat je gelijk de juiste maat hebt. ;)

Ik heb 'm nog niet echt gedragen (heb 'm net zojuist maar eens vol laten lopen en ga het straks wel ontdekken).

@ Sara: Ik heb de "de luxe" uitvoering, die ziet er toch nét wat vrouwelijker uit dan zo'n vestje. Die uitvoering is ook een beetje getailleerd.
Sara

Bericht door Sara »

Ik heb uiteindelijk ook een 'deluxe' gekocht; na overleg met de verkoopster, en toch nog twee keer iets teruggestuurd te hebben :o.

Toen ik bestelde (afgelopen voorjaar) was er nog geen maattabel te krijgen.

Ik heb even nagekeken: ik heb maat S, en die zit redelijk ehm... strak, met mijn maat 38/40. Ik heb 'm ook nog niet voor 't echie gedragen trouwens, en vandaag is 't hier ook niet eens warm. Ik zit hier zelfs met kippenvel, dat hoeft nou ook weer niet...
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Sara;857028]Ik heb uiteindelijk ook een 'deluxe' gekocht; na overleg met de verkoopster, en toch nog twee keer iets teruggestuurd te hebben :o.

Toen ik bestelde (afgelopen voorjaar) was er nog geen maattabel te krijgen.

Ik heb even nagekeken: ik heb maat S, en die zit redelijk ehm... strak, met mijn maat 38/40. Ik heb 'm ook nog niet voor 't echie gedragen trouwens, en vandaag is 't hier ook niet eens warm. Ik zit hier zelfs met kippenvel, dat hoeft nou ook weer niet...[/QUOTE]

Dan hebben ze waarschijnlijk geleerd van het steeds retour komen van vestjes... :cool:

Ik heb 'm trouwens voornamelijk voor in m'n canta. Hier thuis weet ik het wel koel te houden, en bv bij de fysio staat ook altijd wel de airco aan (speciaal voor mij :giegel: ) maar aangezien ik eerst een kwartier moet tuffen voor ik bij het durp ben en die canta dus écht geen airco heeft (:haha: ) ben ik dan altijd al compleet gaar als ik aankom. :moe:
En dan moet ik nog boodschappen doen/door het dorp sjokken/sporten én weer een kwartier terug rijden. Dat werkt dus niet.
Het is dus vooral m'n "buitenvestje".

Ik begon met een XL (omdat ik er dus van uit ging dat ik dat wel nodig zou hebben i.v.m. uitzetten). Na het grondig bestuderen van de tabel, kwam ik toch op M uit (ik heb normaal maat 40).
Heb 'm net even aan gedaan, en hij past prima. Sluit comfortabel aan. :ja:

Die dingen zijn trouwens wel zwaar als ze vol water zitten, zeg! Ook moet je ze even goed uitknijpen in een handdoek, anders loop je te druipen... :o
ratje

Bericht door ratje »

hallo,

Ik heb niet alles gelezen in dit topic maar wil toch even reageren. Ik heb namelijk vorig jaar een koelvest van mijn MS-verpleegkundige gekregen.:ogen: Je legt het vest in het water en laat het een kwartier er in liggen even in de centrefuge en nog ene tijdje laten na druppen.

En dan kan je hem aan doen. Het is heel koud om aan te hebben en ik vind het ideaal. Je koelt er echt vanaf.

Hij blijft ook vrij lang koud wel een aantal dagen. Ze gebruiken deze vesten ook bij de vorige olympische spelen in Beijing.

Je kunt ook sjaaltjes en armbanden van dit materiaal krijgen. Het merk is IZI body cooling.

Misschien heb je iets aan deze informatie.

groetjes, ratje
Schemlie

Koelvest

Bericht door Schemlie »

Koelvest

hey hallo,

heeft iemand ervaring met een koelvest ?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp