Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Effi

Bericht door Effi »

Nessa, is zo'n PCM vest zwaar of valt dat mee?
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Effi;920804]Nessa, is zo'n PCM vest zwaar of valt dat mee?[/QUOTE]

Als je het vest oppakt, lijkt het een heel gewicht. maar als je het vest aanhebt, voel je dat niet.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Nessa;920795]Nou ja, eind deze maand leen ik dat Izi-vest en dan kan ik goed de vergelijking maken.[/QUOTE]

Eerder dan verwacht gisteren al het Izi-koelvest kunnen lenen. Bij beide vesten wordt in de zon de kleding onder het vest een beetje klam. Zittend tegen een stoel vind ik het PCM-vest duidelijk koeler.

Het Izi-vest is wel goed droog, lekt niet. Daar was ik bang voor. Je kunt het ook in de vriezer leggen voor wat extra koeling. Maar het grote nadeel: als je het wil gebruiken, moet je het eerst ongeveer 30 minuten wassen/weken. En dan nog even drogen. Daar ben je zo 45 minuten mee bezig. het PCM-vest van Comfort Cooling laadt zonder dat je daar iets voor hoeft te doen op als je het niet aanhebt en is dan klaar voor gebruik.

Ik vind dat Comfort Cooling vest daarmee veel praktischer. En dat heb ik vandaag dus besteld.

Komt bij dat dat PCM-vest volledig verstelbaar is. De andere vesten gaan op confectiemaat en dat betekent dus dat als je wat meer aankomt, je een ander vest moet kopen.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Nessa;921429]Ik vind dat Comfort Cooling vest daarmee veel praktischer. En dat heb ik vandaag dus besteld. [/QUOTE]

Krijg net bericht dat het morgen al wordt geleverd! Net op tijd voor de vakantie. En ons bezoek aan de Efteling zaterdag. Heb net al geregeld dat ik het daar tussendoor mag opladen in de koelkast van de EHBO-post :D
Femke_de_Groot

Bericht door Femke_de_Groot »

[QUOTE=Nessa;921429]Eerder dan verwacht gisteren al het Izi-koelvest kunnen lenen. Bij beide vesten wordt in de zon de kleding onder het vest een beetje klam. Zittend tegen een stoel vind ik het PCM-vest duidelijk koeler.

Het Izi-vest is wel goed droog, lekt niet. Daar was ik bang voor. Je kunt het ook in de vriezer leggen voor wat extra koeling. Maar het grote nadeel: als je het wil gebruiken, moet je het eerst ongeveer 30 minuten wassen/weken. En dan nog even drogen. Daar ben je zo 45 minuten mee bezig. het PCM-vest van Comfort Cooling laadt zonder dat je daar iets voor hoeft te doen op als je het niet aanhebt en is dan klaar voor gebruik.
[/QUOTE]

Hoi Nessa. Een wat oud topic, ik weet het, maar ik was benieuwd of je nog steeds zo blij bent met je koelvest. Afgelopen maand had ik het ook zwaar met dat warme weer en nu begint de zomer ook weer echt te komen, dus ik ben ook al vanalles aan het uitzoeken over koelvesten en welke nou de beste voor mij zou zijn.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Femke_de_Groot;1108986]Hoi Nessa. Een wat oud topic, ik weet het, maar ik was benieuwd of je nog steeds zo blij bent met je koelvest. [/QUOTE]

Ja, hij is dit jaar al een aantal keer gebruikt. Met name de periodes dat het ineens een stuk warmer wordt of periodes van vochtige hitte trek ik slecht. En dan is het koelvest echt een uitkomst.
Klaartje

Vraag over Comfort Cooling vest

Bericht door Klaartje »

Vraag over Comfort Cooling vest

Ook ik probeer een keuze te maken voor een koelvest. Het comfort coolingvest ziet er interessant uit!

Maar deze is verkrijgbaar in 3 varianten zie ik: 15/21/29 °C. Welke gebruik je en waarom heb je deze keuze gemaakt en ben je daar content mee?
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Klaartje;1109000]Maar deze is verkrijgbaar in 3 varianten zie ik: 15/21/29 °C. Welke gebruik je en waarom heb je deze keuze gemaakt en ben je daar content mee?[/QUOTE]

Dan denk ik dat je een ander vest bedoelt dan ik heb. Mijn vest is een Cooling Vest Flexi van TST en dat kent deze varianten niet. Kun je een link plaatsen van het vest dat je bedoelt?
Klaartje

Dit vest bedoelde ik...

Bericht door Klaartje »

Dit vest bedoelde ik...

Oeps Nessa, ik dacht dat je juist deze gebruikte! Ik vond dit vest op:

[url]http://www.staycoolshop.nl/nl/technologieen/pcm-koeling[/url]

Heb jij dan voor mij een link naar degene die jij gebruikt? Alvast bedankt!
noira

Bericht door noira »

Ik heb er een van hyperkewl. Werkt goed!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp