Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Heeft iemand ervaring met een koelvest ?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
mammoet

Bericht door mammoet »

[url]http://www.izibodycooling.com/sport.html[/url]

Ik heb een koelvest van izi, kost 185 euro. je legt hem 20 minuten in een bak water, dan even door de centrifuge zodat het vest zelf droog is.

er zit gel in dat zich volzuigt met water en dat koelt de hele dag. het ziet eruit als een bodywarmer als je het aan hebt.

als je het nog niet koel genoeg vindt, kan hij ook nog in de koelkast of vriezer bewaard worden, dat is voor jezelf even uitzoeken wat prettig is.

Ik ben er heel blij mee, het koelt goed!
mammoet

Bericht door mammoet »

ik kijk net op hun site, deze vesten staan nog niet op hun site, alleen de duurdere die met batterijen werken.
shandy49

Bericht door shandy49 »

Saskia,

Ik zal morgen eens opzoeken waar deze te koop is.
Heb hem al een paar jaar.

Weet nog wel dat hij ong 300 euro koste.

Piet

Ps Saskia
Ik heb je een pb gestuurd.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=shandy49;698886]LL,
ik gebruik het koelvest alleen als ik weg ga en heb er echt profijt van.
Niet zozeer op het lopen maar wel op het algemene welbehagen ;)
[/QUOTE]

Als het warm is ga ik echt krakkemig lopen. Vandaar. En bovendien ben ik graag in de zon.
Irene05

Bericht door Irene05 »

Sinds 1,5 jaar gebruik ik ook een koelvest (zo een die ongeveer 2 uur bruikbaar is; je daarna op de grond moet neerleggen en dan weer opnieuw bruikbaar is).

Ik draag het vooral op mijn werk wanneer ik uit mijn werkkamer met airco moet voor een vergadering, een huisbezoek of een gesprek in een van onze spreekkamers.

Ik ben heel erg tevreden over het koelvest. Daarnaast ben ik nog altijd blij dat de arbodienst al vrij snel na mijn diagnose aan mijn werkgever adviseerde om een aparte werkkamer voor mij te reserveren en daarin airco aan te brengen.

Ik had niet kunnen blijven werken wanneer dit niet was gebeurd.
Sun

Bericht door Sun »

Ik kon jarenlang niet tegen warmte. Ik vond het afschuwelijk en voelde mij dan totaal niet goed. Mijn toestand verslechterde er ook door.
Sinds ik LDN ben gaan gebruiken kan ik veel beter tegen warmte. Opmerkelijk!

Meer hierover is te lezen bij het topic LDN (Low Dose Naltrexon) in 'Anders Bekeken'.
Die LDN is echt de moeite van het proberen waard! Vind ik dan.
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Iedereen in mijn omgeving klacht over het klamme benauwde weer.

Ik heb nergens last van:???: :???: :???:
Irene05

Bericht door Irene05 »

Ik heb twee jaar geleden eens een bijeenkomst bijgewoond op de MS-dag en toen was er een speciale bijeenkomst over temperatuurgevoeligheid.

Ik herinner me dat veel mensen aangaven problemen te hebben met warm weer, en dan vooral het 'klamme' weer waarbij de luchtvochtigheid hoog is, maar er waren toch ook behoorlijk wat mensen die absoluut niet tegen de kou konden of last hadden van beide.....

De problematiek was dus behoorlijk divers....
Sara

Bericht door Sara »

Ik heb wel ervaring met koelvesten.

De eerste heb ik van 't reva-centrum geleend. Dat was er eentje waar ik voor iedere koelbeurt koud water in moest gieten. Ik had er wel baat bij, maar ik vond 't nogal een gedoe. Bovendien ging ie na een paar weken ook nog es lekken. Het was een proef van het reva-centrum, en ik geloof niet dat ie in productie is genomen.

De ander was er eentje die koud werd door 'm plat neer te leggen. Die werkte bij mij niet, omdat ie te ruim zat. De kou kwam niet bij m'n lijf aan zeg maar. Het was de kleinste maat, en echt zo smalletjes ben ik nou ook weer niet :???:.

Kortom... het principe werkt wel bij mij, maar 't goeie ding heb ik nog niet gevonden. Voorlopig doe ik 't met een nekkoeler, en zo nu en dan een flinke plens water over polsen en nek als 't echt te gek wordt.

Als je tot aanschaf wil overgaan, goed uitproberen dus, dat is eigenlijk de moraal van dit verhaal.

Succes!
benka

getest

Bericht door benka »

getest

koelvest van msanders getest 2 jaar geleden
ijs erin; veel werk. Hielp mij niet
Via MS-verpleegkundige
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp